LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loterij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
yvonne wdb

loterij

Ongelezen bericht door yvonne wdb »

Ik werd gebeld door de staatsloterij dat ik geselecteerd was voor speciale trekkingen met een winkans van 98%. Ik moest de loten door hun laten activeren en dat kostte me 50 euro per maand. Aangezien ik al jaren met de staats meedoet, dacht ik dat het wel safe zat. Ik vroeg ook nog duidelijk of het niet van de Duitse lotto was, maar het was echt van de staatsloterij. Ik heb al mijn gegevens doorgegeven, en ook mijn gironummer. Nadat ik de telefoon neergelegd had, kreeg ik toch een angstig gevoel, die bewaarheid werd toen ik vanmorgen naar de staats belde. Die werden gek gebeld door mensen die er ook ingetuind waren, want het ging dus niet van de staatsloterij uit. Ik heb direct de giro gebeld, en de politie, maar die kunnen niets doen voordat er daadwerkelijk geld van de giro is afgehaald, want je moet een gironummer hebben van het bedrijf. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat je zomaar geld van een rekening af kan halen als je telefonisch een gironummer doorkrijgt, want ik krijg vaak post van onbekende waar hun naam,adres en giro al voorgedrukt staat, als ik kwaad wil, stuur ik het gewoon door naar de lotto, en kunnen hun de hele rekening kaal plukken. Er zit nu niks anders op dan afwachten, en maar hopen dat ik alles terug kan draaien. Maar nogmaals, ik vind dat een telefonisch incasso verboden moet worden! Of dat je moet kunnen blokkeren voordat het geld eraf gehaald kan worden.

robertpnl

Re: loterij

Ongelezen bericht door robertpnl »

Heb je via de telefoon duidelijk toestemming moeten geven dat zij geld van je rekening af mogen schrijven?

yvon wdb

Ongelezen bericht door yvon wdb »

ze vroeg op welk gironummer ze het gewonnen bedrag kon storten, en toen gaf ik mijn gironummer. Toen ik geen reactie kreeg zei ik, en daar wordt dan zeker ook het maandelijks bedrag vanaf gehaald, en toen zei die vrouw ja. Dus ik denk het wel dat dat een mondelinge toestemming is. Net belde ze toevallig weer van die loterij, omdat die vrouw van gister iets niet goed had gedaan, dus mijn gegevens klopte niet. Ik heb direct gezegd dat ik het wilde anuleren, en om hun naam en telefoonnummer gevraagd. Ze zei dat dat niet nodig was, want ze zou me direct uit de computer halen. Ik zei dat ik toch liever een telefoonnummer wilde, want als het niet goed zou gaan dat ik hun kon bellen. Weer zei ze dat het niet nodig was, zei gedag en lag de hoorn neer! Waarschijnlijk werd het te heet onder de voetjes, maar in feite weet ik nog niets, alleen hoop ik maar dat ik inderdaad verwijderd ben uit hun computer.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

[/quote]
met een winkans van 98%
Ik heb al mijn gegevens doorgegeven, en ook mijn gironummer.

Dag Yvonne,

Dit had je niet moeten doen. Onbegrijpenlijk dat er geen :idea: bij je is gaan branden. Bovendien zit je nu met het probleem dat je bij incasso van loterijen niet kunt storneren. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Sukses, Ton.

yvon wdb

Hoi Ton.

Ja, inderdaad stom dat er geen lampje ging branden, normaal met alles wel, maar echt, toen ik het woord staatsloterij hoorde, dacht ik echt dat het veilig was. Je kan je geld wel terug krijgen van de postbank, alleen kan het niet meer telefonisch, maar schriftelijk. Inmiddels hebben ze net voor de derde keer gebeld, ( de pc schijnt daar veel fouten te maken, wat in mijn voordeel werkt!!!) en met de antwoorden die ik nu gaf moet ik er vanaf zijn. Ik heb nu wel een telefoonnummer, en de naam van de telefoniste, dus het is al iets. :oops:

robertpnl

Nou yvonne, het is nu gebeurt. Ik hoop dat je gegevens daadwerkelijk zijn verwijderd. Je kan ook om hun adres vragen. Naam van het bedrijf zou je op z'n minst moeten krijgen.

Wat je ook kan navragen is hoe zij aan je gegevens komen. Zij zijn volgens mij verplicht dit te vertellen. Maar misschien dat iemand anders mij daarin kan corrigeren ?

Verder moeten zij altijd een machtiging van je krijgen om geld van je rekening af te mogen schrijven. Dit kan telefonisch, maar dan moet er wel een duidelijke toestemming door jouw worden gegeven. Dit nemen ze dan op een bandje als bewijs. Meestal zeggen ze van "ik start de band nu en dan moet u even ja zeggen".

En mochten zij toch geld hebben afgeschreven van je rekening, dan gelijk naar de postbank om dit terug te laten boeken. Heb je gelijk naam en adres van het bedrijf.

Stuur dan een aangetekende brief dat je toch afziet van hun aanbieding. Zij moeten dan het contract onmiddelijk ontbinden, want je hebt een zogenoemde afkoelperiode.

yvon wdb

Hoi Robert.

Ik hoop het ook dat alles nu opgelost is, en ik kan het inderdaad niet meer terug draaien, maar ik hoop hiermee wel anderen gewaarschuwd te hebben dat ze er niet in moeten trappen, omdat de staatsloterij nooit gegevens aan mensen vraagt door de telefoon, want als je je deelnemersnummer geeft, hebben hun al je gegevens bij de hand. Het bleek achteraf toch de Duitse Staatsloterij te zijn, als ze dat gelijk gezegd hadden, had ik er zo en zo nooit aan begonnen, want er wordt daar genoeg voor gewaarschuwd door radar en kassa! Maar het is wel een hele goede leerschool voor me geweest, wie er nu ook belt, ik zal nooit en te nimmer meer mijn gironummer geven, en ik hoop dat bedrijven er ook mee uitscheiden om zomaar je gironummer overal op te vermelden, want je ziet wat een ander er allemaal mee kan doen.
In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie. Groetjes, yvonne. :D

robertpnl

Graag gedaan :D

Gesloten