LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachtenafhandeling Bart Smit

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Speirs

Klachtenafhandeling Bart Smit

Ongelezen bericht door Speirs »

Vorige week zijn wij nadat wij van een crematie terugkwamen naar de Bart Smit in Dieren gegaan omdat ons neefje op diezelfde dag jarig was. In alle drukte die wij momenteel ervaren doordat wij net een huis hebben gekocht hadden wij er nog niet eerder aan gedacht om een verjaardagscadeau te kopen.

Bij de Bart Smit viel onze keuze op een spel voor de WII en een set vingerverf. Ieder mens met een greintje empathie zal begrijpen dat onze stemming verdrietig en somber was na wat wij s'ochtends hadden meegemaakt. Echter, de verkoopmedewerk(st)er van de Bart Smit (een vrouw van rond de 45 met de naam XXX [naam verwijderd door moderator]) achtte het nodig om ons te attenderen op de indruk die wij op haar maakten. Zij vond ons namelijk maar vreemd en vonden dat wij ons brutaal opstelden jegens haar. Het enige dat wij haar hebben aangegeven is het speelgoed dat wij wilden kopen cadeautjes waren.

Na haar uitspraak wees ik haar op haar brutaliteit en dat wij niet gediend waren van een dergelijke uitspraak. Echter, XXXX bleef kolen op het spreekwoordelijke vuur gooien en beledigde ons ontzettend. Mijn partner liep na een tijdje de winkel uit maar ik pikte de uitspraak van XXX niet en eiste haar manager te spreken. De manager kwam uiteindelijk opdraven (ene XXX) maar zij gaf aan dat zij XXX al wel 20 jaar kende en dat Miranda nog nooit brutaal was geweest tegen klanten. Ik kon maar beter de winkel verlaten!

Zoals u zult begrijpen haalde beide dames ons het bloed onder de nagels vandaan. Wij werden beledigd en er werd een publiekelijke scene gecreerd. Maar goed, ik gaf de dames aan dat ik het hoofdkantoor wel zou bellen om mijn klacht te ventileren. Echter, (om een lang verhaal niet al te lang te maken) het hoofdkantoor van Bart Smit B.V. doet letterlijk niets met deze klachten!

Na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die overduidelijk kauwgum aan het kauwen was en geen greintje empathie of sympathie toonde. Zelfs geen excuses vanuit de Bart Smit! Het enige dat ik kreeg te horen was dat "het intern zou worden opgelost". Een schande! Zelfs nadat ik aangaf feedback te willen van de afhandeling kreeg ik te horen dat ik mij maar moest passen naar het beleid van Bart Smit B.V. (oftewel de Blokker holding). Ze gaf zelfs aan dat ieder verhaal twee kanten heeft! Waar is de tijd gebleven dat de klant koning is?

Zoals u zult begrijpen heb ik niets meer van de Bart Smit of van XXX of XXX gehoord. Toch heeft deze hele situatie mij wat geleerd: waarom koop ik nog bij deze winkel? Het service en kennisniveau vervagen en de prijzen (in vergelijking met bijvoorbeeld bol.com) zijn exorbitant! Dus bij deze Bart Smit: tot niet meer ziens!

Wij kochten voor de Sinterklaas en Kerstfeesten binnen ons bedrijf voor ruim €5000,- per jaar aan speelgoed. Maar deze investeer ik dit jaar maar eens aan een internetwinkel. Misschien ben ik dan zelfs goedkoper uit en voel ik mij minder gefrustreerd! Voor een ieder: hoed u voor deze winkel. Zojuist las ik diagonaal deze site door en liep tegen meerdere ontevreden reacties aan. Nogmaals: hoed u!

crazyme

Re: Klachtenafhandeling Bart Smit

Ongelezen bericht door crazyme »

Het nut van uw bericht kan ik alleen maar plaatsen in het kader van wraak.
Speirs schreef:Ieder mens met een greintje empathie zal begrijpen dat onze stemming verdrietig en somber was na wat wij s'ochtends hadden meegemaakt. Echter, de verkoopmedewerk(st)er van de Bart Smit achtte het nodig om ons te attenderen op de indruk die wij op haar maakten. Zij vond ons namelijk maar vreemd en vonden dat wij ons brutaal opstelden jegens haar.
Hoe moet de verkoopster dat weten ?

