Ik heb via marktplaats een camera gekocht, toen deze binnen kwam merkte ik dat er "plekjes" zaten op fotos.
Dit kan twee dingen betekenen:
1. Er zit een vuiltje op de sensor van de camera, wat geen probleem zou zijn.
2. Er zit een kras op de sensor van de camera, dit zou de camera nutteloos maken.
Ik heb toen met de verkoper samen besloten dat ik de camera naar een professional zou brengen, die kon kijken welke van de 2 mogelijkheden het was.
De professional gaf aan dat de enige optie het schoonmaken van de lens was.
Dit zou wel tot een week kunnen duren, maar was de enige optie omdat zelfs hij niet op dat moment kon zien of de vlekken op fotos kwam door wat stof, of een kras op de sensor.
Dit alles heb ik op dezelfde manier gecommuniceerd naar de kopersbescherming, aangezien deze zondag zou zijn verlopen.
Met de expliciete vraag alleen de kopersbescherming te verlengen. Tot ik de uitslag kreeg van de professional.
Kopersbescherming heeft toen gisteren, uit zichzelf, nog zonder enige extra informatie de keuze gemaakt om het geld aan de verkoper te geven met de reden "een krasje wijkt niet genoeg af van de nieuwstaat", en "reparatie mag niet".
Geen enkele reactie meer mogelijk.
Ten eerste: een krasje op de camera zelf maakt misschien niet veel uit, maar een krasje op de sensor maakt een camera compleet nutteloos. Dat ze dit niet snappen is ronduit schandalig.
Ten tweede: dat zij hun eigen regels zo ver buigen om te zeggen dat schoonmaken valt onder reparatie, terwijl de verkoper én professional beiden eens waren dat dit de enige manier was om te zien of de camera nutteloos was of niet is ook ronduit triest.
Laat het toeval nu zijn dat ik nét mijn camera terug had en dat deze na het schoonmaken volledig in orde was, waardoor ik dus sowieso het geld aan de verkoper zou geven. Maar dat kon de kopersbescherming nog niet weten!
Dus mocht de camera sensor wel kapot zijn geweest had ik nu door kopersbescherming met een waardeloze camera gezeten, en al mijn geld kwijt zijn geweest.
Ik vind dit schrikbarend, vooral dat ze na mijn klacht op hun eigen website nog altijd aangaven helemaal niks fout te hebben gedaan.
kopersbescherming marktplaats valt niet te vertrouwen
-
Methusalah
Re: kopersbescherming marktplaats valt niet te vertrouwen
Conclusie. Ze hebben dus het juiste besluit genomen en er is niets aan de hand.
-
Arizonakid
Alles in orde dus, dat is mooi.
En inderdaad, kopersbescherming is een wassen neus.
En inderdaad, kopersbescherming is een wassen neus.
-
witte angora
Veel plezier met de camera, zou ik zeggen. Hoop dat je er mooie foto's mee gaat maken. Maar eerlijk gezegd: ik zou zo'n ding gewoon bij de verkoper ophalen. Dan kan je meteen zien of het in orde is, of niet.
-
Arizonakid
Dat is natuurlijk niet altijd te doen, je rijdt niet even van Limburg naar Friesland om wat op te halen, tenzij je echt veel geld uitgeeft.
En sommige mensen zijn niet mobiel.
De kopersbescherming is er juist om dat soort ritjes overbodig te maken.
Ik heb zelf als vuistregel dat alles onder de 500 euro zonder bezichtiging opgestuurd wordt, daarboven ga ik het zelf halen. (Althans, als ik bij een particulier koop en de afstand berijdbaar is. Ik ga niet op en neer naar Spanje om iets te halen)
En sommige mensen zijn niet mobiel.
De kopersbescherming is er juist om dat soort ritjes overbodig te maken.
Ik heb zelf als vuistregel dat alles onder de 500 euro zonder bezichtiging opgestuurd wordt, daarboven ga ik het zelf halen. (Althans, als ik bij een particulier koop en de afstand berijdbaar is. Ik ga niet op en neer naar Spanje om iets te halen)