LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten TNT
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Klachten TNT
De helft terugbetalen is redelijk. Ik had het laatst ook met een brievenbuszending die nooit aankwam. Ik heb toen aan de koper voorgesteld de helft terug te betalen en of hij daar mee akkoord ging. Dat ging hij. Alles aangetekend versturen is te duur. En dan heb je nog geen zekerheid.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 jul 2014 16:23
Re: Klachten TNT
Toch wil 'mijn' koper niet akkoord gaan.
Hij vindt dat ik als verzender verantwoordelijk ben, het enige wat hij kan doen is de envelop ontvangen, volgens hem.
Hij vindt dat ik als verzender verantwoordelijk ben, het enige wat hij kan doen is de envelop ontvangen, volgens hem.
Re: Klachten TNT
En op zich! zuiver juridisch gezien heeft de koper daar ook volledig gelijk in hoe oneerlijk het ook voelt.Sneeuwkind schreef: Hij vindt dat ik als verzender verantwoordelijk ben, het enige wat hij kan doen is de envelop ontvangen, volgens hem.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 jul 2014 16:23
Re: Klachten TNT
Is dat zo? Ik ben geen webwinkel oid, als je via Marktplaats koopt weet je dat je zonder garanties zit?
Het is overmacht voor ons allebei.
Het is overmacht voor ons allebei.
Re: Klachten TNT
Klopt, het is overmacht. Maar ik ga nu even advocaat van de duivel spelen. U claimt dat u het bestelde verstuurd heeft, maar dat dit door de schuld van PostNL weg is geraakt, bewijst u dat dan maar.Sneeuwkind schreef:Is dat zo? Ik ben geen webwinkel oid, als je via Marktplaats koopt weet je dat je zonder garanties zit?
Het is overmacht voor ons allebei.
Maar even serieus, u als verzender bent verantwoordelijk voor de verzending, en ook al verstuurd u als particulier, via marktplaats, dat veranderd aan die verantwoordelijkheid helemaal niets. Hoe zuur dit ook is, de ontvanger staat wel in zijn recht om zijn geld terug te vragen. Als u dat niet doet, kan diegene nog weinig, behalve een rechtszaak, maar om een telefoonhoesje?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Klachten TNT
PostNL kan misschien het beste worden overgenomen door de Action. Die verkopen immers ook rommel.
Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand aan wie ik iets verzond (20 - 30 kilometer van waar ik woon). Het brievenbusstuk was vandaag aangekomen. Datum poststempel: 11 juni
Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand aan wie ik iets verzond (20 - 30 kilometer van waar ik woon). Het brievenbusstuk was vandaag aangekomen. Datum poststempel: 11 juni
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 jul 2014 16:23
Re: Klachten TNT
De envelop is wel aangekomen, maar hij is gescheurd.berndv schreef:Klopt, het is overmacht. Maar ik ga nu even advocaat van de duivel spelen. U claimt dat u het bestelde verstuurd heeft, maar dat dit door de schuld van PostNL weg is geraakt, bewijst u dat dan maar.Sneeuwkind schreef:Is dat zo? Ik ben geen webwinkel oid, als je via Marktplaats koopt weet je dat je zonder garanties zit?
Het is overmacht voor ons allebei.
Maar even serieus, u als verzender bent verantwoordelijk voor de verzending, en ook al verstuurd u als particulier, via marktplaats, dat veranderd aan die verantwoordelijkheid helemaal niets. Hoe zuur dit ook is, de ontvanger staat wel in zijn recht om zijn geld terug te vragen. Als u dat niet doet, kan diegene nog weinig, behalve een rechtszaak, maar om een telefoonhoesje?
En als ik dan ook nog even duivel mag spelen haha, wie zegt dat de ontvanger dit niet zelf heeft gedaan en mij bedonderd? Er zit dan wel een zakje om met een briefje van Postnl, maar dat kan evengoed van een vorig poststuk zijn, die kun de ontvanger om elke envelop doen.
Maar goed, het ging om weinig geld hoor, dus er zijn ergere dingen.
Het is vooral de onmacht en de oneerlijkheid die me tegen de borst stuit.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54
Re: Klachten TNT
De koper kan er zeker niets aan doen. Ik kan begrijpen, dat hij zijn geld terug wil en dat zou ik hem ook geven.
Zelf moet je proberen je kosten te verhalen op Post.NL. Succes want dat gaat je niet lukken bij die stugge onmeedenkende organisatie.
Zelf moet je proberen je kosten te verhalen op Post.NL. Succes want dat gaat je niet lukken bij die stugge onmeedenkende organisatie.