LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MAKRO, WAT EEN ERBARMELIJKE SERVICE
MAKRO, WAT EEN ERBARMELIJKE SERVICE
Mijn vrouw kocht een stereotorentje, maar na het uitpakken bleek het niet het juiste type te zijn. Dus terug naar de Makro te Delft alwaar men niet wilde omruilen omdat er een scheur in de doos zat. Ik vroeg of het zin had om de importeur te bellen en dat werd bevestigd. Thuis gekomen de importeur gebeld, die er totaal geen problemen over maakte en de Makro moest hem maar even bellen. Ik weer terug naar de Makro en daar vertelde men mij, dat men toch niet wilde omruilen, want deze doos moest weer de winkel in en dat kan niet met een scheur. Ik heb wel eens thermometers geruild, die verpakt zaten in luchtdicht hardplastic en het is mij niet bekend hoe ze die dan terug in de winkel hebben gezet, want in dit geval moet je de verpakking echt open knippen.
Hoe gaat het nu opgelost worden? De importeur gaat mij kostenloos een nieuwe doos sturen en dan wil de Makro het apparaat wel omruilen. Het zal niet bij Makro opkomen om de doos naar hen te laten sturen en mij alvast m'n geld terug te geven.
Het is niet de eerste keer, dat ik wordt geconfronteerd met de zeer arrogant wijze, waarop de "service"medewerkers van Makro klanten te woord staat. Ik koop er voortaan alleen nog maar risicoloze spullen, zoals blikjes cola etc., want voor de rest is het alleen maar ellende.
Hoe gaat het nu opgelost worden? De importeur gaat mij kostenloos een nieuwe doos sturen en dan wil de Makro het apparaat wel omruilen. Het zal niet bij Makro opkomen om de doos naar hen te laten sturen en mij alvast m'n geld terug te geven.
Het is niet de eerste keer, dat ik wordt geconfronteerd met de zeer arrogant wijze, waarop de "service"medewerkers van Makro klanten te woord staat. Ik koop er voortaan alleen nog maar risicoloze spullen, zoals blikjes cola etc., want voor de rest is het alleen maar ellende.
Re: MAKRO, WAT EEN ERBARMELIJKE SERVICE
Opmerkelijk. Die ervaring heb ik ook met personeel van dat filiaal. Je wordt daar inderdaad vaak als een hond behandeld. Dit verhaal is daar weer een voorbeeld van.
Geldt nagenoeg voor alle Makro-filialen, het personeel wordt er door het filiaalmanagement slecht behandeld (doe iets klantvriendelijks binnen je proeftijd en je ligt eruit) en daarom gaat het personeel op hun beurt onvriendelijk om met de klanten, soort domino-effect.
Ik wil hier toch wel graag op reageren. Heeft U enig idee hoeveel klanten er komen zonder doos of met een gescheurde doos? Als een winkel voor al deze klanten dozen moet gaan bestellen dan mogen ze daar wel een apart magazijn voor gaan bouwen. Ik weet natuurlijk niet hoe "ernstig" de beschadiging van Uw doos was, ze kunnen daar coulant mee omgaan. Bovendien is het zo dat vaak fabrikanten geen dozen leveren en als ze dat al wel doen dan wordt daar vaak een bedrag voor gevraagd! Vaak is dit voor consumenten gratis. Over de blister-verpakking het volgende. Deze moet U inderdaad slopen om het artikel eruit te kunnen halen, dat kan niet anders. Maar bij gewone dozen kunt u het artikel er makkelijk uithalen zonder de doos te beschadigen en daarna weer netjes inpakken als U het wilt ruilen of retourneren. Gek is wel altijd dat klanten in de winkels altijd korting willen als ze een beschadigde doos hebben.................
Martin
Martin
Bij de Makro kunnen ze goede prijzen hebben maar zoals de prijzen daar zijn: ex BTW, zijn de personeels leden ex-IQ. Doos of geen doos: je hebt standaard een jaar garantie en daar moet ook de Makro zich aan houden. En dat het personeel slecht behandeld wordt is niet het probleem van de klant. Daar heb je nou vakbonden en zo voor slimme mensen die bij de Makro werken!