Het is voor mij aannemelijk dat U niet in uw normale doen was, daarom lijkt het mij voor de hand liggen dat U op een aparte manier heeft gereageerd.

Een beetje triest verhaal, in alle opzichten.

Overigens: wat is het nut om alle medewerkers bij naam te noemen ? Wat heeft dat voor zin ?
Laatst gewijzigd door crazyme op 23 jul 2011 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dus jij geeft de spullen, zegt niks en ineens uit het niets zegt de verkoopster dat ze jullie brutaal en raar vindt :shock:

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Speirs

T'is inderdaad een gotspe wat jullie hebben meegemaakt. Het is een prima zaak dat je de voornamen van beide onbeschofte verkoopsters van dit bedrijfje noemt. Mijn advies is: zegt het voort! zegt het voort. Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Maxiem.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Volstrekt ongeloofwaardig verhaal, ik geloof er, in tegenstelling tot onze fraaie deskundige die er natuurlijk oogetuige van was, helemaal niets van!
Ik denk dat mevrouw uit Amsterdam Zuid kwam en een heleboel kouwe kak heeft...

ben toch benieuwd of onze fraaie deskundige überhaupt zijn huis nog uitkomt...t'is me toch een boze wereld buiten, en alle winkeliers zijn oplichters, onbeschofte boeren en ondeskundige nitwits...
Aldus de Heilige Read. vers 1-999999999....

dhc

MAXIEM schreef:Speirs

T'is inderdaad een gotspe wat jullie hebben meegemaakt. Het is een prima zaak dat je de voornamen van beide onbeschofte verkoopsters van dit bedrijfje noemt. Mijn advies is: zegt het voort! zegt het voort. Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Maxiem.
"•Belastende beweringen dienen altijd te worden onderbouwd"

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik denk dat mevrouw uit Amsterdam Zuid kwam en een heleboel kouwe kak heeft
owh je komt uit Amsterdam Zuid en dan heb je kouwe kak? vertel waarom??

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Triest dat het gebeurd is, dat zeker. Toch kan ik best begrijpen dat deze medewerkster een opmerking maakte omdat ik me kan voorstellen dat het gedrag misschien afwijkend was ten opzichte van andere mensen die winkelen.

Maar ik vraag me wel af wat u had verwacht van BS na het indienen van de klacht bij het hoofdkantoor.
Ik kan ook goed begrijpen dat zij redeneren dat elk verhaal 2 kanten heeft. In mijn ogen heeft elk verhaal zelfs 3 kanten: A, B en de waarheid.

U kunt ook proberen een schriftelijke klacht in te dienen tav directie of zoiets.

dhc

ciske schreef:
Ik denk dat mevrouw uit Amsterdam Zuid kwam en een heleboel kouwe kak heeft
owh je komt uit Amsterdam Zuid en dan heb je kouwe kak? vertel waarom??
Heb er gewerkt en in een bepaalde buurt lopen ze met de neus in de wind om hun eigen stank niet te ruiken. Doe maar eens een rondje Beethovenstraat....

ciske

dhc schreef:
Heb er gewerkt en in een bepaalde buurt lopen ze met de neus in de wind om hun eigen stank niet te ruiken. Doe maar eens een rondje Beethovenstraat....
dat is overal zo in elke stad, dat wat jij doet is generaliseren.

dhc

Ik stel vast uit ervaring, kouwe kakbuurt. Vraag daar maar eens aan de diverse winkeliers.
Publiek daar denkt meer te zijn omdat ze toevallig meer poen hebben dan jij en ik. (samen)
Net zoals het een feit is dat buurten in Amsterdam West niet meer de buurten zijn als vroeger...
Ben blij dat ik daar niet meer kom.

