LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Luidruchtige nieuwe buren...is dat wennen?
Luidruchtige nieuwe buren...is dat wennen?
Begin dit jaar is ons buurmannetje van 86 overleden en hebben we een gescheiden moeder met 2 kinderen ervoor terug gekregen. We wonen in een oud huurhuis dat nogal gehorig is. Er moest door de woningbouw 3 maanden lang flink verbouwd worden dus daar hadden we al wat hinder van soms maar dat hoort er eenmaal bij.
Toen ze zijn ingetrokken duurde het nog even met verbouwen en dat hoort en ook bij. Hehe...half jaar later is het gelukkig allemaal af.
Nu is het en zoete inval bij de buurvrouw en komen er regelmatig scootertjes achterom die gerepareerd moeten worden. Ze maken nogal lawaai als er getest moet worden of het allemaal werkt. Ik heb gevraagd aan de buurvrouw of er wat rekening gehouden kon worden met het testen van die scooters omdat wij nog een dochtertje van 2 hebben die een middagslaapje wil doen en soms stijf in haar bedje ligt van het lawaai. Dat is gelukkig allemaal geregeld.
Nu heeft ze een klein hondje met een schelle blaf. Ja...honden blaffen nu eenmaal maar aangezien ze soms van vrijdag tot en met zondag bij haar vriend is en haar hondje alleen thuis laat, met in de achterdeur een kattenluikje zodat het beestje zijn behoefte in de tuin kan doen, is het wel hinderlijk dat het hondje dag en nacht aan het janken is. Ik heb haar verteld dat haar hondje het niet leuk vindt om alleen thuis te zijn en ze zegt tegen mij dat ik er dan maar een bak water overheen moet gooien. Lekker gemakkelijk opgelost. Maar dat gaat natuurlijk niet werken.
Oke...nu heeft ze die vriend dus die nu met regelmaat blijft slapen. Bijna dagelijks, 's morgens en 's avonds hoor ik wat ze aan het doen zijn en hoe lang het allemaal duurt omdat hun bed vreselijk kraakt. Wij slapen aan de andere kant van de woning en de kamer van mijn 10 jarige dochter zit er nog tussen. In het begin kun je er nog wel om lachen maar als dat weken achtereen duurt vind ik het wel erg storend. Gisteravond klopte ik een keer tegen de muur en er werd gelachen. Dan gaan ze er maar voor een 2de keer voor. Ik heb uiteindelijk maar oordopjes ingedaan. Het enige waar ik nu mee zit is hoe ik dit aan ze duidelijk kan maken dat wij niet hoeven mee te genieten van hun intieme momenten. Dat ze verliefd zijn is natuurlijk hartstikke leuk en fijn maar ik hoef het niet te horen.
Is er iemand die dit ooit heeft meegemaakt? Ik heb er wel aan gedacht om via een briefje aan haar te laten weten dat haar bed enorm kraakt en haar niet in verlegenheid wil brengen door het zomaar tegen haar te zeggen.
Graag jullie reactie.
Toen ze zijn ingetrokken duurde het nog even met verbouwen en dat hoort en ook bij. Hehe...half jaar later is het gelukkig allemaal af.
Nu is het en zoete inval bij de buurvrouw en komen er regelmatig scootertjes achterom die gerepareerd moeten worden. Ze maken nogal lawaai als er getest moet worden of het allemaal werkt. Ik heb gevraagd aan de buurvrouw of er wat rekening gehouden kon worden met het testen van die scooters omdat wij nog een dochtertje van 2 hebben die een middagslaapje wil doen en soms stijf in haar bedje ligt van het lawaai. Dat is gelukkig allemaal geregeld.
Nu heeft ze een klein hondje met een schelle blaf. Ja...honden blaffen nu eenmaal maar aangezien ze soms van vrijdag tot en met zondag bij haar vriend is en haar hondje alleen thuis laat, met in de achterdeur een kattenluikje zodat het beestje zijn behoefte in de tuin kan doen, is het wel hinderlijk dat het hondje dag en nacht aan het janken is. Ik heb haar verteld dat haar hondje het niet leuk vindt om alleen thuis te zijn en ze zegt tegen mij dat ik er dan maar een bak water overheen moet gooien. Lekker gemakkelijk opgelost. Maar dat gaat natuurlijk niet werken.
