laatst ging ik boodschappen doen. ik moest 4.01 betalen dus ik had een briefje van 5 en 1 cent gegeven. oh zegt die dame dat is handig bedankt. en zo gooit ze de kassalade dicht. Dus ik vraag of ik mijn euro krijgt . neej zegt ze u heeft 2 muntstukken van 2 gegeven en 1 eurocent. 2 mensen die bij mij waren hadden het ook gezien. Nee ik had scheel gekeken zei die dame. en ik bleef maar wachten en kreeg het niet terug. de manager was niet aanwezig en ja klachtenbrief sturen helpt niet want ze reageren gewoon niet. nu gaat het mij niet om die euro maar de manier waarop het is gegaan. ik heb 6 jaar bij de grootste kruidenier van nederland gewerkt en altijd geleerd om het geld op de balie te laten. eerst wisselgeld geven en dan pas het geld pakken.
Zoiets is me jaren geleden ook eens overkomen bij de toch niet bepaald obscure boekhandel Broese Kemink in Utrecht. Ik had met een biljet van 50 gulden betaald, en kreeg van 25 gulden terug. En ja hoor het biljet was al opgeborgen, dus het was niet meer te zien wat ik had gegeven. Ik ben daar blijven staan totdat die juffrouw morrend mij het extra geld teruggaf. Het was nota bene een verschil van 25 gulden. Ik vraag me nog af of dat nu kwade opzet was of niet. Maar ook voor 1 euro zou ik blijven staan totdat ik mijn geld kreeg, en ik zou mijn protest ook goed hoorbaar voor de rest van het publiek laten horen. [/quote]