Speirs

Amsterdam? Volgens mij staat er duidelijk dat het om het filiaal in Dieren gaat. En of ik uit ben op wraak? Natuurlijk! Ik laat mij toch niet door een verkoopmedewerker beledigen? Dat ik wordt bestempeld als kouwe kak door iemand die bij de BS heeft gewerkt deert me niet. Met het minimumloon dat je daar krijgt zie je volgens mij zelfs iemand met een sociaal loon als "kouwe kak". Vandaar dat er volgens mij enig van die onbeschofte tantes achter de kassa staan.

Doe met mijn verhaal wat je wil, voor mij in ieder geval geen Bart Smit meer!

Speirs

dhc schreef:Volstrekt ongeloofwaardig verhaal, ik geloof er, in tegenstelling tot onze fraaie deskundige die er natuurlijk oogetuige van was, helemaal niets van!
Ik denk dat mevrouw uit Amsterdam Zuid kwam en een heleboel kouwe kak heeft...

ben toch benieuwd of onze fraaie deskundige überhaupt zijn huis nog uitkomt...t'is me toch een boze wereld buiten, en alle winkeliers zijn oplichters, onbeschofte boeren en ondeskundige nitwits...
Aldus de Heilige Read. vers 1-999999999....
een vrouw? laat me niet lachen! je bent vast zelf werkzaam bij de BS. wacht even.... Miranda? ;)

dhc

Inderdaad, en ik werk ook bij UPC, KPN, Tele2, Jumbo, AH, Blokker, TNT enz enz.

dhc

Ook in Dieren lopen dames met kouwe kak.
En verdikkie, vergeet ik nog te melden dat ik ook nog bij de belastingdienst, gemeente, Ziggo en de Nuon werk...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Speirs schreef: een vrouw? laat me niet lachen! je bent vast zelf werkzaam bij de BS. wacht even.... Miranda? ;)
Zucht... vreselijk, de zoveelste die meteen assumpties doet als het antwoord hem/haar eens niet in de kraam van pas komt. Weet je waar het misgaat bij assumpties ? :mrgreen:

Met een dergelijke houding kan ik me goed voorstellen dat de discussie hoog is opgelopen. Om een publiekelijke scene te krijgen zijn er 2 partijen nodig. Je had ook de discussie eerder kunnen afkappen om een klacht in te dienen bij het hoofdkantoor.

@dhc, kun je het nog uit elkaar houden al die werkgevers.. :lol:

ciske

dhc schreef:Ook in Dieren lopen dames met kouwe kak.
.

zie je wel , niet alleen in Amsterdam , trouwens over die stad hoef jij mij niks te vertellen :mrgreen:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Dieren en Amsterdam zit toch wel dik 100km tussen. De verkoopster kan nooit weten hoe de gemoedstoestand van een klant is en daar geen opmerkingen over maken. Er zal toch een aanleiding geweest zijn die door TS is op gestart.

tiepmiep

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Speirs schreef:Amsterdam? Volgens mij staat er duidelijk dat het om het filiaal in Dieren gaat. En of ik uit ben op wraak? Natuurlijk! Ik laat mij toch niet door een verkoopmedewerker beledigen? Dat ik wordt bestempeld als kouwe kak door iemand die bij de BS heeft gewerkt deert me niet. Met het minimumloon dat je daar krijgt zie je volgens mij zelfs iemand met een sociaal loon als "kouwe kak". Vandaar dat er volgens mij enig van die onbeschofte tantes achter de kassa staan.

Doe met mijn verhaal wat je wil, voor mij in ieder geval geen Bart Smit meer!

Alshet bedrijf zo min is waarom kom je er dan?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Speirs

Overigens staan er ook op andere fora interessante draadjes over dit bedrijf. Jouw beslissing om voortaan elders te kopen is een verstandige besluit. BS heeft blijkbaar niet door, dat topics op fora meestal erg slecht zijn voor de omzet en de uiteindelijke bedrijfswinst.

Maxiem.

Gesloten