LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl solliciteert naar problemen met ARBO

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Lidl solliciteert naar problemen met ARBO

Ongelezen bericht door Gast »

Regels zijn regels: ALLES moet op de band ! De winkelkar moet LEEG langs de kassa. OOK kratten en sets met b.v. 6x2 liter (12 kilo) frisdrank. De cassiere/kassier moet deze dus voor zich langs schuiven/tillen vanuit zittende houding. Dit lijkt me niet echt gezond..... Als klant van Lidl (die eigenlijk een beetje de pest inheeft, omdat je b.v. kratten e.d. eigenlijk onnodig meerdere malen door de handen moet hebben), heb ik een oplossing gevonden, die voor het personeel misschien niet leuk is, maar de leiding misschien doet nadenken: Ik koop alleen nog losse flesjes bier. Liefst de inhoud van een aantal kratten en zet dezen netjes op de band en wel op een dusdanige manier, dat ze echt stuk voor stuk gescanned moeten worden. (Ik weet het aantal dus niet wat er staat.......) Uiteraard doe ik dat bij een leidinggevende die achter de kassa zit..........(Kunnen ze tenminste niet zeggen/denken, dat ik een potentiele winkeldief ben)

Michellangelo

Re: Lidl solliciteert naar problemen met ARBO

Ongelezen bericht door Michellangelo »

www.arbobondgenoten.nl schreef:Tillen, duwen en trekken van zware voorwerpen komt vaak voor. Voor tillen bestaat een zogenaamde gezondheidskundige waarde: een werknemer mag maximaal 23 kg tillen met twee handen en maximaal 6 kg met één hand. Deze gezondheidkundige waarde is overigens niet in de Arbowet vastgelegd.

Gast

je hebt je zelf er mee,krat is goedkoper dan 24 losse flesjes, meer betalen dus. en wat blijft er onder de krat liggen ,dus wat onbetaald de winkel uitgaat,daarom moet die krat eruit, .

Gast

Vraag : Gelden die gezondheidswaarden OOK voor zittende personen, OF alleen vanuit staande positie ? Als een krat opgetild wordt, waardoor de bodem van de winkelwagen duidelijk zichtbaar is, is voor de Lidl een onaanvaardbaar alternatief. Begrijp echter niet waarom....(Daar kon het personeel van Lidl ook geen antwoord op geven)

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

In de arbowet schijnt bijzonder weinig geregeld te zijn ten aanzien van tillen. Daarnaast kan de Lidl natuurlijk gaan zeggen dat ze niet hoeft te blijven zitten als ze de krat tilt maar even moet opstaan (als dat teminste mogelijk is)...

Misschien is er nog wel iets over te vinden maar verder ben ik nog niet gekomen.

Gast

ja inderdaad heel vervelend, ik had 30 flessen wijn gekocht en allerlei pakken sap en frisdranken en zou alles op de band moeten gaan leggen. Niet gedaan dus ben met kar en al langs de kassa gereden en heb samen met kassiere alles uit het karretje gescand x een aantal dus.
Dusn at meisje nog van mevrouw dat mag zo niet, ik zeg nog roep dan de chef er maar bij. Nou dat hoefde niet meer kwam er al zo'n pikkie uit z'n kantoortje mij even vertellen dat ik alles op de band had moeten zetten en dat dit niet de gang van zaken was in zijn winkel.
IK heb op een nette manier verteld dat het achterlijk was voor de klant om alles er uit te tillen (en nog erger, ze hebben nieuwe kassabanden die nogal stotteren als ze vooruitgaan, dus je moet de flessen ook nog op hun kant neerleggen!!!!), en ook voor de kassiere niet zo vriendelijk voor haar armen en schouders.
Dus ik nog tegen hem als je wilt dat ik de inhoud van deze kar nou nog koop laat je t maar zo( en de volgende keer ook!) want anders krijg je nu deze hele kar weer terug mag je t zooitje weer in de schappen gaan zetten en hoef ik t niet meer.
HIj koos eieren voor zijn geld, en oja en ik zei er nog achteraan dat ie niet de kassiere de schuld moest gaan geven straks in de pauze omdat ik het zelf zo gedaan had! Je had dat droppie moeten zien kijken (volgens mij had dat joch zelf nog nooit een kar met boodschappen gedaan en/of afgerekend als kassiere).
t moet niet gekker worden bij de aldi, volgens mij hebben ze in t verleden ook al weleens de arbo achter zich aan gehad maar daar trokken ze zich niets van aan. Duits beleid ofzo verscholen ze zich achter.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Jeetje wat zijn we weer kinderachtig bezig zeg. Je koopt wel 30 flessen wijn maar bent te beroerd om ze op de band te leggen. Koop ze dan niet....

