| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan jeugdzorg niet wat menselijker met mij omgaan?
-
Christy Ramakers
Kan jeugdzorg niet wat menselijker met mij omgaan?
Ik zit met een probleem en kom er ni meer aan uit.Ben al vijf jaar aan het strijden voor mijn zoon en ook al werk ik mee ik heb officieel nu al bijna een jaar geen bezoekregeling gehad, omdat de voogd ni bereikbaar was.Er was 27/5/2017 een gesprek waar hij ni bij kon zijn vervolgens heb ik om een nieuw gesprek gevraagd maar na maanden proberen was de Reclasering het zat en is vervolgens hogerop gegaan en begin november is een gesprek geweest met management Reclasering en de baas van mijn voogd en de voogd waardoor ik na een half jaar eindelijk op 27 /11/2017 contact had met de voogd.in dat gesprek zijn mij beloftes gemaakt ik denk wacht nog een weekje na de feestdagen dan vraag ik hem hoe ver hij is op de wat's app vervolgens zie ik hij leest het maar krijg na een week wachten nog geen antwoord ni eens van ik ben er mee bezig .Hij gaat dus gewoon weer verder met hoe hij al 4/5 jaar bezig is.ik ga psychisch er aan onder door heb alles gedaan wat jeugdzorg wou om mijn zoontje terug te krijgen.ben zelfs helemaal alleen in een andere stad gaan wonen om met een frisse nieuwe start te beginnen alles voor mijn zoon .heb zelf initiatief genomen om een plek te vinden waar ik bezoek kon krijgen dat liep goed bij mijn tante maar na 27/5 is dat ni meer gebeurd door de voogd en na 27/11 kon het weer maar mijn tante heeft gezondheidsproblemen gekregen dus wil ik haar hier ni mee belasten .de voogd weet het en zou met een instantie in zee gaan die mijn zoon dan na mij thuis brengt om dan bij mij de bezoekregeling voor te zetten en zo weer opbouwen tot logeren etc. Ondertussen bijna 2mnd verder nog niks .mijn Reclasering die ik vrijwillig heb verlengt omdat ik alleen geen poot had om op te staan had haar baas ingelicht dat ni klopte en is een gesprek aangegaan begin november (wat ik al eerder had vermeldde) de baas van mij voogd van jeugdzorg en mijn voogd omdat mijn voogd gewoon ni te bereiken is en zijn werk ni doet waardoor moeder en zoon elkaar gewoon ni zien.De moeder word gestraft op roddels en horen zeggen dat heeft die man van Rubicon toegeven.de rapportage zijn dus daarvan uit gegaan .onderzoek of het waar is is ni eens gedaan. Heb getuige die dit ook kunnen bevestigen.woon al2 jaar in een volksbuurt en ben de oppas Vd wijk kinderen zijn graag bij mij en worden goed verzorgt ben een goede moeder zeggen ze niemand snapt dit hoe dit kan en we weten allemaal ni wat we hier aan kunnen doen mogen hun zo met mensenlevens om gaan.ik en mijn zoon zijn twee handen op een buik en is mij alles daarom geef ik ni op en probeer ik het via jullie zal ook weer een rechtzaak aanspannen als mogelijk is bel er maandag weer voor maar daar gaat ook tijd overheen en wetend dat de voogd zich toch ni daar aan houd want hij ontneemt mij mijn rechten die ik nog heb het is vechten tegen de muur jullie zijn mijn laatste hoop die mischien hier wat aan kan doen hopelijk gaat jeugdzorg na jullie uitzending dan ook menselijker met de mensen om dit gaat echt te ver .en ik weet dat er heel wat meer gezinnen onder lijden en kapot hier aan gaan ik vraag dus ni alleen hulp voor mij maar voor al die gezinnen die dit meemaken .en ik hoop dat het op tijd is want ben bang dat mijn zoontje dadelijk er wat aan over houd .als het nou normaal liep zou er een hoop problemen voorkomen kunnen worden ipv verslechterd hier moet echt wat aan gedaan worden snap dat er heel wat gezinsdrama ontstaat door jeugdzorg zelf en word alleen maar erger als zo door gaat met dit probleem
Re: Kan jeugdzorg niet wat menselijker met mij omgaan?
