LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantvriendelijkheid Beter Horen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Maerten46

Klantvriendelijkheid Beter Horen

Ongelezen bericht door Maerten46 »

Ik had Beter Horen de volgende mail gestuurd:

Geachte Beter Horen,

Mijn moeder, die eind december net een nieuw paar hoorapparaten bij U gekocht heeft, is helaas overleden op 29 januari. Zij heeft dus maar een maand gebruik kunnen maken van haar gehoorapparaat . Het grootste gedeelte van zo’n gehoorapparaat is herbruikbaar, werd mij gezegd. Omdat zij slechts een maand heeft kunnen genieten van het apparaat zou ik een commerciele geste appreciëren . Wij zullen dan het apparaat en bijhorende zaken terugsturen.

Van Beter Horen kreeg ik de volgende reactie:

Wij nemen geen hoortoestellen terug na overlijden van een cliënt, ik begrijp dat dit erg zakelijk overkomt in geval het overlijden kort na de aanschaf heeft plaatsgevonden.

Ik had van Beter Horen toch wel verwacht dat zij hoortoestellen zouden terugnemen die slechts een maand gebruikt zijn (en volgens kenners goed herbruikbaar door anderen) en dat zij eventueel wat korting zouden geven op de hoge rekening. Ik begrijp dat zij volledig in hun recht staan, maar ik vroeg me toch af wat men ervan vindt. Vandaar dit bericht.

Lady1234

Re: Klantvriendelijkheid Beter Horen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind de reactie van Beter Horen volkomen logisch. U biedt ze niet alleen aan voor hergebruik, maar wil ook nog korting.

Misschien is er een instantie die gebruikte hoorapparaten inzamelt, net zoals oude brillen. Dan kunt u ze daar schenken.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Maerten46 schreef:Ik had Beter Horen de volgende mail gestuurd:

Geachte Beter Horen,

Mijn moeder, die eind december net een nieuw paar hoorapparaten bij U gekocht heeft, is helaas overleden op 29 januari. Zij heeft dus maar een maand gebruik kunnen maken van haar gehoorapparaat . Het grootste gedeelte van zo’n gehoorapparaat is herbruikbaar, werd mij gezegd. Omdat zij slechts een maand heeft kunnen genieten van het apparaat zou ik een commerciele geste appreciëren . Wij zullen dan het apparaat en bijhorende zaken terugsturen.

Van Beter Horen kreeg ik de volgende reactie:

Wij nemen geen hoortoestellen terug na overlijden van een cliënt, ik begrijp dat dit erg zakelijk overkomt in geval het overlijden kort na de aanschaf heeft plaatsgevonden.

Ik had van Beter Horen toch wel verwacht dat zij hoortoestellen zouden terugnemen die slechts een maand gebruikt zijn (en volgens kenners goed herbruikbaar door anderen) en dat zij eventueel wat korting zouden geven op de hoge rekening. Ik begrijp dat zij volledig in hun recht staan, maar ik vroeg me toch af wat men ervan vindt. Vandaar dit bericht.

