LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kerstdiner

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
miniprutser
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2018 16:07

Kerstdiner

Ongelezen bericht door miniprutser »

Begin oktober gereserveerd bij Restaurant Johannahoeve in Capelle aan den IJssel voor het Kerstdiner op tweede kerstdag. Half november nog een keer wezen eten met familie en gelijkertijd toch nog even na laten kijken of alles goed genoteerd was voor het kerstdiner. Was geregeld.
Bij aankomst op tweede kerstdag was onze naam doorgestreept en het restaurant vol. Wel werd er snel nog een tafeltje bijgeschoven aan het randje zowat in de gang maar daar hebben we voor bedankt. Om met Kerstmis met zo'n duur menu bijna in de gang te gaan zitten hadden we niet veel trek in. Er werd vervolgens gezegd "heel vervelend maar verder kunnen wij niets voor u doen". Sta je dan met kerstmis en natuurlijk zonder eten in huis. Dit was dus wel koude douche waard.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door Lowieze »

Welke reden gaf het restaurant dan op voor het doorstrepen van uw naam op de reserveringslijst? Ik neem aan dat daar eerst over gesproken is voordat u een bijgeschoven tafeltje kreeg?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door Brahms »

miniprutser schreef:Begin oktober gereserveerd bij Restaurant Johannahoeve in Capelle aan den IJssel voor het Kerstdiner op tweede kerstdag. Half november nog een keer wezen eten met familie en gelijkertijd toch nog even na laten kijken of alles goed genoteerd was voor het kerstdiner. Was geregeld.
Bij aankomst op tweede kerstdag was onze naam doorgestreept en het restaurant vol. Wel werd er snel nog een tafeltje bijgeschoven aan het randje zowat in de gang maar daar hebben we voor bedankt. Om met Kerstmis met zo'n duur menu bijna in de gang te gaan zitten hadden we niet veel trek in. Er werd vervolgens gezegd "heel vervelend maar verder kunnen wij niets voor u doen". Sta je dan met kerstmis en natuurlijk zonder eten in huis. Dit was dus wel koude douche waard.
Echt Schandalig !
U had de schade/wraak nog wat groter kunnen maken door de naam van het restaurant in de topictitel te zetten.
Dan is er met Kerst 2018 zeker wel plek voor u en vele anderen !

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door crazyme »

Lowieze schreef:Welke reden gaf het restaurant dan op voor het doorstrepen van uw naam op de reserveringslijst? Ik neem aan dat daar eerst over gesproken is voordat u een bijgeschoven tafeltje kreeg?
Dit mis ik ook in het verhaal. Was u wel op tijd ?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door mahadma »

Mijn 88 ste zintuig zegt dat er niet het gehele verhaal verteld wordt. Hoe heeft u gereserveerd, telefoon, email, oid. Wat was de reden/verklaring voor het doorstrepen, schrijf dat hier ook eens.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door mahadma »

dubbele enter

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dat was dan wel een grote prutser om u van de reserveringslijst te schrappen :?

miniprutser
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2018 16:07

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door miniprutser »

Wij waren er keurig op tijd. Hadden om 19.00 afgesproken en waren er om 18.45 uur. De reden van doorstrepen wisten ze niet.

miniprutser
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2018 16:07

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door miniprutser »

mahadma schreef:Mijn 88 ste zintuig zegt dat er niet het gehele verhaal verteld wordt. Hoe heeft u gereserveerd, telefoon, email, oid. Wat was de reden/verklaring voor het doorstrepen, schrijf dat hier ook eens.
Wat zou ik weggelaten hebben in dit verhaal? Telefonisch gereserveerd begin oktober. Door het jaar heen in 2017 vele malen er gegeten met familie of vrienden. Ook half november waren we er met wat familie. Bij het afrekenen hebben we nog laten kijken of we inderdaad gereserveerd stonden voor 2e kerstdag omdat we telefonisch hadden gereserveerd. Dat klopte op dat moment. Bij aankomst op 2e kerstdag was het hele restaurant vol en stonden we bij de garderobe eerst een tijdje te wachten. Aan de balie lag het papiertje met namen en stond onze naam doorgestreept dat zagen we zelf. Ze hadden zelf best in de gaten dat er iets niet klopte. Vervolgens werd er ineens een nieuw tafeltje ergens achter vandaan gehaald en probeerde ze dat naast de schoorsteen te proppen zodat een van ons tweeën net in de gang zat. Dat ging me iets te ver voor een kerstdiner dus hebben we die plek geweigerd. Vervolgens werd er gezegd ja jammer maar we kunnen verder niets voor u doen en zijn we weggegaan. Verder weet ik niets aanvullend op dit verhaal.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door mahadma »

Dan zal er (als ik het zo lees) iemand anders UW naam gebruikt (kunnen) hebben, of mensen met eenzelfde (of bijna) dezelfde achternaam.