Oke...nu heeft ze die vriend dus die nu met regelmaat blijft slapen. Bijna dagelijks, 's morgens en 's avonds hoor ik wat ze aan het doen zijn en hoe lang het allemaal duurt omdat hun bed vreselijk kraakt. Wij slapen aan de andere kant van de woning en de kamer van mijn 10 jarige dochter zit er nog tussen. In het begin kun je er nog wel om lachen maar als dat weken achtereen duurt vind ik het wel erg storend. Gisteravond klopte ik een keer tegen de muur en er werd gelachen. Dan gaan ze er maar voor een 2de keer voor. Ik heb uiteindelijk maar oordopjes ingedaan. Het enige waar ik nu mee zit is hoe ik dit aan ze duidelijk kan maken dat wij niet hoeven mee te genieten van hun intieme momenten. Dat ze verliefd zijn is natuurlijk hartstikke leuk en fijn maar ik hoef het niet te horen.
Is er iemand die dit ooit heeft meegemaakt? Ik heb er wel aan gedacht om via een briefje aan haar te laten weten dat haar bed enorm kraakt en haar niet in verlegenheid wil brengen door het zomaar tegen haar te zeggen.
Graag jullie reactie.
-
Re: Luidruchtige nieuwe buren...is dat wennen?
Als je huurder bent, zou ik ook eens melding maken bij de woningbouwvereniging. Die zullen het bijvoorbeeld zeker interessant vinden dat zo'n keffertje dagen achter elkaar alleen wordt gelaten.Jinxie11 schreef:Begin dit jaar is ons buurmannetje van 86 overleden en hebben we een gescheiden moeder met 2 kinderen ervoor terug gekregen. We wonen in een oud huurhuis dat nogal gehorig is. Er moest door de woningbouw 3 maanden lang flink verbouwd worden dus daar hadden we al wat hinder van soms maar dat hoort er eenmaal bij.
Graag jullie reactie.
Graag jullie reactie.
Misschien een goed idee. Ik vind het altijd erg moeilijk om dit soort dingen te doen omdat ik niet graag problemen krijg met buren. Ik probeer het wel op een vriendelijke manier maar soms blijkt dat dan niet echt te werken. Maar bellen kan uiteraard geen kwaad.Als je huurder bent, zou ik ook eens melding maken bij de woningbouwvereniging. Die zullen het bijvoorbeeld zeker interessant vinden dat zo'n keffertje dagen achter elkaar alleen wordt gelaten.

Laatst gewijzigd door Jinxie11 op 17 aug 2011 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het feit dat ze het netjes opgelost hebben met de brommers is in elk geval een teken dat ze best open staan voor verschillende zaken.
Het hondje is raar, maar misschien is het in je opgekomen om als naaste medemens eventueel wat zorg ( uitlaten van de hond, eten geven en even knuffelen ) aan te bieden op het moment dat de hond alleen zit?
Vreemd dat ze zelf niks daarvoor geregeld hebben, maar een beetje hulp bieden uit eigen beweging kan soms wonderen doen!
Als je iets dergelijks aanbied en dan een tijdje doet, kun je altijd kijken of het hondje blijft janken. Op het moment dat het janken blijft, zou je misschien eens kunnen overleggen of het ook anders kan. Misschien dat ze het hondje mee kunnen nemen?
Betreft de sex. Ehm, tja.....
Ik weet niet of het nu zo handig is om daarover te klagen. Iedereen neukt op een eigen manier en de 1 maakt herrie, de ander niet.
Vragen om gas terug te nemen, betekent dus dat men "af moet remmen" en onderhand op hun gedrag moet letten.
Is sex niet iets wat spontaan en vrij zou moeten zijn?
Ik zou daar dus niet over gaan klagen als ik jou was, maar dat is mijn mening.
Je kunt hooguit een nieuw bed voor ze kopen wat misschien niet kraakt!

Het hondje is raar, maar misschien is het in je opgekomen om als naaste medemens eventueel wat zorg ( uitlaten van de hond, eten geven en even knuffelen ) aan te bieden op het moment dat de hond alleen zit?
Vreemd dat ze zelf niks daarvoor geregeld hebben, maar een beetje hulp bieden uit eigen beweging kan soms wonderen doen!
Als je iets dergelijks aanbied en dan een tijdje doet, kun je altijd kijken of het hondje blijft janken. Op het moment dat het janken blijft, zou je misschien eens kunnen overleggen of het ook anders kan. Misschien dat ze het hondje mee kunnen nemen?
Betreft de sex. Ehm, tja.....

