LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude douche voor/door Politie Veenendaal

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
AWillemsen

Koude douche voor/door Politie Veenendaal

Ongelezen bericht door AWillemsen »

Dat de politie klaagt over agressie tegen de politie werken ze wel zelf in de hand.
1 april kreeg ik een brief over openstaande boetes die ik nog moest betalen.
Boetes en ik zijn geen vrienden...maarja boetes die moet je betalen
Of ik naar het politieburo wilde komen om de boetes te voldoen anders dreigde gijzeling van mijn persoon.

Ik ga vervolgens vrijdag naar het politieburo in veenendaal om te controleren en evtl. te betalen bleek dat de administratie niet te bereiken was en of ik dan maandag terug wilde komen. "geen probleem" "maar dan wordt ik niet in de tussentijd in gijzeling genomen", "nee tuurlijk niet".

Zondag ochtend wordt ik vervolgens uit m'n bed gelicht en aangehouden meegenomen naar het politieburo waar ik vervolgens gefouilleerd wordt en in de cel gezet. Terwijl ik geld bij me heb en aangeef dat ik wens te betalen,was hier tenslotte ook al voor op het buro geweest, wordt ik toch in de cel gezet. Na een half uur in de cel mag ik eindelijk betalen en denk dat ik hierna mag gaan. Nee hoor terug de cel in! na 20 minuten kreeg ik m'n vrijheid terug (in totaal 50 minuten) want er moest eerst bij iemand € 4000,00 geint worden en dat ging natuurlijk voor.

Sorry hoor maar zo behandel je burgers niet. Mijn dochter overstuur..wat voor een beeld van de politie krijgt zij mee...geen beste dat kan ik julie vertellen.

regels zijn regels en boete is een boete maar waar is de redelijkheid en billikheid.

p.s. terwijl ik als gevaarlijke crimineel naar het politieburo wordt gereden rijdt deze politieagent door een wegafzetting, over de stoep en fietspad..welke regels gelden voor wie en wanneer ook alweer?

De buren hebben in ieder geval weer wat te speculeren!

A.Willemsen te Veenendaal

Pindakaaspotje

Re: Koude douche voor/door Politie Veenendaal

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Hartenheer

Ongelezen bericht door Hartenheer »

TiP !

Zorg dat je je gedraagt, dan krijg je geen boete
Als je toch een boete krijgt, betaal op tijd, en wordt er niemand overstuur.

Kortom, wat een onzin bericht :?, kan geen medelijden met je hebben

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Of ik naar het politieburo wilde komen om de boetes te voldoen anders dreigde gijzeling van mijn persoon.
Sorry hoor, maar dan heb je al minimaal drie aanmaningen of een gerechtelijk vonnis genegeerd.

Geen medelijden met iemand die zo onwillend-om-te-betalen met zijn boetes omgaat.

Ik denk dat je dochter nu eindelijk het juiste beeld van haar vader heeft gezien.. :P

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Is echt hardstikke zielig hoor hoe hij behandelt is door ome agent :( :(

mje

Ongelezen bericht door mje »

Koude douche voor AWillemsen uit Veenendaal om de politie zo
voor schut te zetten :lol:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben niet echt een fan van de politie ...maar beter meteen betalen. :lol:
Laatst gewijzigd door ciske op 03 apr 2011 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@ciske,

ff goed lezen ajb

ciske

Leo The Emperor schreef:@ciske,

ff goed lezen ajb
:lol: ik zag het ja , sorry

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

AWillemsen

Als je een klacht wilt indienen over dit ********* gedrag, dan kan dat in eerste instantie schriftelijk bij de korpschef. Ben je niet tevreden over zijn antwoord, dan kun je terecht bij de Nationale Ombudsman. In pakweg 7 van de 10 gevallen, krijgt Hermandad bij dit soort klachten een flinke veeg uit de pan.

Sukses, Maxiem.

sephora30

Het moet niet gekker worden, een klacht indienen terwijl ts niet op tijd betaald :shock:
De agenten deden gewoon hun werk volgens de regels.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sephora30

Het blijkt dus uit de ombudsmanuitspraken dat hermandad vaak niet volgens de regels werkt.