Uw "verwachtingen" zijn toch wel iets anders dan de realiteit van de dag en een commerciële geste appreciëren is niet meer dan het proberen te 'spekken' van uw eigen portemonnee.
Het gaat hier immers over een commercieel bedrijf en niet om een liefdadigheidsinstelling
Natuurlijk kunt u de niet verwachten dat zij de geleverde producten terugnemen.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Mijn vader had 2 maanden nieuwe apparaten, ik snap dat ze die na zijn overlijden niet voor nieuw willen / kunnen verkopen. Echter wel dat ze die voor een zacht prijsje kunnen overnemen van de erven en dan als leen apparaatjes in kunnen zetten. Echter, het commentaar was: "Wij zijn gewend deze apparaten gratis te krijgen". Er viel dus niets verder over te praten. Het apparaat /apparaten zijn probleemloos van een nieuwe "leiding en oorstukje te voorzien", de buitenkant is te reinigen, dus de de hygiëne regels zijn zeker te gebruiken. Hun zakelijke kant weegt kennelijk zwaarder als de klantvriendelijkheid.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mahadma schreef:Mijn vader had 2 maanden nieuwe apparaten, ik snap dat ze die na zijn overlijden niet voor nieuw willen / kunnen verkopen. Echter wel dat ze die voor een zacht prijsje kunnen overnemen van de erven en dan als leen apparaatjes in kunnen zetten. Echter, het commentaar was: "Wij zijn gewend deze apparaten gratis te krijgen". Er viel dus niets verder over te praten. Het apparaat /apparaten zijn probleemloos van een nieuwe "leiding en oorstukje te voorzien", de buitenkant is te reinigen, dus de de hygiëne regels zijn zeker te gebruiken. Hun zakelijke kant weegt kennelijk zwaarder als de klantvriendelijkheid.
Er moet dus een nieuwe leiding en oorstukje aan gezet worden en het toestel moet schoongemaakt worden. Dit kost tijd, dus geld. Het is een tweedehands toestel, dus ook voor een tweedehandsprijs te verkopen. Trek van die tweedehandsprijs de kosten af die gemaakt moeten worden. Het bedrijf wil ook leven, dus wederom een aftrekpost op de prijs vanwege de winst. Ook garantie wordt meegerekend in de verkoopprijs, die moet dus ook van de inkoopprijs af. Hoeveel zou er dan nog overblijven om een tweedehands toestel in te kopen?
Als je dan een refurbished toestel hebt liggen moet je weer toestemming hebben van een verzekeraar om deze te verkopen. Tenzij iemand voorbij komt die het zelf betaald. Tot die tijd ligt het hoortoestel dus te verstoffen.

mahadma

NeoDutchio schreef:
mahadma schreef:Mijn vader had 2 maanden nieuwe apparaten, ik snap dat ze die na zijn overlijden niet voor nieuw willen / kunnen verkopen. Echter wel dat ze die voor een zacht prijsje kunnen overnemen van de erven en dan als leen apparaatjes in kunnen zetten. Echter, het commentaar was: "Wij zijn gewend deze apparaten gratis te krijgen". Er viel dus niets verder over te praten. Het apparaat /apparaten zijn probleemloos van een nieuwe "leiding en oorstukje te voorzien", de buitenkant is te reinigen, dus de de hygiëne regels zijn zeker te gebruiken. Hun zakelijke kant weegt kennelijk zwaarder als de klantvriendelijkheid.
Er moet dus een nieuwe leiding en oorstukje aan gezet worden en het toestel moet schoongemaakt worden. Dit kost tijd, dus geld. Het is een tweedehands toestel, dus ook voor een tweedehandsprijs te verkopen. Trek van die tweedehandsprijs de kosten af die gemaakt moeten worden. Het bedrijf wil ook leven, dus wederom een aftrekpost op de prijs vanwege de winst. Ook garantie wordt meegerekend in de verkoopprijs, die moet dus ook van de inkoopprijs af. Hoeveel zou er dan nog overblijven om een tweedehands toestel in te kopen?
Als je dan een refurbished toestel hebt liggen moet je weer toestemming hebben van een verzekeraar om deze te verkopen. Tenzij iemand voorbij komt die het zelf betaald. Tot die tijd ligt het hoortoestel dus te verstoffen.
Met een zacht prijsje bedoel ik een zacht prijsje, geen nieuw prijs. Ik heb ze zelfs aangeboden voor een bos bloemen voor mijn partner, maar nee. Ze zijn gewend het gratis te krijgen. Dan: het oorstukje moet ALTIJD op maat gemaakt worden voor de drager, een stukje slang zal ook hooguit een euro kosten, en uitwendig reinigen in tijd 5 euro. Ze willen gewoon niet. En als leentoestel in geval van reparatie heb je voor nog geen 10 euro wel een service voor je klanten. Die bos bloemen kunnen ze ook nog fiscaal opvoeren. Het zijn gewoon geldhaaien.