Ik koop al jare bij de Lidl en als ik tegen het meisje zeg dat ik 6 flessen cola slaat ze ze aan, ik hoef ze niet eens op de band te zetten. Maar ja, vriendelijk vragen is er tegenwoordig niet meer bij, wan iedereen voelt zich beter dan de kassiere.

Belachelijk dat soort mensen......

Gast

t moet niet gekker worden bij de aldi, volgens mij hebben ze in t verleden ook al weleens de arbo achter zich aan gehad maar daar trokken ze zich niets van aan. Duits beleid ofzo verscholen ze zich achter
Aldi en Lidl zijn slavendrijvers .Ze hebben laks aan alle arbeidswetten.
Zeg je daar wat van als personeelslid dan krijg je je gelijk een trap onder je reet naar buiten.
Het FNV heeft een dossier waarmee je een hele PC en een boekenkast kan vullen .

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

Jeetje wat zijn we weer kinderachtig bezig zeg. Je koopt wel 30 flessen wijn maar bent te beroerd om ze op de band te leggen. Koop ze dan niet....

Ik koop al jare bij de Lidl en als ik tegen het meisje zeg dat ik 6 flessen cola slaat ze ze aan, ik hoef ze niet eens op de band te zetten. Maar ja, vriendelijk vragen is er tegenwoordig niet meer bij, wan iedereen voelt zich beter dan de kassiere.

Belachelijk dat soort mensen......
Dit slaat weer nergens op dus, wat is het voor onzin om die 30 flessen eruit te halen en er dan weer in te leggen. Bovendien heeft zegt ze toch dat ze SAMEN met de cassiere dit heeft gedaan en later zegt tegen de chef-sjappie van Aldi dat het niet de schuld van de cassiere is, dat zij het haar idee was. Dus wast bazel je nou over goed voelen en niet vriendelijk vragen.
Word duidelijk gezegd samen met cassiere en daarna vriendelijk uitleggen.
Heb je er misschien aangedacht dat niet in elke winkel zelfde word gereageerd?en misschien dat het zelfs per cassiere verschilt.

roger bakker

Ongelezen bericht door roger bakker »

men is bij lidl volkomen losgeslagen het enige wat telt is omzet ook al gaat dat ten koste van de consument of het personeel. op basis van een angstcultuur wordt er leiding gegeven aan het personeel op de winkelvloer. Dat de klant alles op de band moet zetten ongeacht het aantal kilo's of de onhandigheid wat het met zich meebrengt is en blijft lastig en idioot maar reageer dit niet als consument zijnde af op de kassiere of chefs. Dit doet men puur uit opdracht en wordt dat niet opgevolgd volgen er passende maatregelen denk aan een officiele waarschuwing, schorsing of in het ergste geval ontslag. Klinkt allemaal erg onnemelijk maar het is waar en dit is zeker nog niet alles er zijn nog veel meer misstanden wat het daglicht niet verdraagt ........ps ja ik behoor bij het personeel categorie chef sjakkies

mvgr. bakker

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

Maar ja, vriendelijk vragen is er tegenwoordig niet meer bij, wan iedereen voelt zich beter dan de kassiere.
waar lees je dat dan ?
ik kan het nergens terug vinden dat iemand zich beter zou voelen dan de kassiere of dat er niet vriendelijk gedaan is tegen de cassiere

karr-1

Roger Bakker, je gelooft je eigen sprookjes zeker ook nog? Ik ken meerdere mensen die bij de Lidl werken, mijn eigen zus werkt er notabene en ik heb van niemand ook maar ooit ene klacht gehoord over arbeidsomstandigheden of iets dergelijks.

Als mensen je zoiets flikken ga je toch lekker ergens anders werken, dan blijf je echt niet werken bij zo'n bedrijf hoor.

