| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leen Bakker in de bocht
Leen Bakker in de bocht
Gistermiddag, net voor sluitingstijd nog even snel een nieuw kussen halen bij Leen Bakker / de Centrale / Leeuwarden.
Toen ik bij de kussens stond werd er al keurig omgeroepen dat ze gingen sluiten.
Na mijn keuze gemaakt te hebben liep ik naar de kassa om af te rekenen.
Daar werd er door de dame aan de kassa gevraagd of ik zeker wist dat ik dit kussen wilde hebben omdat kussens uitsluitend dezelfde dag geruild mogen worden. (17:59 uur!)
Op de vraag hoe het zat als ik morgenvroeg gelijk om 09:00 uur terug zou komen met een ongebruikt kussen kon deze dame alleen maar aangeven dat het uitsluitend dezelfde dag kon zijn.
Wat mij betreft is dit eens en NOOIT meer iets in de vorm van beddegoed bij Leen Bakker aangezien ik niet altijd in staat ben om smorgensvroeg gelijk al naar Leen Bakker te gaan om zodoende voldoende tijd te kunnen hebben om om te ruilen als dat op één of andere manier mogelijk zou moeten zijn.
Uiteraard begrijp ik dan wel dat je niet eerst een nacht op een kussen slaapt voor je deze terug brengt.
Althans... Bij de betere beddenzaak vragen ze om er eerst even 2 slopen omheen te doen zodat je hem nog kunt ruilen....
Toen ik bij de kussens stond werd er al keurig omgeroepen dat ze gingen sluiten.
Na mijn keuze gemaakt te hebben liep ik naar de kassa om af te rekenen.
Daar werd er door de dame aan de kassa gevraagd of ik zeker wist dat ik dit kussen wilde hebben omdat kussens uitsluitend dezelfde dag geruild mogen worden. (17:59 uur!)
Op de vraag hoe het zat als ik morgenvroeg gelijk om 09:00 uur terug zou komen met een ongebruikt kussen kon deze dame alleen maar aangeven dat het uitsluitend dezelfde dag kon zijn.
Wat mij betreft is dit eens en NOOIT meer iets in de vorm van beddegoed bij Leen Bakker aangezien ik niet altijd in staat ben om smorgensvroeg gelijk al naar Leen Bakker te gaan om zodoende voldoende tijd te kunnen hebben om om te ruilen als dat op één of andere manier mogelijk zou moeten zijn.
Uiteraard begrijp ik dan wel dat je niet eerst een nacht op een kussen slaapt voor je deze terug brengt.
Althans... Bij de betere beddenzaak vragen ze om er eerst even 2 slopen omheen te doen zodat je hem nog kunt ruilen....
-
witte angora
Re: Leen Bakker in de bocht
Jij wel, een ander niet, daar zit het probleem waarschijnlijk.Uiteraard begrijp ik dan wel dat je niet eerst een nacht op een kussen slaapt voor je deze terug brengt.
Althans...
Als ze duidelijk vermelden dat kussens alleen ongebruikt retour gebracht mogen worden (Net als zwemkleding en lingerie) is er weinig discussie mogelijk.
Daarnaast zie ik het verschil niet dat als ze een termijn van 24 uur hanteren of dat je persé smorgens moet komen om smiddags om te ruilen behalve dat 24 uur een stuk klantvriendelijker over komt.
Daarnaast zie ik het verschil niet dat als ze een termijn van 24 uur hanteren of dat je persé smorgens moet komen om smiddags om te ruilen behalve dat 24 uur een stuk klantvriendelijker over komt.
-
superklaver
Matrassen, kussens en dekbedden mogen uitsluitend alleen op de dag van aankoop retour. Dit ivm de hygiene. Er moet ergens een grens getrokken worden. Er zijn genoeg mensen die er eerst op willen slapen en dat als het niet lekker ligt ze het terug willen brengen. Zo proberen we dat te voorkomen. Omdat niemand een gebruikt kussen wilt hebben en we dan het kussen kunnen weggooien.
-
witte angora
Er is dan geen discussie mogelijk over de voorwaarden, wel over de uitvoering daarvan.Als ze duidelijk vermelden dat kussens alleen ongebruikt retour gebracht mogen worden (Net als zwemkleding en lingerie) is er weinig discussie mogelijk.
Dat is de vraag...witte angora schreef:Er is dan geen discussie mogelijk over de voorwaarden, wel over de uitvoering daarvan.Als ze duidelijk vermelden dat kussens alleen ongebruikt retour gebracht mogen worden (Net als zwemkleding en lingerie) is er weinig discussie mogelijk.
De winkel bepaalt de voorwaarden en terugbrengen is geen recht..
Als de winkel hier dus geen discussie over wil, dan houdt het verder op.
Voorwaarde is wel dat het vooraf kenbaar wordt gemaakt ( en dat is hier het geval ).