Ik weet niet of het nu zo handig is om daarover te klagen. Iedereen neukt op een eigen manier en de 1 maakt herrie, de ander niet.
Vragen om gas terug te nemen, betekent dus dat men "af moet remmen" en onderhand op hun gedrag moet letten.
Je kunt hooguit een nieuw bed voor ze kopen wat misschien niet kraakt!

Daan_1978 schreef:Het feit dat ze het netjes opgelost hebben met de brommers is in elk geval een teken dat ze best open staan voor verschillende zaken.
Betreft de sex. Ehm, tja.....![]()
Je kunt hooguit een nieuw bed voor ze kopen wat misschien niet kraakt!![]()
Aanbieden om voor hun hondje te zorgen..dacht het echt niet...het is niet mijn beest en ik heb mijn eigen huisdieren en kinderen om voor te zorgen. Ze heeft zelf de verantwoordelijkheid en kan het hondje meenemen. Seks is inderdaad iets wat spontaan en vrij moet zijn maar ik wil er niet van 'meegenieten'. Ik vind dat soort dingen privé en je zult rekening met anderen moeten houden met anderen en dat schort er nogal eens aan tegenwoordig bij vele mensen.
Je geeft ze niet eens de kans om daar te wennen,ze wonen er een half jaar,en jij begint gelijk tegen hun te zeuren.Jinxie11 schreef:
Aanbieden om voor hun hondje te zorgen..dacht het echt niet...het is niet mijn beest en ik heb mijn eigen huisdieren en kinderen om voor te zorgen. Ze heeft zelf de verantwoordelijkheid en kan het hondje meenemen. Seks is inderdaad iets wat spontaan en vrij moet zijn maar ik wil er niet van 'meegenieten'. Ik vind dat soort dingen privé en je zult rekening met anderen moeten houden met anderen en dat schort er nogal eens aan tegenwoordig bij vele mensen.
Je hebt zelf kinderen zelfs eentje van 2 en een van 10.Die houden zeker hun mond altijd dicht en huilen nooit(misschien hebben de buren last van jouw kinderen,maar die gaan niet klagen omdat ze weten hoe kinderen zijn.)
Je hebt zelf ook huisdieren, en toch klagen over een ander).Ze zijn s'middags zelfs stil omdat jouw dochtertje moet slapen
Ik denk dat jij te veel op de buren let,mens leef je eigen leven en niet dat van de buren.Dat werkt veel beter dan klagen en op de muur bonken(zo lok je het zelf uit ,dat ze luidruchtig gaan doen)
Zit een kern van waarheid in, maar waar blijft de maatschappij als mensen uit hunzelf geen hulp meer bieden?Jinxie11 schreef:Aanbieden om voor hun hondje te zorgen..dacht het echt niet...het is niet mijn beest en ik heb mijn eigen huisdieren en kinderen om voor te zorgen. Ze heeft zelf de verantwoordelijkheid en kan het hondje meenemen.
Een reactie als "dacht het toch echt niet!" vind ik enigszins overdreven. Een beetje contact leggen/maken met nieuwe buren is toch niet verkeerd dacht ik zo?
Voor elkaar klaar kunnen staan moet toch kunnen!
Als mijn buren er een weekend niet zijn, doe ik ook regelmatig even de vogels ( in het hok in hun achtertuin ) eventjes van nieuw eten en water voorzien.
[Vulgair taalgebruik verwijderd door de Moderator]Jinxie11 schreef:Seks is inderdaad iets wat spontaan en vrij moet zijn maar ik wil er niet van 'meegenieten'. Ik vind dat soort dingen privé en je zult rekening met anderen moeten houden met anderen en dat schort er nogal eens aan tegenwoordig bij vele mensen.
Kom op zeg, laat ze lekker hun ding doen!

@snepke wat een scherpe reactie, ik snap het wel.. mijn buren wonen er ook een half jaar en we horen ze ook regelmatig bezig zijn.. ikzelf heb er geen problemen mee zolang mn kind niet wakker wordt..
maar als die wel wakker zou worden zou ik er toch wat van zeggen
over die hond is niet normaal en is zelfs tegen dierenwelzijn, en staat ook te boek als lawaaioverlast.
als ze nu niet reageren zullen er later opmerkingen komen van waarom ben je er niet eerder mee gekomen.. en dat werkt ook niet
maar als die wel wakker zou worden zou ik er toch wat van zeggen
over die hond is niet normaal en is zelfs tegen dierenwelzijn, en staat ook te boek als lawaaioverlast.
als ze nu niet reageren zullen er later opmerkingen komen van waarom ben je er niet eerder mee gekomen.. en dat werkt ook niet
Ik en mijn vrouw lachen er altijd om (niet zodat de buren het kunnen horen) als het bed van de buren op de meest eigenaardige tijdstippen weer eens ritmisch gaat kraken en proberen maar niet teveel te luisteren naar de Micheal Jackson zang-imitatie van de buurman.