-
Laatst gewijzigd door Brahms op 02 feb 2018 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Christy Ramakers
Brahms luister ik ben geen journalist loop al vijf jaar met dit probleem en als ik zelf zou weten wat ik moest doen had ik radar ni om hulp gevraagd en tuurlijk lees je mijn gevoel ben een moeder die vecht voor haar kind .net als een leeuwin voor een welp vecht en doe er alles aan om hem terug te krijgen ook al maak fouten met het te verwoorden ik doe te minste mijn best ni geschoten is altijd mis wie ni waagt wie ni wint en ik zal ni opgeven tot ik hem weer bij mij heb ooit zal ik deze strijd tegen de bierkade winnen bamm, bij deze christy
-
sylvesterb
Je verhaal is te onduidelijk om iets te kunnen zeggen. Los dat je nu op het forum van het televisie programma Radar bent en niet bij de redactie hiervan. De vraag is natuurlijk of u alle feiten op televisie wilt vertellen, een kind wordt niet zomaar uit huis gezet en u komt zelf niet zomaar bij de reclassering terecht.Christy Ramakers schreef:Brahms luister ik ben geen journalist loop al vijf jaar met dit probleem en als ik zelf zou weten wat ik moest doen had ik radar ni om hulp gevraagd en tuurlijk lees je mijn gevoel ben een moeder die vecht voor haar kind .net als een leeuwin voor een welp vecht en doe er alles aan om hem terug te krijgen ook al maak fouten met het te verwoorden ik doe te minste mijn best ni geschoten is altijd mis wie ni waagt wie ni wint en ik zal ni opgeven tot ik hem weer bij mij heb ooit zal ik deze strijd tegen de bierkade winnen bamm, bij deze christy
Het is natuurlijk fantastische dat u nu heeft besloten uw leven aan te passen. U geeft in uw bericht aan dat u bang bent voor uw zoontje, maar had u dit niet vooraf moeten bedenken? Los daarvan kan ik nergens in uw onsamenhangende verhaal iets lezen waardoor u terecht aangeeft dat u zoontje beter af is binnen uw zorg, lees eerder punten waarvan ik persoonlijk denk dat de situatie toch anders ligt.
Je doet nu net of je zonder enige aanleiding een OTS krijgt van de kinderrechter, veelal gaat hier veel aan vooraf.Veelal zien de ouders enkel hun eigen belang in en niet die van hun kinderen. Lijkt me ook behoorlijk lastig als ouder deze inschatting te maken.venantius schreef:ls je kind een OTS krijgt van de kinderrechter, die de kinderbescherming meestal volgt (ongeacht of ze iets kunnen bewijzen of niet)
Sorry, heb slechts voorzichtig willen aangeven dat Radar en het Radar forum waarschijnlijk niets in deze voor je kan beteken.
Gebruik je energie om het via de officiële instanties te regelen.
Lukt dat niet, dan zal er zeker iets zijn wat jij niet ziet en anderen wel.
Een kind wordt ni zomaar jarenlang uit huis geplaatst....
Gebruik je energie om het via de officiële instanties te regelen.
Lukt dat niet, dan zal er zeker iets zijn wat jij niet ziet en anderen wel.
Een kind wordt ni zomaar jarenlang uit huis geplaatst....
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Word altijd een beetje kriegelig van dit soort verhalen. jeugdzorg komt geen kind uit huis plaatsen omdat ze een hekel aan je hebben, omdat je het woord "niet" ni gebruikt, omdat je haar niet goed zit, of door een paar vage roddels uit de buurt.
Bij een uithuisplaatsing komt er een rechter aan te pas en vanuit mijn ervaring (heb een kinderrechter in mijn kennissenkring) staat het belang van het kind altijd voorop. Zelfs voor een "pro-deo" advokaat die toegewezen word bij uithuisplaatsingen, rechterlijke macht etc. staat het belang van de client voorop. Maar roepen dat iets of iemand "partijdig" is, is natuurlijk heel gemakkelijk als ze een andere mening toegedaan zijn die niet strookt met de jouwe.
