LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kerstzegels

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
charissa99
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2009 20:11

kerstzegels

Ongelezen bericht door charissa99 »

Ik heb nog kerstzegels van 2007 en 2008, mag ik die nog gebruiken?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: kerstzegels

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Volgens mij wel, maar je moet bijplakken tot de waarde van de kerstzegels van dit jaar. Bijplakzegels kun je halen op het postkantoor, die hebben ze er speciaal voor. Tarief voor nu is 34 eurocent.
Dus het verschil gewoon bijplakken volgens mij.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: kerstzegels

Ongelezen bericht door jor »

charissa99 schreef:Ik heb nog kerstzegels van 2007 en 2008, mag ik die nog gebruiken?
Ja, mag je gewoon gebruiken, inderdaad wel bijplakken naar wat het verzenden nu kost maar postzegels (ook kerstzegels ) blijven altijd geldig.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kerstzegels

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Yep, je mag die blijven gebruiken. Sterker nog, ook na afloop van de kerstperiode kun je ze als reguliere zegel blijven gebruiken. Moet je wel tot de gewone waarde bijfrankeren.

Het is zelfs zo dat het al loont om een velletje kerstzegels te gebruiken als je bijvoorbeeld maar 5 of 10 kaarten te verzenden hebt.

Ook de zegels van 27 en 29 cent zijn nog gewoon te gebruiken, mits voldoende bijgeplakt.

Overigens hoeft voor de zegels van 2008 niets te worden bijgeplakt (als ik het me goed herinner, waren die al 34 cent).

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: kerstzegels

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

klopt, waren hetzelfde tarief als nu

Gesloten