Maxiem.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sephora30 schreef:Het moet niet gekker worden, een klacht indienen terwijl ts niet op tijd betaald :shock:
De agenten deden gewoon hun werk volgens de regels.
Als TS te horen krijgt dat maandag betalen ook goed is - en hij vervolgens op zondag opgehaald word - vraag ik me af in hoeverre de politie nog kan vertrouwen.

Natuurlijk had hij allang de CJIB acceptgiro`s moeten betalen - of de dwangbevelen moeten opvolgen - maar ja.. water under the bridge.

Het enige waar TS over kan klagen is als hij hardhandig behandeld zou zijn.
Maar 50 tot 60 minuten 'vast' zitten na maanden van vertraging - ik geloof niet dat de ombudssman die klacht gegrond zou verklaren.

(en ik ben geen fan van de politie - integendeel)

sephora30

Die agent die dat gezegd heeft dacht misschien dat het zo was. Wellicht heeft hij daar helemaal zeggenschap over.

Les die is geleerd; of geen overtredingen maken, of op tijd betalen :lol:

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Weer eens een bevestiging van hoe professioneel de politie te werk gaat en hoe zeer men het gebrek aan respect aan het eigen handelen (of de weigering te handelen) te danken heeft.

Wie of wat je ook bent en wat je ook hebt gedaan, in dit geval dus veel en veel te laat betaald, als een agentje je zegt dat je maandag mag komen betalen dan mag je er vanuit gaan dat je dus niet (omdat men toevallig weer niets beters te doen heeft) opeens alsnog van je bed wordt gelicht.

De agent die u vrijdag heeft gesproken is te belazerd geweest een mutatie in het BPS te maken, waarmee hij had kunnen voorkomen dat dit zou gebeuren. U kunt dan ook tegen deze nalatigheid van deze agent een klacht indienen.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jlthkoch schreef:. U kunt dan ook tegen deze nalatigheid van deze agent een klacht indienen.
En dan is het het woord van een 'burgermannetje' tegen de respectabele agent (kuch). En sta je alsnog met lege handen weer op straat.

ciske

Guardian72 schreef:
En dan is het het woord van een 'burgermannetje' tegen de respectabele agent (kuch). En sta je alsnog met lege handen weer op straat.
:lol: of nog een prent erbij omdat je niet netjes was tegen die wout :lol:

sephora30

Yep en als de die prent dan op de straat voor het bureau flikkert krijg je er nog 1 :mrgreen: :mrgreen:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Inderdaad de vraag waarom het zover komt dat TS met gijzeling gedreigd wordt. Maar zelfs dan nog. Als het verhaal van de TS inderdaad zo is gegaan als hier staat dan heeft hij wel een punt vind ik.

nanda80

Ongelezen bericht door nanda80 »

geen medeleiden met je. Ten eerste je moet het heel erg bont hebben gemaakt wanneer je van je bed wordt gelicht of dat je naar het bureau moet voor betaling.
Je moet dan minimaal 10 herinneringen hebben voordat je dit krijgt. CJIB heeft alle informatie voor je. Je kan hiervoor in beroep gaan, maar moet je vertellen er zitten hiervoor hoge kosten.

Ik heb er zelf ervaring mee, was gestopt door de douane op schiphol toen in NL inkwam. Ik woon zelf niet meer in NL maar in Engeland. Woon er al 4 jaar. Maar vorig jaar toen ik weer naar NL kwam om mijn familie te bezoeken wordt ik aangehouden. Waarom ? Ik had 2 boetes openstaan.... Ik was verbaast. Nooit wat ontvangen... Het bleek omdat ik geen geregistreerde adres had in NL hebben ze me nooit op de hoogte gebracht en de overtredingen waren op mijn laatste dag dat ik nog in NL woonde en mijn auto had verkocht. Vondt het wel humor maar niets aan te doen. maar ja de 50 euro werdt 670 euro :( incasso costen etc. Heb maar betaald aan de grens anders werdt ik gegijzeld. Ben in hoger beroep gegaan 1 jaar verder en nu is er een uitspraak... ik krijg 620 euro terug. Ook politie en justitie maakt fouten. Als jij denk dat ze over de streep gaat kan je in hoger beroep/ bezwaarschrift maken...
Maar als je alle kansen negeerd die ze je geven... dan jammer dan.

Gesloten