Bij een uithuisplaatsing komt er een rechter aan te pas en vanuit mijn ervaring (heb een kinderrechter in mijn kennissenkring) staat het belang van het kind altijd voorop. Zelfs voor een "pro-deo" advokaat die toegewezen word bij uithuisplaatsingen, rechterlijke macht etc. staat het belang van de client voorop. Maar roepen dat iets of iemand "partijdig" is, is natuurlijk heel gemakkelijk als ze een andere mening toegedaan zijn die niet strookt met de jouwe.
-
Christy Ramakers
Ok kort maar krachtig jeugdzorg doet zijn werk ni ,ondertussen ben ik en mijn zoon de dupe en worden mijn rechten die ik nog heb ontnomen en zie ik mijn zoon ni .zelfs mijn Reclasering die bij elk gesprek erbij was zag dat ni klopt heeft stappen ondernomen maar mocht ni baten. ben de hele procedure afgegaan advocaat ,klacht etc hebben we gedaan heb zelfs andere voogd gevraagd maar hij vind zichzelf zo belangrijk voor mijn zoon dat hij zijn plek ni wil afgeven aan een andere voogd.maar is nooit bereikbaar en doet niks om moeder en zoon weer bijelkaar terug te krijgen.wat kan ik hier nog tegen doen .wil gewoon normale omgang waar ik recht op heb meer ni en ben ni de enigste die tegen dit probleem loopt .wat zou ik nog kunnen doen .kunnen jullie bij radar mij daarbij helpen want ben ten einde raad en Reclasering heb ik vrijwillig verlengt omdat ik alleen geen poot had om te staan en ja ben ni bang om mijn verhaal te zeggen heb niks te verbergen dus hoe jij het brengt heb ik geen recht op nieuwe kans ik vraag ni om hem bij mij te laten wonen vraag gewoon twee uurtjes per 14 dagen waar ik recht op meer ni maar die krijg ik ni terwijl ik niks fout meer doe jij bent net zo bevooroordeeld als hun terwijl jij nog geen onderzoek hebt gedaan of het klopt of ni ,jammer is dat alleen omdat de Reclasering mij helpt denk jij al dat probleem bij mij ligt triest voordat je dingen gaat zegt zou ik eerst wat meer uitzoeken ipv gelijk te oordelen ben de oppas Vd wijk de kinderen lopen mijn deur plat zijn graag hier en worden goed verzorgt maar goed als radar ni kan helpen ga ik toch gewoon verder zoeken na een oplossing .dacht dat je na vijf jaar je best doen wel recht had op een kans ,dus met andere woorden waarom mijn best doen je krijgt toch heen kans meer hahaha ongelooflijk maar doe het graag voor mijn zoon voor hem doe ik alles
-
Mucha
Dat geld overigens ook voor de reclassering. Wat zegt zoon zelf er van trouwens ? (Kinder)rechters hebben vaak de gewoonte ook de mening van het kind te horen.
Ik wordt wat kriebel van dat "ni"......
Maar nogmaals, niemand kan wat met deze stortvloed aan onsamenhangende zinnen waar enige logica of punten waar het probleem nu echt om draait in ontbreekt.
Ga naar de jeugdzorg of advocaat en neem iemand mee welke de feiten duidelijk en vooral bondig en zakelijke kan verwoorden.
Dat zal je zaak goed doen.
Maar nogmaals, niemand kan wat met deze stortvloed aan onsamenhangende zinnen waar enige logica of punten waar het probleem nu echt om draait in ontbreekt.
Ga naar de jeugdzorg of advocaat en neem iemand mee welke de feiten duidelijk en vooral bondig en zakelijke kan verwoorden.
Dat zal je zaak goed doen.