Ik denk dat het een kwestie is van teveel letten op de buren en je overal aan ergeren. Ik kan me voorstellen dat als je een antieke buurman van 86 gewend bent dat het nu wel een heel verschil is, maar het is niet anders. Je hebt het nu eenmaal niet voor het zeggen wie er naast je komt wonen en ik heb geen verhuisplannen.
Mensen die naast een drukke autoweg of de treinrails wonen die kunnen ook wel slapen, het is een kwestie van gewenning.
Ik denk dat het een kwestie is van teveel letten op de buren en je overal aan ergeren. Ik kan me voorstellen dat als je een antieke buurman van 86 gewend bent dat het nu wel een heel verschil is, maar het is niet anders. Je hebt het nu eenmaal niet voor het zeggen wie er naast je komt wonen en ik heb geen verhuisplannen.
Mensen die naast een drukke autoweg of de treinrails wonen die kunnen ook wel slapen, het is een kwestie van gewenning.
-
Veel woningen zijn nu eenmaal gehorig, doe je niks aan. Ik heb ooit een woning gehad uit 1956, zeg ik 's avonds laat door de telefoon tegen vrienden dat ik naar bed ging.
Meteen daarna ging ik naar de wc (die lag dus tegen die van de buren aan) hoorde ik mijn buurman zeggen: 'welterusten buurman'.
Ik bedoel maar.
Meteen daarna ging ik naar de wc (die lag dus tegen die van de buren aan) hoorde ik mijn buurman zeggen: 'welterusten buurman'.
Ik bedoel maar.
Ja die gehorigheid kan ik over meepraten: Ik had wel eens wat woorden met mijn toenmalige vriendin en gaf aan dat ik wel spontaan een relatie zou willen beginnen met de buurman (die viel op hetzelfde geslacht en is man, net als ik) en de volgende dag zegt hij dat hij de hele avond op me heeft zitten wachten en ik kwam maar niet........ (Uiteraard kwam ik niet omdat ik de voorkeur geef aan vrouwen)witte angora schreef:Veel woningen zijn nu eenmaal gehorig, doe je niks aan. Ik heb ooit een woning gehad uit 1956, zeg ik 's avonds laat door de telefoon tegen vrienden dat ik naar bed ging.
Ik bedoel maar.
Ten eerste vind ik dat je eerst moet lezen waar het me om gaat voordat je ergens een reactie op geeft.snepke schreef:Je geeft ze niet eens de kans om daar te wennen,ze wonen er een half jaar,en jij begint gelijk tegen hun te zeuren.Jinxie11 schreef:
Je hebt zelf kinderen zelfs eentje van 2 en een van 10.Die houden zeker hun mond altijd dicht en huilen nooit(misschien hebben de buren last van jouw kinderen,maar die gaan niet klagen omdat ze weten hoe kinderen zijn.)
Je hebt zelf ook huisdieren, en toch klagen over een ander).Ze zijn s'middags zelfs stil omdat jouw dochtertje moet slapen
Ik denk dat jij te veel op de buren let,mens leef je eigen leven en niet dat van de buren.Dat werkt veel beter dan klagen en op de muur bonken(zo lok je het zelf uit ,dat ze luidruchtig gaan doen)
Kinderen maken geluid, huilen, schreeuwen en maken plezier, honden blaffen en mensen maken plezier en ruzie...dat zijn hele natuurlijke zaken en dat vind ik ook helemaal niet erg.. Maar dat een hond een heel weekend alleen wordt gelaten en dan echt de hele dag en nacht blaft en jankt gaat me te ver en dat er met regelmaat een scooterreparatieservice in een achtertuin wordt gehouden zodat mijn dochtertje niet kan slapen, dat stoort me. Dat ik teveel let op de nachtelijke avonturen van de buren is niet zo verwonderlijk omdat ik er niet van in slaap kan komen als ik alleen het geluid van een continu krakend bed hoor.
