LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lenzen kapot
-
Lenzen kapot
Mijn lenzen zijn een half jaar oud ,ik maakte ze normaal schoon.had ik opeens 1 lens in 6 stukjes..
Ik terug naar de winkel ze zijn opgestuurd en nou kan ik nieuwe krijgen voor de helft
Ik vind dat niet goed ,wie zegt dat het niet weer gebeurt ,en er is niks bijzonders mee gedaan.
Was bij een goede brillenmaker dus verwacht je wel wat meer toch?
Ik terug naar de winkel ze zijn opgestuurd en nou kan ik nieuwe krijgen voor de helft
Ik vind dat niet goed ,wie zegt dat het niet weer gebeurt ,en er is niks bijzonders mee gedaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2017 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast
Reden: Topictitel aangepast
-
Re: Lenzen kapot
Hoe lang gaan uw lezen normaal mee en wat hebben ze gekost? Bij jaarlenzen is het netjes dat u de helft terug heeft gekregen. U heeft immers ook een half jaar gebruik gemaakt ervan.
-
Mijn lenzen gaan meestal een jaar of 4 mee
Dus vind ik dit geen goede oplossing
Wellicht beginnen met een coherent feitenrelaas?Sidneybobo schreef:Mijn lenzen gaan meestal een jaar of 4 mee
Je snapt zelf toch hopelijk ook wel dat we hier helemaal niks mee kunnen?....
Je hebt harde lenzen? Die zouden veel langer mee moeten gaan, maar de levensduur is zeer afhankelijk van hoe je met de lenzen omgaat en hoe goed je ze schoonhoudt.Sidneybobo schreef:Mijn lenzen zijn een half jaar oud ,ik maakte ze normaal schoon.had ik opeens 1 lens in 6 stukjes..
Persoonlijk heb ik mijn harde lenzen al vele jaren (immiddels meer dan 10 jaar zonder vervanging). Gemiddeld moeten ze tussen volgens de fabrikant de 2 en 2,5 jaar meegaan bij "normaal" gebruik..
Ik vermoed dat u het over de (ietwat groengetinte) zuurstofdoorlatende lenzen heeft. Mijn ervaring is dat deze van een aanzienlijk slechtere kwaliteit zijn dan de vroegere lenzen.
Ik draag al 43 jaar harde contactlenzen en nooit is er één stuk gegaan, tòt..... ik de huidige lenzen kreeg. Inmiddels heb ik er al twee moeten vervangen, omdat ze in vele stukjes braken. Ook ik kreeg geen garantie, ik zou ze (ondanks mijn ervaring) waarschijnlijk verkeerd schoongemaakt hebben.
Misschien ben ik achterdochtig, maar ik heb het gevoel dat het allemaal met commercie te maken heeft.
Eerst waren er de harde lenzen, die werden pas vervangen als je oogsterkte was veranderd. Hier werd dus niet veel op verdiend en zeker niet bij mij, mijn ogen veranderden niet, dus deed je er tussen de 10 à 20 jaar mee (ca. ƒ 75,- per lens). Toen kwamen de zuurstofdoorlatende lenzen (ca. € 90,- per lens), deze zouden beter voor je ogen zijn, maar geadviseerd wordt deze om de 4 à 5 jaar te vervangen. Maar de huidige zuurstofdoorlatende lenzen worden vele malen dunner uitgevoerd, dus breken deze sneller, dus nog sneller vervangen. Liever zouden ze maand- of daglenzen verkopen, nog meer inkomsten. Heb me ook al georiënteerd op nachtlenzen, dan kun je overdag zonder lenzen, maar deze komen op ca. € 400,- per jaar, belachelijk.
Ik kan me nog de introductie van de ladderloze panty herinneren, deze werd weer snel uit de handel gehaald, want er werden aanzienlijk minder panty's verkocht. Zo ook weten we dat er chips in apparaten worden gebouwd die de levensduur bepalen. En zo zie ik ook de huidige contactlenzen.
Julie4444, doe zuinig met je lenzen, want jij hebt nog de oude dikte. Bij vervanging zul je zien dat de huidige veel dunner zijn.
Ik draag al 43 jaar harde contactlenzen en nooit is er één stuk gegaan, tòt..... ik de huidige lenzen kreeg. Inmiddels heb ik er al twee moeten vervangen, omdat ze in vele stukjes braken. Ook ik kreeg geen garantie, ik zou ze (ondanks mijn ervaring) waarschijnlijk verkeerd schoongemaakt hebben.
Misschien ben ik achterdochtig, maar ik heb het gevoel dat het allemaal met commercie te maken heeft.
Eerst waren er de harde lenzen, die werden pas vervangen als je oogsterkte was veranderd. Hier werd dus niet veel op verdiend en zeker niet bij mij, mijn ogen veranderden niet, dus deed je er tussen de 10 à 20 jaar mee (ca. ƒ 75,- per lens). Toen kwamen de zuurstofdoorlatende lenzen (ca. € 90,- per lens), deze zouden beter voor je ogen zijn, maar geadviseerd wordt deze om de 4 à 5 jaar te vervangen. Maar de huidige zuurstofdoorlatende lenzen worden vele malen dunner uitgevoerd, dus breken deze sneller, dus nog sneller vervangen. Liever zouden ze maand- of daglenzen verkopen, nog meer inkomsten. Heb me ook al georiënteerd op nachtlenzen, dan kun je overdag zonder lenzen, maar deze komen op ca. € 400,- per jaar, belachelijk.
Ik kan me nog de introductie van de ladderloze panty herinneren, deze werd weer snel uit de handel gehaald, want er werden aanzienlijk minder panty's verkocht. Zo ook weten we dat er chips in apparaten worden gebouwd die de levensduur bepalen. En zo zie ik ook de huidige contactlenzen.
Julie4444, doe zuinig met je lenzen, want jij hebt nog de oude dikte. Bij vervanging zul je zien dat de huidige veel dunner zijn.
Ik heb gewoon zuurstofdoorlatende lenzen hoor, die van €90 per stuk.Sira schreef:Julie4444, doe zuinig met je lenzen, want jij hebt nog de oude dikte. Bij vervanging zul je zien dat de huidige veel dunner zijn.

Dat begreep ik al, maar de lenzen die jij nu hebt zijn dikker dan de zuurstofdoorlatende lenzen die vandaag de dag worden aangemeten. Vandaar dat ik zei dat je er zuinig op moet zijn.