LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over UPS - pakket fout bezorgd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jc1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2009 18:33

Klacht over UPS - pakket fout bezorgd

Ongelezen bericht door jc1970 »

Ik zou graag advies willen over mijn probleem met UPS want zij hebben een pakket fout bezorgd en proberen dit nu af te schuiven op mij

Ik heb via internet in Spanje kleding besteld (waarde ongeveer 300€) en deze zou worden bezorgd op mijn werk (groot bedrijf, pakketten UPS worden bezorgd bij bewaking). Ik heb een tracking code ontvangen en hiermee kon ik het pakket volgen.
Op 9 maart zou het pakket zijn bezorgd en was getekend door een mijnheer/mevrouw XXX (naam maar even niet genoemd).
Toen dit pakket niet bij de bewaking bleek te zijn afgeleverd en mijnheer XXX niet bij ons bedrijf werkzaam bleek te zijn heb ik geinformeerd bij UPS en zei men dat de chauffeur het pakket er ongeluk bij een verkeerd adres (200 nummers verschil!!!) had bezorgd maar dat men een mooie handtekening had van mijnheer/mevrouw XXX en via GPS de route van de bus kon nagaan.

Ik zou binnen 24 uur worden teruggebeld maar u raadt het al, geen telefoontje. Na een week lang bellen met de vraag of ik nog een keer dat beloofde telefoontje zou krijgen ontving ik 16 maart een brief: het pakket zou op 9/3/09 zijn afgeleverd en ik zou er ZELF voor hebben getekend!! Dat vraag een hoop lef. Na mijn kwade telefoontje zou men het dossier opnieuw openen.

Vandaag 23 maart ontving ik weer een brief met precies dezelfde strekking: op 9/3/09 zou ik zelf voor het pakket hebben getekend.
Weer een kwaad telefoontje naar UPS leerde ook nog dat men nu beweert dat het pakket wel degelijk op het goede adres is bezorgd, Mijnheer/mevrouw XXX wordt via de tracking code nog steeds als ontvanger aangemerkt op de UPS site (dezelfde persoon waarvan men beweert een mooie handtekening te hebben) maar via de ontvangen brief beweert UPS keer op keer dat ik getekend heb!!
Een handtekening van mij voor dit pakket heeft UPS absoluut niet, ik heb dit pakket nooit gezien.

na 2 weken heb ik nog steeds niet het idee dat ik serieus wordt genomen door UPS. Een medewerkster van de klantenservice vraagt me zelfs waarom ik in hemelsnaam een klacht wil indienen als alleen t pakketje maar verkeerd is bezorgd. (dan vraag ik je, wat moet je met zo een reactie)
De wijze waarop UPS hiermee omgaat en contant probeert de schuld bij mij te leggen, DAT is een klacht waard en een levenslange boycot van het bedrijf UPS.

Kan iemand mij adviseren hoe hiermee om te gaan en hoe uiteindelijk ervoor te zorgen dat UPS de schade vergoedt, lijkt me duidelijk dat het pakket kwijt is. Het enige dat zij proberen te doen is de schuld afschuiven en om hun fout heendraaien.

Daarnaast is het enige wat UPS constant doet, het dossier heropenen en vervolgens weer verklaren dat ik ervoor heb getekend.
UPS is toch verantwoordelijk voor de juiste bezorging en kan dit toch zo maar niet bij de klant wegleggen?

Ik hoor graag advies

Heel erg bedankt alvast.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Klacht over UPS - pakket fout bezorgd

Ongelezen bericht door roro25 »

je bent aan de verkeerde kant van de overeenkomst bezig. Jij bent niet de opdrachtgever van het verzenden middels UPS. Dat is degene die jou de kleding heeft verkocht.
Jij zal de verkoper moeten melden dat je het pakket niet hebt ontvangen. Dit houdt in dat de verkoper wanprestatie (hoewel neit door hem/haar veroorzaakt) pleegt. Hij komt namelijk niet de prestatie van de overeenkomst na. Nl jij betaald en daarvoor levert hij de goederen.

De verkoper zal op zijn beurt UPS moeten aanspreken uit hoofde van wanprestatie. Ups heeft een vervoersovk met de verkoper tot het bezorgen van goederen op een bepaald adres. Dit is niet gebeurd en de verkoper kan nu verhaal halen bij UPS.

Nu is alleen nog de vraag of jij bij de originele overeenkomst met de verkoper het adres van je werk direct hebt opgegeven. Of heb je je adres verandert terwijl het pakket al onder weg was. Dit is nl van belang voor een beroep op bvenstaande wanprestatie. Dan gaat die vlieger nl niet op.

Mijn advies is: neem contact op met de verkoper en laat hem uitzoeken waar het pakket is gebleven.

Gesloten