-
witte angora
Ik hoef je, denk ik, toch niet te vertellen dat sommigen die discussie wél aan willen, en zullen gaan, ook al wil de winkel het niet? Die blijven dan bij hoog en laag beweren dat er niet op geslapen is, terwijl duidelijk te zien is dat dat wel het geval is. Die discussie wil LeenBakker blijkbaar voorkomen, en dat is hun goed recht. Vandaar dat kussens en dergelijke nog dezelfde dag terug gebracht moeten worden, en niet binnen 24 uur.Als de winkel hier dus geen discussie over wil, dan houdt het verder op.
Dan zeggen we in feite hetzelfdewitte angora schreef:Ik hoef je, denk ik, toch niet te vertellen dat sommigen die discussie wél aan willen, en zullen gaan, ook al wil de winkel het niet? Die blijven dan bij hoog en laag beweren dat er niet op geslapen is, terwijl duidelijk te zien is dat dat wel het geval is. Die discussie wil LeenBakker blijkbaar voorkomen, en dat is hun goed recht. Vandaar dat kussens en dergelijke nog dezelfde dag terug gebracht moeten worden, en niet binnen 24 uur.Als de winkel hier dus geen discussie over wil, dan houdt het verder op.
-
stronkstronk
Ik haal het kussen en het dekbed 's morgens en doe 's middags altijd een slaapje en breng het voor 6 uur terug.superklaver schreef:Matrassen, kussens en dekbedden mogen uitsluitend alleen op de dag van aankoop retour. Dit ivm de hygiene. Er moet ergens een grens getrokken worden. Er zijn genoeg mensen die er eerst op willen slapen en dat als het niet lekker ligt ze het terug willen brengen. Zo proberen we dat te voorkomen. Omdat niemand een gebruikt kussen wilt hebben en we dan het kussen kunnen weggooien.
Dan moeten ze de spullen verzegelen. Bij beschadigde verpakking niet ruilen. Bij winkels kunnen ze dummies neerleggen.
-
witte angora
Kortom, voor mensen die 7 dagen per week nachtdiensten draaien is dit dé manier om gratis dekbedden en kussens te gebruiken en toch goed te kunnen slapen.stronkstronk schreef:Ik haal het kussen en het dekbed 's morgens en doe 's middags altijd een slaapje en breng het voor 6 uur terug.superklaver schreef:Matrassen, kussens en dekbedden mogen uitsluitend alleen op de dag van aankoop retour. Dit ivm de hygiene. Er moet ergens een grens getrokken worden. Er zijn genoeg mensen die er eerst op willen slapen en dat als het niet lekker ligt ze het terug willen brengen. Zo proberen we dat te voorkomen. Omdat niemand een gebruikt kussen wilt hebben en we dan het kussen kunnen weggooien.
Dan moeten ze de spullen verzegelen. Bij beschadigde verpakking niet ruilen. Bij winkels kunnen ze dummies neerleggen.
en wie zou de nieuwprijs willen betalen voor een kussen waarop al een keer geslapen is en iemand anders zijn/haar geur er aan zit? wat denk je dat het een bedrijf op jaarbasis kost als ze als die gebruikte kussens moeten afprijzen?superklaver schreef:Matrassen, kussens en dekbedden mogen uitsluitend alleen op de dag van aankoop retour. Dit ivm de hygiene. Er moet ergens een grens getrokken worden. Er zijn genoeg mensen die er eerst op willen slapen en dat als het niet lekker ligt ze het terug willen brengen. Zo proberen we dat te voorkomen. Omdat niemand een gebruikt kussen wilt hebben en we dan het kussen kunnen weggooien.
't is maar wat je gratis noemt? iedere dag nieuwe halen en terugbrengen.. auto, parkeren enz..witte angora schreef: Kortom, voor mensen die 7 dagen per week nachtdiensten draaien is dit dé manier om gratis dekbedden en kussens te gebruiken en toch goed te kunnen slapen.
Waarom koopt u dan niet meteen bij de betere beddenzaak die dit wel doet ?Mfrl schreef: Althans... Bij de betere beddenzaak vragen ze om er eerst even 2 slopen omheen te doen zodat je hem nog kunt ruilen....
Bij de betere beddenzaak is de service doorgaans beter, maarja zijn de spullen ook doorgaans beter en duurder en wordt er ook voor dat stukje service betaald.
Eerlijk gezegd vind ik het erg netjes van de kassamedewerkster dat zij u heeft geattendeerd op het feit dat u persé diezelfde dag zou moeten ruilen. U kunt dan tenminste een weloverwogen keuze maken en eventueel afzien van de koop. Zij zou de kussens ook gewoon "domweg" kunnen afrekenen en als u dan de volgende dag zou terugkomen om de kussens te ruilen: "ja, pech dat moet dezelfde dag". Het antwoord van de consument laat zich raden: "als ik dat had geweten, had ik het natuurlijk niet gekocht".
In principe geldt bij een consumentenkoop in een winkel: koop=koop. Ruilen is een gunst van de winkelier en zeker geen recht van de consument.
En nee, ik werk ook niet bij Leenbakker.
toch hoor ik TS niet klagen over het kussen. dus wel een goeie aankoop gedaan, met dank aan de attendheid van de medewerker. ik vind dat leen bakker trots kan zijn op dit soort mensen! die zouden er veel meer moeten zijn, die in het belang van de klant denken