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe dan ook; er is duidelijk iets niet goed gegaan. erg vervelend, juist op kerstavond, maar het kan gebeuren. Op dat moment kunnen ze niet meer doen dan ze hebben gedaan.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door Emcede »

Moneyman schreef:Hoe dan ook; er is duidelijk iets niet goed gegaan. erg vervelend, juist op kerstavond, maar het kan gebeuren. Op dat moment kunnen ze niet meer doen dan ze hebben gedaan.
Het was niet op kerstavond maar op tweede kerstdag. Klein detail, maar groot verschil.

Jammer dat dit gebeurde maar waar gewerkt wordt, worden menselijke fouten gemaakt. Het restaurant probeert een oplossing te bedenken. Als TS daar niet mee akkoord gaat, houdt het op helaas.

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door Moneyman »

Emcede schreef:
Moneyman schreef:Hoe dan ook; er is duidelijk iets niet goed gegaan. erg vervelend, juist op kerstavond, maar het kan gebeuren. Op dat moment kunnen ze niet meer doen dan ze hebben gedaan.
Het was niet op kerstavond maar op tweede kerstdag. Klein detail, maar groot verschil.
Waarom? De avond van Tweede Kerstdag is voor mij gewoon een kerstavond. Los daarvan is het zowel voor het probleem als voor mijn reactie totaal niet boeiend.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door chrisd1 »

mahadma schreef:Dan zal er (als ik het zo lees) iemand anders UW naam gebruikt (kunnen) hebben, of mensen met eenzelfde (of bijna) dezelfde achternaam.
??; die was toch juist doorgestreept??

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door Brainless »

chrisd1 schreef:
mahadma schreef:Dan zal er (als ik het zo lees) iemand anders UW naam gebruikt (kunnen) hebben, of mensen met eenzelfde (of bijna) dezelfde achternaam.
??; die was toch juist doorgestreept??
Wij streepten ook de namen af van de mensen die al binnen waren gekomen.
Zo is het duidelijk voor het personeel wie er al aanwezig is.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door mahadma »

Oké, uitleg, stel er komt een reservering binnen op naam van Jansen, een maand later nog een op naar van Jansen, voor de zelfde avond. Dan komt Jansen opdraven, dus wordt Jansen doorgestreept, zou het niet zoiets geweest kunnen zijn ? Of juist daardoor een mis communicatie?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Brainless schreef:
chrisd1 schreef:
mahadma schreef:Dan zal er (als ik het zo lees) iemand anders UW naam gebruikt (kunnen) hebben, of mensen met eenzelfde (of bijna) dezelfde achternaam.
??; die was toch juist doorgestreept??
Wij streepten ook de namen af van de mensen die al binnen waren gekomen.
Zo is het duidelijk voor het personeel wie er al aanwezig is.
Ik begreep natuurlijk, dat een naam werd doorgestreept bij annulering; jullie gebruikten 'doorstrepen' in de lijst zowel voor annuleren als voor zich melden??

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door mahadma »

jullie gebruikten, ik ben niet de restaurateur. Ik wet niet hoe die werken, en jij ook niet.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door chrisd1 »

mahadma schreef:jullie gebruikten, ik ben niet de restaurateur. Ik wet niet hoe die werken, en jij ook niet.
Met Jullie bedoel ik Brainless & Co.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kerstdiner

Ongelezen bericht door renewouters »

chrisd1 schreef:Ik begreep natuurlijk, dat een naam werd doorgestreept bij annulering; jullie gebruikten 'doorstrepen' in de lijst zowel voor annuleren als voor zich melden??
Bij de ontvangst maakt het niet uit of je onderscheid maakt tussen annuleren en binnen: die hebben gewoon een overzicht van mensen die ze nog verwachten.

Gesloten