goede morgen
ik werk voor randstad uitzendburo en krijg voor 45 kilometer per dag een vergoeding van 5,74 euro.
dit is 12 cent per kilometer.
volgens mij is het wettelijk vastgesteld op 18 cent de kilometer.
mag randstad dit naar eigen inzicht vaststellen of handelen zij onjuist?
volgens zeggen hoeven zij alleen de kilometers te vergoeden die je op de heenreis maakt, alleen vraag ik me dan af hoe je thuis moet komen.
de auto loopt op de terugweg echt niet op water.
heb jij dezelfde ervaring dan wil ik dat graag weten.
bedankt voor je reactie
alie[/b]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kilometervergoeding woon/werkverkeer
-
aliekortland
Re: kilometervergoeding woon/werkverkeer
18 cent de kilometer is bij mijn weten het maximum wat uitgekeerd mag worden, minder mag dus ook, zelfs helemaal niets als ze willen.
Het alleen betalen van de heenweg vind ik inderdaad een beetje raar, je zal toch ook terug naar huis moeten komen.
Het alleen betalen van de heenweg vind ik inderdaad een beetje raar, je zal toch ook terug naar huis moeten komen.
Re: kilometervergoeding woon/werkverkeer
18 cent per kilometer voor zowel heen als terugreis mag onbelast vergoed worden. De werkgever moet bij controle wel een kilometer staat kunnen overleggen.
Er is geen wettelijk maximum, een werkgever mag ook 1 euro per kilometer vergoeden, alleen alles boven de 18 cent is dan wel belast.
Er is geen wettelijk maximum, een werkgever mag ook 1 euro per kilometer vergoeden, alleen alles boven de 18 cent is dan wel belast.