Als iemand last heeft van mijn katten dan houd ik daar rekening mee. Als mijn kinderen teveel lawaai maken dan zeg ik er wat van en als iemand er last van heeft dan mogen ze het tegen me zeggen en ik ga daar wat mee doen...als ik ergens nieuw ga wonen dan pas ik me aan en probeer te zorgen dat er niemand last van ons heeft. Maar de mentaliteit van vele mensen laat veel te wensen over. Niemand is perfect maar als we allemaal naast elkaar leven dan vind ik dat we elkaar moeten respecteren en rekening met elkaar moeten houden.
-
en de volgende dag zegt hij dat hij de hele avond op me heeft zitten wachten en ik kwam maar niet........

Ik hoor mijn andere buurvrouwen ook naar het toilet gaan en muziek maken en dat vind ik helemaal niet erg...dat is nu eenmaal in oude huizen.jlthkoch schreef:Ja die gehorigheid kan ik over meepraten: Ik had wel eens wat woorden met mijn toenmalige vriendin en gaf aan dat ik wel spontaan een relatie zou willen beginnen met de buurman (die viel op hetzelfde geslacht en is man, net als ik) en de volgende dag zegt hij dat hij de hele avond op me heeft zitten wachten en ik kwam maar niet........ (Uiteraard kwam ik niet omdat ik de voorkeur geef aan vrouwen)witte angora schreef:Veel woningen zijn nu eenmaal gehorig, doe je niks aan. Ik heb ooit een woning gehad uit 1956, zeg ik 's avonds laat door de telefoon tegen vrienden dat ik naar bed ging.
Ik bedoel maar.
En van de andere buurvrouw vind je het wel erg.Jinxie11 schreef:
Ik hoor mijn andere buurvrouwen ook naar het toilet gaan en muziek maken en dat vind ik helemaal niet erg...dat is nu eenmaal in oude huizen.
Sorry hoor ,maar bij mij komt het over ,dat je de buurvrouw alles wat vrolijk en lekker is misgunt.
Ze is gescheiden ,dus ze moet vooral niet opvallen en in een hoekje gaan zitten kniezen en zielig doen,en niet proberen om iets van haar leven te maken,want daar hebben de buren last van.
Antiek was ie ja...jlthkoch schreef:Ik en mijn vrouw lachen er altijd om (niet zodat de buren het kunnen horen) als het bed van de buren op de meest eigenaardige tijdstippen weer eens ritmisch gaat kraken en proberen maar niet teveel te luisteren naar de Micheal Jackson zang-imitatie van de buurman.

snepke schreef:En van de andere buurvrouw vind je het wel erg.Jinxie11 schreef:
Ik hoor mijn andere buurvrouwen ook naar het toilet gaan en muziek maken en dat vind ik helemaal niet erg...dat is nu eenmaal in oude huizen.
Sorry hoor ,maar bij mij komt het over ,dat je de buurvrouw alles wat vrolijk en lekker is misgunt.
Ze is gescheiden ,dus ze moet vooral niet opvallen en in een hoekje gaan zitten kniezen en zielig doen,en niet proberen om iets van haar leven te maken,want daar hebben de buren last van.
pfffff...lezen....moeilijk he...
Beste Jinxie, wat je ook doet of zegt of wat dan ook... Je zal er helaas mee moeten leren leven. Zoek maar eens op dit forum of gewoon met Google op 'burenoverlast' en je zult overal lezen dat je kunt klagen tot je een ons weegt maar dat noch een woningbouwvereniging, noch de politie, noch wie dan ook iets zal doen. De asocialen krijgen de ruimte en de mensen die het netjes willen houden moeten maar inschikken.
Ik vind het héél jammer voor je.
En zo is hetMiepje1 schreef:Beste Jinxie, wat je ook doet of zegt of wat dan ook... Je zal er helaas mee moeten leren leven. Zoek maar eens op dit forum of gewoon met Google op 'burenoverlast' en je zult overal lezen dat je kunt klagen tot je een ons weegt maar dat noch een woningbouwvereniging, noch de politie, noch wie dan ook iets zal doen. De asocialen krijgen de ruimte en de mensen die het netjes willen houden moeten maar inschikken.

Nee hoor is niet moeilijk,begrijpend lezen dat is pas moeilijk.Jinxie11 schreef:
pfffff...lezen....moeilijk he...
En niet gelijk in de hoogste boom klimmen als je antwoorden krijgt die je niet aanstaan.Dat is pas moeilijk
Leven en laten leven daar kom je het verst mee.