Informatie opgevraagd naar prijzen inboedelverzekering.
Nadat ik alle vragen had beantwoord kwam een 1 regelig
stigmatiserend regeltje.
"op uw leeftijd verzekeren wij u niet"
NB. Ik ben inderdaad 80 maar WAT heeft dat met mijn inboedel
te maken?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Dat zou u aan Inshared moeten vragen wat daar de redendonmuang schreef:INSHARED.(ACHMEA)
stigmatiserend regeltje.
te maken?
snepke schreef:Belachelijk,dus oudere kunnen hun spullen niet meer verzekeren.
Is dat zo? Heb diverse verzekeringen bij Inshared lopen (oa inboedel/auto/rechtsbijstand ) en vind er niets eigenwijs aan. Ja, je moet je eigen groene kaart uitprinten en ja, de polissen worden aangeleverd in een PDF, maar de (redelijk lage) premies zijn daar ook naar.Ik heb de algemene voorwaarden nog eens bekeken en kan niets vinden over een leeftijdsgrens bij hun inboedelverzekering ( wel vanaf 18 jaar ) voor iemand van 80 jaar. Laat dus maar eens zien waar dat staat.Frantic2 schreef:.
Inshared is een klein eigenwijs clubje met heel aparte regels.... Als die u niet bevallen dan is daar het gezegde, geen hand vol maar een land vol!
Net als de groene kaart print ik ook de polissen uit en dat is rechtsgeldig tegenwoordig.Frantic2 schreef:Dat bedoel ik precies, u zit er niet mee om polissen in
PDF te krijgen, anderen willen gewoon een papierenpolis op de vloermat.
Geen telefonisch contact mogelijk, behalve in een noodgeval... zal ook lang niet iedereens cup of tea zijn.....
Maar dat is de keuze van de maatschappij.... de reden om een 80 jarige een inboedel verzekering te weigeren is mij ook niet bekent, of ze gaan er gewoon vanuit dat een 80 jarige niet overweg zou kunnen met email en internet......
Voor het schaderisico zal het niet zijn, gezinnen met kleine kinderen hebben veel meer kans op schade.....
Daar betaal je ook poliskosten over, mijn verzekering stuurt ze ook zodat ik ze op de mat krijg, maar had ze toch liever in pdf bestand gekregen.anderen willen gewoon een papierenpolis op de vloermat.
Je bedoelt van die dikke pakken papier waar je uren aan het zoeken bent naar de juiste informatie die je in een PDF binnen een paar seconden hebt gevonden? Het is maar wat je handig vindt....Frantic2 schreef:Dat bedoel ik precies, u zit er niet mee om polissen in
PDF te krijgen, anderen willen gewoon een papierenpolis op de vloermat.
Frantic2 schreef:klopt. Jammer alleen dat de meeste mensen ze toch uitprinten om het te kunnen bewaren....
@ciske, dan kies je toch een maatschappij zonder poliskosten?
Die moet je toch ook op een schijfje of stick zetten om het niet kwijt te raken.ciske schreef:Frantic2 schreef:klopt. Jammer alleen dat de meeste mensen ze toch uitprinten om het te kunnen bewaren....
@ciske, dan kies je toch een maatschappij zonder poliskosten?
nee ik blijf waar ik ben, maar het zou wel fijner zijn in pdf bestand.
Het ging toch om U inboedel?donmuang schreef:INSHARED.(ACHMEA)
stigmatiserend regeltje.
te maken?
Waarom toch zo moeilijk? Ik print de polis (op PDF )gewoon uit en bewaar dus een papieren kopie bij mijn andere waardepapieren. Het voordeel van dit eigen werk komt echt wel in de premie tot uitdrukking, ik betaal ongeveer 15 % minder voor de inboedelverzekering met gelijke voorwaarden. Niets mis mee.plumber schreef:
Die moet je toch ook op een schijfje of stick zetten om het niet kwijt te raken.
Virus in de PC en alles weg-kwijt-foetsie-verdwenen-en problemen dan.
Misschien het mailtje (anoniem gemaakt ) hier eens plaatsen want ik kan er niets van terug vinden in hun algemene voorwaarden. Ben benieuwd.donmuang schreef:INSHARED.(ACHMEA)
stigmatiserend regeltje.
Trebelski, je hoef je niet te verdedigen, sommige begrijpen het gewoon niet!trebelski schreef:Waarom toch zo moeilijk? Ik print de polis (op PDF )gewoon uit en bewaar dus een papieren kopie bij mijn andere waardepapieren. Het voordeel van dit eigen werk komt echt wel in de premie tot uitdrukking, ik betaal ongeveer 15 % minder voor de inboedelverzekering met gelijke voorwaarden. Niets mis mee.plumber schreef:
Die moet je toch ook op een schijfje of stick zetten om het niet kwijt te raken.
Nou ik bedoel er niets mee hoor.Ben geen PC deskundige en bedoel er alleen mee dat je het niet op de PC kan laten staan en er toch een copie van moetnevermind schreef:Trebelski, je hoef je niet te verdedigen, sommige begrijpen het gewoon niet!trebelski schreef:Waarom toch zo moeilijk? Ik print de polis (op PDF )gewoon uit en bewaar dus een papieren kopie bij mijn andere waardepapieren. Het voordeel van dit eigen werk komt echt wel in de premie tot uitdrukking, ik betaal ongeveer 15 % minder voor de inboedelverzekering met gelijke voorwaarden. Niets mis mee.plumber schreef:
Misschien weten hier vele niet, dat dit ook zo werken kan, en zijn een beetje jaloers.