-
Christy Ramakers
Ja ze hebben mij gearresteerd daardoor is mijn zoon vijf jaar geleden afgenomen klopt.maar ze konden de feiten na vijf maanden zitten ni hard maken .en omdat justitie mij ni wou betalen hebben ze mij die vijf maanden gegeven voor het weghouden van de politie liet ze ni binnen want wou mijn zoontje alleen aan mijn moeder of vader meegeven waar hij nu ook zit zijn de pleegouders.ik heb mijn straf uitgezeten ben daarna alles gaan doen wat jeugdzorg verwachte maar hoe goed ik ook alles doe na vijf jaar word ik nog gestraft daarvoor ik heb geen moord gepleegd ach ja zie dat ik hier ook ni verder kom te bevoordeeld alleen doordat de Reclasering erin genoemd word zit ik al fout en mogen zij doen wat ze willen met mij hoe onmenselijk zeg .en loop al bij advocaat en heb de Reclasering ook bij elk gesprek mee dus doe dat al en ben er nog steeds mee bezig maar goed .ik win uiteindelijk toch ik en mijn zoon zijn twee handen op een buik hij weet hoe goed ik voor hem ben en dadelijk komt hij vanzelf aan hij heeft mijn huissleutel hij weet en komt toch dan maar nog ff langer wachten maar na vijf jaar kan die paar jaar er nog wel bij geduld is schone zaak en hoe jeugdzorg hem ook van mij weg houd .onze band is ni te breken zo sterk
https://www.youtube.com/watch?v=zIV4poUZAQoBrahms schreef:Ik wordt wat kriebel van dat "ni"......
-
Christy Ramakers
Ben al tien jaar mijn leven op rechte pad aan het zetten omdat mijn zoontje kwam en ja daarvoor was ik fout bezig ja klopt dus tien jaar al goed bezig en ni nu pas .en ja mijn verleden heeft meegespeeld maar is verleden heb mijn straf uitgezeten en mijn plichten gedaan wat ik moest doen en mijn zoon heeft nooit geleden hij heeft altijd goed gehad en nu nog steeds weet hij dat ik voor hem daar ben.bedankt voor jullie mening
-
Christy Ramakers
Brahms jij zal wel geen kinderen hebben hoe bot kun je zijn jij maakt je druk om woordje ni daar word je kriebelig van ,gevoelloos en bevooroordeeld mens dat gij bent .terwijl ik vecht voor mijn zoon die ik amper tot ni zie wat denk je nou dat ik dat allemaal nog ni gedaan heb advocaat jeugdzorg enzo tuurlijk wel anders zou ik hier ni om hulp vragen en zal ook gewoon doorgaan tot ik hem bij mij heb al hoeveel tegenslagen of bevooroordeelde mensen ik tegen mij heb ik blijf strijden voor mijn zoon en is het ni hier dan zoek ik elders toch verder maar opgeven nooit dan heb je al verloren .
-
moederslink
Heb je verhaal gelezen en vraag me af hoe oud je zoon is.
Vanaf zn 12e mag en kan hijzelf ook worden gehoord, dus dan komt er waarschijnlijk schot in de zaak hoop ik voor u.
TIP :
vervang het steeds terugkerende ni door niet , dat leest wat prettiger
Vanaf zn 12e mag en kan hijzelf ook worden gehoord, dus dan komt er waarschijnlijk schot in de zaak hoop ik voor u.
TIP :
vervang het steeds terugkerende ni door niet , dat leest wat prettiger
-
Mucha
Laatst gewijzigd door Mucha op 14 jan 2018 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik mis nog steeds het probleem. Behalve dat de voogd NIET(!) goed is in communiceren heb ik verder niets kunnen vinden in uw moeilijk te lezen verhaal.
Ik ga er vanuit dat hij niet zonder reden uit huis is geplaatst. Aangezien mijn neefje hetzelfde is overkomen (gelukkig maar, anders hadden we hem nooit in de familie gehad), weet ik dat het kind vaak wel weet wat de beste situatie is voor zichzelf.
Ik ga er vanuit dat hij niet zonder reden uit huis is geplaatst. Aangezien mijn neefje hetzelfde is overkomen (gelukkig maar, anders hadden we hem nooit in de familie gehad), weet ik dat het kind vaak wel weet wat de beste situatie is voor zichzelf.
-
Laatst gewijzigd door Brahms op 02 feb 2018 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij weet niet, dat Justitie er wel eens vaker naast; zit??Brahms schreef:5 maanden in arrest gezeten, maar geheel onschuldig.maar ze konden de feiten na vijf maanden zitten ni hard maken .en omdat justitie mij ni wou betalen hebben ze mij die vijf maanden gegeven....
Ik kan het nog niet geloven. Hoe kan dat nu ?