Kortom, hou je stemmingmakerij lekker voor je en ga serieus aan het werk.

roger bakker

Ongelezen bericht door roger bakker »

Stemmingmakerij.........naar aanleiding van een aantal negatieve berichten in de media hebben vakbonden besloten de dialoog aan te gaan met de direktie van Lidl nederland, als je leest en hoort wat er speelt( en daar lusten de honden geen brood van ) is er wel degelijk wat aan de hand..........dit kan je via de websites van de bonden zo lezen maar ja misschien wel loze info voor jou want het is stemmingmakerij blijkbaar. Stoppen met het werken voor Lidl hmmmm jaja het is ook zo makkelijk om zomaar wat anders te vinden in het supermarktwereldje helaas hebben we te maken met een recessie en een gevalletje prijzenoorlog waardoor alle personeels ingangen bij de diverse formules dicht zijn cq gebarricadeerd!! Je zus heeft het dus prima naar haar zin en dat is fijn om te horen dat het ook zo kan maar ze heeft een heleboel collega's op alle nivo's bij wie het water aan de lippen staat en er aan onder door gaan ..........maar goed het is stemmingmakerij volgens jou dus zou ik er aan moeten voorbij gaan .........helaas karr geen verwijt maar het zijn geen sprookjes het gebeurt allemaal echt ...........ps lees dit maar niet tis misschien stemmingmakerij!!
[/quote]

Gast

Roger Bakker, je gelooft je eigen sprookjes zeker ook nog? Ik ken meerdere mensen die bij de Lidl werken, mijn eigen zus werkt er notabene en ik heb van niemand ook maar ooit ene klacht gehoord over arbeidsomstandigheden of iets dergelijks.
Bij de lild in Duitsland en Polen mag het personeel 2 keer per dag buiten de pauzes naar het toilet. Het lijkt op een oude religieuze traditie, maar niets is minder waar. In de Duitse supermarktketen Lidl moesten vrouwen tot voor kort een hoofdband dragen tijdens hun menstruatieperiode. Het doel van het opmerkelijke kledingstuk was de filiaalleiding duidelijkheid te verschaffen over welke medewerkers ongesteld waren. Die vrouwen mochten namelijk een onbeperkt aantal sanitaire pauzes nemen. Andere werknemers bij Lidl mogen alleen tijdens de officiële lunchpauze naar het toilet. De discounter doet er alles aan om de kosten en prijzen zo laag mogelijk te houden. Door medewerkers zo weinig mogelijk naar het toilet te laten gaan, besparen ze geld en wordenwachtrijen voor de kassa beperkt.

Bij een werkgever waar dit soort belachelijke en inhumane beleid gewoongoed is zou ik uit principe niet willen werken.

Vanwege dit beleid weiger ik er ook maar iets te kopen. Ik vind het echt hetzelfde principe als kinderarbeid dat tolereer je ook niet. Dit ook niet.

karr-1

Volgens mij ging het in al deze gevallen om de Aldi en niet om de Lidl. Klein verschil lijkt mij......

En ik koop nog steeds alles bij de Lidl het is echt een perfecte winkel.

Gast

nou karr-1 wat zit je te bazelen over mijn verhaal van die flessen allemaal. Ik heb helemaal nergens gezet dat ik die kassiere te min zou vinden ofzo. Zo als jij regaeert komen er verkeerde ideeen op de wereld. Goed lezen dame, dan zie je waar het probleem werkelijk over ging!!!
De rest bedankt voor het WEL goed lezen van mijn verhaal.

Gast

Lidl en Aldi horen bijelkaar! Zoiets als Bristol, van Woensel en Van haren. Zelfde beleid, dezelfde voorwaarden, dezelfde narigheid.

karr-1

Ik ben geen dame, ik ben een mannetje !! En je mag het persoonlijk komen controleren als je het lef hebt.

En als je zegt dat Lidl en Aldi bij elkaar horen geloof je zeker ook nog in sprookjes en de tandenfee....

johnj

Ongelezen bericht door johnj »

als iedereen zo klaagt over dat je de boodschappen op de band moet zetten (wat trouwens ook belachelijk is) doe er dan geen boodschappen.

De verhalen over hoe het management met het personeel omgaat spreken boekdelen.

Koop je bij de duitse discounter, dan ben je dus zelf verantwoordelijk voor de slechte arbeidscondities. Denk niet alleen maar aan de schijn-lage-prijs maar kijk ook eens verder dan je euro en bedenk dat je met elke euro die je daar besteed het huidige klimaat daar in stand houdt.

Gesloten