LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidmaadschap Anwb

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Stephan Kruithof
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2006 11:51

Lidmaadschap Anwb

Ongelezen bericht door Stephan Kruithof »

Hallo mijn naam is Stephan 24 jaar oud uit rotterdam. Sinds het behalen van mijn rijbewijs ben ik lid van de anwb. In het begin gebruikte ik dit lidmaatschap voor mijn eigen auto, toen ik deze niet meer had gebruikte ik het in combinatie met een reis en kredietbrief voor mijn werk als chauffeur voor bands. In 2004 heb ik met 1 van deze bussen een ongeluk gehad en kreeg de gevraagde hulp van de anwb waar ik erg blij mee was. In januari 2006 kregen we pech op de A15 en de Anwb kon mij geen hulp bieden omdat de bus niet op mijn naam stond. Conclusie: Ik heb niks aan mijn lidmaatschap. Wat ik de anwb ook heb laten per brief.Waar ik daarna niks meer van hoorde, het enigste wat ik kreeg was aanmaningen. Nu in april heb ik op mijn oude adres een incasso brief gehad met het bevel de 125 euro te betalen. Na een telefoontje met de anwb word mij gemeld als ik het lidmaatschap wilde beindigen dit voor november 2005 had moeten doen. De vraag is: Moet en kan ik de anwb 125 euro betalen voor diensten die zij mij toch niet kunnen leveren. En kan ik daar onderuit komen. (Mijn lidmaatschap is trouwens vanaf januari 2007 beindigd, en ik ben blij met mijn anwb pasje en kredietbrief waar ik met mijn eigen auto die ik toch niet heb heel veel plezier aan beleef)

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Lidmaadschap Anwb

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ja dat zal je moeten betalen denk ik. Voor zover ik het ANWB abonnement ken geld het inderdaad alleen voor je eigen auto die ook op jou naam staat. Anders kan de hele straat wel onder jou pas gaan rijden, zal een mooie boel worden.

Dat jij van mening bent dat je er dan ook niets meer aan hebt en dus niet meer betaald is je eigen keuze, maar ontslaat je niet van de betalingsverplichting.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Lidmaadschap Anwb

Ongelezen bericht door Ulbe »

Vreemd dat de ANWB nu plotseling gaat informeren of je zelf een wagen hebt!,

Ik ben al jaren lid van de ANWB, en het is daar niet bekend wát voor wagen ik heb!,

Al rijdt ik in een ouwe Passat, helpen ze me nog!,

Ook met een lekke band met mijn scooter wordt ik vriendelijk geholpen!,

Nu heb ik weinig gebruik gemaakt van de reparatie service, maar geholpen ben ik nog altijd door de ANWB,

Bij Routemobiel schijnt het nodig te zijn om het merk- en leeftijd van de wagen door te geven!,

Bij RouteMobiel staat de service op het kenteken van de wagen, en niet zoals bij ANWB op de persoon,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

sako
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2006 14:42

Re: Lidmaadschap Anwb

Ongelezen bericht door sako »

Lekker. Ik rijd regelmatig in autos die niet van mij zijn. Ik heb tot nu toe alle 3 de keren er geen problemen gehad. de laatste keer was overigens wel 1 jaar geleden in de zomervakantie.

marino
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2004 09:30

Re: Lidmaadschap Anwb

Ongelezen bericht door marino »

Even voor de duidelijkheid, ben je nu geholpen door de ANWB en hebben ze daar €125,- voor gerekend of is dit bedrag het abonnementsgeld?

In het geval van het laatste kan ik erover meepraten. Mijn situatie een aantal jaren geleden was dat ik op gegeven moment geen eigen auto meer bezat en er totaal niet aan gedacht had het abonnement op te zeggen. Uiteraard kwam de ANWB pas met een reminder nadat de uiterste opzegdatum alweer voorbij was (was nog voordat RouteMobiel bestond en zij iedereen er wél op tijd op attendeerde :wink: ). Ook ik wilde onder mijn dure abonnement uitkomen waar ik totaal geen gebruik van zou kunnen maken zonder auto. Alleen daar stond de ANWB niet voor open.

Uiteindelijk heeft de ANWB bij mij de 'fout' gemaakt door geen nieuw pasje en ook het maandblad niet meer toe te sturen. In mei heb ik na vele incasso-dreigingen een brief gestuurd. Hierin heb ik ze gewezen op het feit dat zij geen recht meer hebben op geld omdat zij hun dienstverlening richting mij ook hadden stopgezet. Daarbij heb ik gedreigd met juridische stappen. Sinds die brief heb ik niets meer van de ANWB vernomen...

Hopelijk heb je er wat aan, zeker als jij ondertussen ook nog geen nieuwe pas hebt ontvangen en die Autokampioen niet meer ontvangt. Enne, volgens mij staat het lidmaatschap op naam en niet op auto. Dus dan zou je met elke auto hulp moeten krijgen lijkt mij. Maar wellicht zijn de algemene voorwaarden de afgelopen jaren aangepast?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Lidmaadschap Anwb

Ongelezen bericht door Jan1 »

Mogelijk wordt de bus als bedrijfswagen aangemeld, als die niet op jou naam staat, dan komt het mij niet gek voor als daar andere regels voor gelden. Je opzegging is nu vroeg genoeg voor beëindiging
per 1 januari 2007.

ton1
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 apr 2006 16:25

Re: Lidmaadschap Anwb

Ongelezen bericht door ton1 »

deze anwb, boeler's , sakka's hebben zo hun eigen regels.......

biancas
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2006 20:46

Re: Lidmaadschap Anwb

Ongelezen bericht door biancas »

Ik wil even zeggen, dat de anwb een 10 verdient!!!

tot nu toe, 2 keer pech gehad met mijn auto, en werd vriendelijk weer op de weg geholpen.
1.flauwe accu, kreeg een nieuwe in hun garage (uiteraard ervoor betaald!maar service op en top)
2.accu was leeg, k was zo stom, dat k de kofferbak niet goed dicht had gedaan.Accu werd weer opgeladen,en ik kon weer verder rijden..

Maar, de service is echt op en top, altijd goed gehumeurd!
En, ze helpen je altijd..Je bent blij, dat als je pech hebt, dat je geholpen wordt..dus hier wil ik best veel voor betalen..
ongelukje zit altijd in een klein hoekje..

Gesloten