Ook ik kom regelmatig bij de Makro (Duiven), hier moet ik zeggen dat het personeel grotendeels zeer vriendelijk is en ook écht behulpzaam.
Wel is het zo dat ik geen wit- of bruingoed meer koop bij de Makro, echter dit komt meer omdat ze te afhankelijk zijn van de fabrikant, en ondanks dat de wil er wellicht is, ze niet servicegericht kunnen zijn met bijvoorbeeld tv's. Wanneer je bij een winkel een kapotte tv ter reparatie geeft, krijg je (meestal) een leen tv in de tussentijd. Bij de Makro is dit geloof ik onbekend. (Daarnaast geldt voor deze apparatuur vaak dat het bij een winkel ook nog eens goedkoper is.)
Wat ik niet weet is of je als klant bij de Makro ook als particulier consument goede rechten heb, aangezien je er eigenlijk alleen iets kan en mag kopen wanneer je een pas hebt via je bedrijf.
Wel is het zo dat ik geen wit- of bruingoed meer koop bij de Makro, echter dit komt meer omdat ze te afhankelijk zijn van de fabrikant, en ondanks dat de wil er wellicht is, ze niet servicegericht kunnen zijn met bijvoorbeeld tv's. Wanneer je bij een winkel een kapotte tv ter reparatie geeft, krijg je (meestal) een leen tv in de tussentijd. Bij de Makro is dit geloof ik onbekend. (Daarnaast geldt voor deze apparatuur vaak dat het bij een winkel ook nog eens goedkoper is.)
Wat ik niet weet is of je als klant bij de Makro ook als particulier consument goede rechten heb, aangezien je er eigenlijk alleen iets kan en mag kopen wanneer je een pas hebt via je bedrijf.
Ga voortaan lekker naar een plaatselijke winkelier dan betaal je iets meer maar krijg je ook de service er bij.
Nadere edwin dan hier boven maar dat terzijde....
Ik heb een compleet andere ervaring met de makro in delft...
Kocht een stereo toren met een ingebouwde CD speler...thuis gekomen bleek deze niet te werken, ik had de doos al weggeooid voor ik het apparat had aangesloten ( ja dat is dom weet ik ook wel maar toch)...ik met het filiaal van makro gebeld bleeken zij de toren niet mer te hebben ik had de laatste, maar de vriendelijke man zij waar woont u dus ik dat doorgegeven en hij zij ik bel u over tien minuten terug, en ja hoor hij belde terug en ik kon zonder problemen mijn toren in breda wat dichter bij mijn woonplaatst is dan delft gaan omruilen zonder problemen zondr doos, sterker nog toen ik daar aan kwam stond de stereo otren al klaar toen ik mij bij de service balie melde, niks dan lof voor de desbetreffende medewerkers....
Zo kan het dus ook....
GRT edwin
Ik heb een compleet andere ervaring met de makro in delft...
Kocht een stereo toren met een ingebouwde CD speler...thuis gekomen bleek deze niet te werken, ik had de doos al weggeooid voor ik het apparat had aangesloten ( ja dat is dom weet ik ook wel maar toch)...ik met het filiaal van makro gebeld bleeken zij de toren niet mer te hebben ik had de laatste, maar de vriendelijke man zij waar woont u dus ik dat doorgegeven en hij zij ik bel u over tien minuten terug, en ja hoor hij belde terug en ik kon zonder problemen mijn toren in breda wat dichter bij mijn woonplaatst is dan delft gaan omruilen zonder problemen zondr doos, sterker nog toen ik daar aan kwam stond de stereo otren al klaar toen ik mij bij de service balie melde, niks dan lof voor de desbetreffende medewerkers....
Zo kan het dus ook....