ManchesterU15

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Dat je je na het overlijden van je moeder druk kan maken over een hoortoestel.
Het klinkt mij als graaien over de rug van uw overleden moeder. Niet door Beter Horen maar door u!

mahadma

ManchesterU15 schreef:Dat je je na het overlijden van je moeder druk kan maken over een hoortoestel.
Het klinkt mij als graaien over de rug van uw overleden moeder. Niet door Beter Horen maar door u!
Als die apparaten, 2 stuks, praktisch nieuw zijn en probleemloos als leentoestel tegen kosten van een bos bloemen al te duur zijn, gaat dat niet om geld graaien over de rug van de overledene, maar dat iemand anders er nog wat aan heeft / kan hebben. Hoorapparaten die liggen te verstoffen is ook zonde. De geld graaiers zijn dus beter horen.

ManchesterU15

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Het feit dat je er iets voor terug wil hebben vind ik graaien! Een bedrijf hierom afkraken vind ik nog sneuer. Gevalletje, leg je er bij neer, ga lekker door met je leven. Voordat je het weet is het over!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als die rekening aan Beter Horen nog voldaan moet worden, mag u die kosten van de nalatenschap van uw moeder aftrekken. Scheelt weer in de erfrechten,

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

mahadma schreef:
ManchesterU15 schreef:Dat je je na het overlijden van je moeder druk kan maken over een hoortoestel.
Als die apparaten, 2 stuks, praktisch nieuw zijn en probleemloos als leentoestel tegen kosten van een bos bloemen al te duur zijn, gaat dat niet om geld graaien over de rug van de overledene, maar dat iemand anders er nog wat aan heeft / kan hebben. Hoorapparaten die liggen te verstoffen is ook zonde. De geld graaiers zijn dus beter horen.
Als het TS echt zou gaan over het feit dat iemand anders er nog gebruik van zouden kunnen maken gaat hij/zij niet over geld zeuren. Dan geef je het gewoon weg aan een organisatie die er wellicht nog wat mee kan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe hoog de vergoeding vanuit de basisverzekering was, en hoe hoog de eigen bijdrage was. Die dingen zullen niet helemaal gratis zijn geweest, maar of de moeder het volle pond betaald heeft? In dat geval is het zeker niet reëel om het grootste deel van de aanschafwaarde terug te vragen.

mahadma

renewouters schreef:
mahadma schreef:
Als het TS echt zou gaan over het feit dat iemand anders er nog gebruik van zouden kunnen maken gaat hij/zij niet over geld zeuren. Dan geef je het gewoon weg aan een organisatie die er wellicht nog wat mee kan.
Omdat die dingen (in dit geval een bij betaling van 1000 + waren voor de komma) ingesteld moeten worden wat meestal alleen een aucidien kan, zijn ze niet weg te geven aan een organisatie die er misschien iets mee kan, bovendien moet voor elk mens uniek een schelpje gemaakt worden. Ik zeur niet over geld, een bos bloemen had goed geweest, maar de arrogantie van de klantmedewerker: "We krijgen ze altijd gratis" schoot mij verkeerd in de oren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat er nu twee kwesties door elkaar lopen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:Ik zeur niet over geld, een bos bloemen had goed geweest, maar de arrogantie van de klantmedewerker: "We krijgen ze altijd gratis" schoot mij verkeerd in de oren.
Je verwart arrogantie met simpelweg de realiteit. Waarom zou je bloemen moeten gaan regelen als je ze ook gewoon zo krijgt? Blijkbaar zijn er voldoende mensen die er niet zo nodig iets voor terug hoeven te krijgen, maar de apparaatjes gewoon belangeloos ter beschikking stellen.

Om hen dan te verwijten geldhaaien te zijn, heeft een hoog "pot verwijt de ketel-gehalte".

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou niet op het idee komen om dit bij de audicien te vragen.
Ze kunnen hier gewoon niets mee.
Schenk ze aan een goed doel welke ze in een derde wereld land kunnen inzetten

Gesloten