Ik vraag me af of er meer ouders zijn met 'problemen' in de kinderopvang. En met 'problemen' bedoel ik de manier waarop organisaties menen je een poot uit te moeten draaien. Heb nl momenteel een discussie met de VSO en het Gastouderbureau (GOB). Ik weet niet waar ik terecht kan als ik hier niet mee verder kom.
De VSO meent uren te moeten belasten die niet zijn afgenomen. Bijv. in april is onze dochter 6 keer 1.5 uur geweest en iedere maand wordt er standaard 12x ontbijt (ipv wat is afgenomen) en 18 uur (ipv wat is afgenomen) belast, zo rekenen ze dus ook 2e paasdag, Hemelvaartsdag, 2e pinksterdag etc mee!!).
Maar dit vinden ze heel normaal en dat gaat blijkbaar altijd zo (want dat gemiddelde dat ze nemen valt NOOIT in ons voordeel uit, zo slim zijn ze ook wel).
Dus iedere maand moeten we meer betalen dan we afnemen. Dit kan dan misschien standaard zijn, maar ben ik de enige die dit bijzonder vreemd en oneerlijk vind? Als ik naar de appie ga betaal ik toch ook voor 3 bananen en zegt de caissiere ook niet, weet u... gemiddeld eet u 7 bananen in een maand, dus ik sla er ook 7 aan' ?
Gastouderbureau idem. Heb een vakantie contract, daar betaal ik een vast bedrag per maand voor. Dan kan ons kind in de vakantie naar de gastouder. Voor dat kind naar school ging betaalden we een x bedrag aan opvang kosten per uur PLUS een euro PER uur aan het GOB.
In de vakantie ging onze gastouder zelf op vakantie, logisch, dat kan gebeuren. En moest ons kind dus naar een andere (hoort bij hetzelfde GOB) gastouder. Nu wil het GOB dat ik voor die andere gastouder OF ook een contract afsluit voor datzelfde vakantie tarief OF ik moet weer 1 euro per opvang uur gaan betalen....
Ook dit vind ik niet normaal, een vakantie contract is een vakantie contract. Ik word nu gestraft omdat mn gastouder op vakantie gaat!
Met zulke dingen blijf ik maar tegen muren oplopen, weet niet waar ik dit aan moet kaarten. Hoe krijg je werkende ouders helemaal gek?!
Is hier toezicht op, of rommelt iedereen maar wat aan!?
Aan de ene kant wil ik me er niet eens druk om maken maar aan de andere kant is het zo verschrikkelijk oneerlijk dat ik dit eigenlijk tot op de bodem duidelijk wil hebben....
Iemand tips?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kinderopvang
Re: Kinderopvang
Tips? Zoek een andere opvang... Beetje omslachtig eigenlijk ook dat je én een VSO én een GOB hebt. Maar daar zul je vast goede redenen voor hebben.
Hier totaal geen problemen ermee. BSO wordt gewoon betaald voor het aantal uren en de maaltijden die je werkelijk afneemt.
Maar het kan ook zijn dat in de tarieven die je betaalt al verwerkt zit dat je een x-aantal keren niet zult komen. Dus, ik noem maar wat, als iets de opvang 2 euro per keer kost en ze gaan er vanuit dat je er 1 op de 10 keer geen gebruik van maakt, dan kan het zijn dat ze je maar 1,80 in rekening brengen. Als je dan wil dat ze gaan afrekenen voor iedere keer dat je er werkelijk gebruik van hebt gemaakt, dan zal het tarief dus ook omhoog gaan en zul je per saldo misschien geen verschil hebben.
Tenzij je afwijkt van het gemiddelde, natuurlijk. Dan is het wel eerlijker. Maar het zal dus waarschijnlijk geen heel groot verschil uitmaken op de eindsom.
Hier totaal geen problemen ermee. BSO wordt gewoon betaald voor het aantal uren en de maaltijden die je werkelijk afneemt.
Maar het kan ook zijn dat in de tarieven die je betaalt al verwerkt zit dat je een x-aantal keren niet zult komen. Dus, ik noem maar wat, als iets de opvang 2 euro per keer kost en ze gaan er vanuit dat je er 1 op de 10 keer geen gebruik van maakt, dan kan het zijn dat ze je maar 1,80 in rekening brengen. Als je dan wil dat ze gaan afrekenen voor iedere keer dat je er werkelijk gebruik van hebt gemaakt, dan zal het tarief dus ook omhoog gaan en zul je per saldo misschien geen verschil hebben.
Tenzij je afwijkt van het gemiddelde, natuurlijk. Dan is het wel eerlijker. Maar het zal dus waarschijnlijk geen heel groot verschil uitmaken op de eindsom.