GRT edwin
Ik kom zelf geregeld bij de Makro in Delft, en heb pas ook zoiets aan de hadn gehad, maar een heel andere ervaring. Ik heb een broodbakmachine gekocht, die de betreffende week werd aangeboden als winstpakker. Eenmaal thuisgekomen bleek echter dat na 55 minuten bakken het apparaat sluiting maakte waardoor alle stoppen in huis doorsloegen. We zijn de volgende dag terug gegaan naar de Makro. De machine was natuurlijk gebruikt, anders hadden we het mankement niet kunnen ontdekken. Ook de verpakking was niet helemaal meer intact. De mensen bij de Makro wilde hem echter met liefde omruilen. Toen we zeiden dat we geen vertrouwen meer hadden in het betreffende merk en liever een ander model wilden uitkiezen, bleek ook dit mogelijk en kregen we ons volledige aankoopbedrag terug om in de winkel een nieuw apparaat aan te schaffen. In ons geval een prima service dus!
Ik heb ik Delft een hele andere ervaring gehad. Mijn moeder had een Senseo koffiezet-apparaat gekocht. Thuis gekomen hebben we hem eerst zonder problemen met schoon water getest. Toen we hem mét koffiepad probeerde, bleek hij te lekken en stroomde het water er aan alle kanten uit.
Anderhalf uur later waren we terug bij de MAKRO en wilde hem ruilen. De baliemedewerker rook aan het apparaat en melde dat hij hem niet kon omruilen, omdat hij al gebruikt was. Ja natuurlijk. Hoe kom je er anders achter dat hij lekt. Ondanks dat hij toegaf dat er van een bepaalde zending ongeveer 35% defect retour was gekomen, wilde hij geen nieuwe Senseo meegeven.
Ruim twee weken later konden we een nieuwe Senseo ophalen, wat ons weer benzine kostte.
Voor de helderzienden onder ons: kijk eerst of het apparaat niet defect is voor je het koopt...
Anderhalf uur later waren we terug bij de MAKRO en wilde hem ruilen. De baliemedewerker rook aan het apparaat en melde dat hij hem niet kon omruilen, omdat hij al gebruikt was. Ja natuurlijk. Hoe kom je er anders achter dat hij lekt. Ondanks dat hij toegaf dat er van een bepaalde zending ongeveer 35% defect retour was gekomen, wilde hij geen nieuwe Senseo meegeven.
Ruim twee weken later konden we een nieuwe Senseo ophalen, wat ons weer benzine kostte.
Voor de helderzienden onder ons: kijk eerst of het apparaat niet defect is voor je het koopt...
Wat veel mensen hier vergeten is dat de Makro (formeel)NIET levert aan consumenten maar uitsluitend aan ondernemingen. Het is derhalve B2B en dientengevolge is het consumentenrecht niet van toepassing.
In dat licht bezien is de Makro tamelijk soepel in haar terugname beleid en het huidige is beduidend beter dan van enkele jaren geleden.
In dat licht bezien is de Makro tamelijk soepel in haar terugname beleid en het huidige is beduidend beter dan van enkele jaren geleden.
makro amsterdam is net zo arogant personeel, hetis een trent aan hetworden zo goedkoop is het nouw ook weer niet.
Ik heb een heel andere ervaring met de Makro (in Breda).
Ik had een broodbakmachine gekocht en hiervan bleek het controle lampje het niet meer te doen. Ik ging terug naar het filiaal maar op dat moment was de machine niet voorradig, ik mocht echter binnen het jaar het apparaat om komen ruilen als ik dat wilde, omdat er een jaar garantie op zit. Ik kon het apparaat in de tussentijd gewoon gebruiken tot de apparaten weer binnen waren.
Ik heb ook een keer een vaatwasser gekocht die het niet deed. Gelijk opgebeld naar de klantenservice die een monteur van de fabrikant langsstuurde. Deze heeft de vaatwasser nagekeken en hij constateerde dat deze niet goed was aangesloten (er zat nog een afsluitdop die er voor de installatie uitgehaald had moeten worden) en hij heeft hier verder niks voor gerekend, hoewel het niet onder garantie viel.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Makro!
Ik had een broodbakmachine gekocht en hiervan bleek het controle lampje het niet meer te doen. Ik ging terug naar het filiaal maar op dat moment was de machine niet voorradig, ik mocht echter binnen het jaar het apparaat om komen ruilen als ik dat wilde, omdat er een jaar garantie op zit. Ik kon het apparaat in de tussentijd gewoon gebruiken tot de apparaten weer binnen waren.
Ik heb ook een keer een vaatwasser gekocht die het niet deed. Gelijk opgebeld naar de klantenservice die een monteur van de fabrikant langsstuurde. Deze heeft de vaatwasser nagekeken en hij constateerde dat deze niet goed was aangesloten (er zat nog een afsluitdop die er voor de installatie uitgehaald had moeten worden) en hij heeft hier verder niks voor gerekend, hoewel het niet onder garantie viel.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Makro!
Helemaal met Ton eens,
Ik snap wel dat het personeel van deze groothandel niet altijd even goed "bestand" is tegen het stijgende Aldi consumenten gedrag.
Je worstelt je tegenwoordig langs hele families die alleen grote pakken chips, luiers, soep, tandpasta, cup a soups, bier en sigaretten kopen. En op de parkeerplaats verdelen want wel lastig die grote verpakkingen. En dan intussen even een huishoudelijk ding scoren, want zo lekker goedkoop.Wat veel mensen hier vergeten is dat de Makro (formeel)NIET levert aan consumenten maar uitsluitend aan ondernemingen
Ik snap wel dat het personeel van deze groothandel niet altijd even goed "bestand" is tegen het stijgende Aldi consumenten gedrag.
Oh, vandaar dar er tegenwoordig kinderen in mogen.
Idd, nog even en je mag ook je tas weer meenemen.
Wat veel mensen hier vergeten is dat de Makro (formeel)NIET levert aan consumenten maar uitsluitend aan ondernemingen.
Onzin, ik kan als consument zonder onderneming, zo bij de groothandelaren, Lucas Klamer en de Sligro en de Makro, met een geleend pasje zo inkopen doen.
En enige tijd geleden kon ik zo met iemand meelopen de winkel in als introducé, ik weet niet of dat nog zo is.
Dus bovengenoemde stelling met het woordje uitsluitend kun je wel vergeten.
Onzin, ik kan als consument zonder onderneming, zo bij de groothandelaren, Lucas Klamer en de Sligro en de Makro, met een geleend pasje zo inkopen doen.
En enige tijd geleden kon ik zo met iemand meelopen de winkel in als introducé, ik weet niet of dat nog zo is.
Dus bovengenoemde stelling met het woordje uitsluitend kun je wel vergeten.
Hallo, je mag in Nederland. op een provionciale weg maximaal 80 rijden. Soms rij ik toch 120. Dat wil nog niet zeggen dat het mag. De weg is namelijk soms te smal, te glad te onoverzichtelijk etc. Dat ik het toch doe is dus gewoon stom en verboden.
Da's net als met die Macro, het personeel en de bedrijfsfylosofie en strategie is niet opgezet voor de particuliere consument. Dat het wel gebeurd da's dus jammer maar begrijpelijk (en daar hebben ze helaas zelf de hand in gehad door kinderen weer toe te laten). En ik weet dat er met die pasjes dus enorm veel fraude gepleegd wordt.
Da's net als met die Macro, het personeel en de bedrijfsfylosofie en strategie is niet opgezet voor de particuliere consument. Dat het wel gebeurd da's dus jammer maar begrijpelijk (en daar hebben ze helaas zelf de hand in gehad door kinderen weer toe te laten). En ik weet dat er met die pasjes dus enorm veel fraude gepleegd wordt.
Makro personeel is niet familie bestand?
Wat een onzin,trouwens geen familie's meer geen Makro meer. neem dat maar aan.
Die familie's die worden bedoelt zijn de consument waar de Makro het van moet hebben en niet van de kruideniertjes en b.v. sigarenzaakjes!
Fredo
Wat een onzin,trouwens geen familie's meer geen Makro meer. neem dat maar aan.
Die familie's die worden bedoelt zijn de consument waar de Makro het van moet hebben en niet van de kruideniertjes en b.v. sigarenzaakjes!
Fredo
Sinds wanneer verwacht je service bij de makro??