LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats - 2e hands wasmachine

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Dimitri71
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2010 15:56

Marktplaats - 2e hands wasmachine

Ongelezen bericht door Dimitri71 »

Circa 4 weken geleden hebben we uit een erfenis op Marktplaats een 2e hands wasmachine verkocht voor een klein bedragje (40 Euro).

Ondanks dat wij duidelijk in de advertentie hadden vermeld dat het afpompen van het water af en toe hapert, beweert de koper nu dat enkel de voorweek werkt maar dat de machine verder niets doet.
Graag wil hij de machine teruggeven...

Wat vinden jullie hiervan ? Persoonlijk voel ik hier niet zo veel voor:
- koop is immers koop;
- 2e hands geen garantie;
- heb ik gewezen dat de machine niet probleemloos werkt;
- lage prijs was er ook naar;
- de machine al bijna een maand geleden is opgehaald;
- de koper er waarschijnlijk meer van weet resp. kenner of handelaar is in wasmachines;
- ik niet kan beoordelen wat ik terugkrijg identiek is aan hetgeen geleverd...

Graag jullie mening/ visie...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Marktplaats - 2e hands wasmachine

Ongelezen bericht door ciske »

je bent eerlijk geweest en laten we wel zijn...voor 40 euro moet die niet zeuren.

koop is inderdaad koop.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Marktplaats - 2e hands wasmachine

Ongelezen bericht door pbarendse »

Helemaal met Ciske eens. Koper kan zich nergens op beroepen, bij koop van particulieren is relatief weinig bij wet geregeld. U heeft aangegeven dat de machine niet optimaal werkt, de prijs was er ook naar, typisch gevalletje jammer voor de koper.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Marktplaats - 2e hands wasmachine

Ongelezen bericht door Renske99 »

Zelf als ik niet deugdelijke producten op mp aanbied zet ik het erbij, wat een gek dan wil geven, dat is de gek zijn probleem.

Zo bood ik een paar jaar geleden een defecte dyson stofzuiger aan, ik zette in de titel, voor handige harrie.
Laat er nou een harrie reageren, de man heette echt zo, hij zag het wel zitten en bood me 60 euro voor het kapotte geval.
Ik vind het prima, heb hem nogmaals een mail gestuurd dat het om een defecte dyson stofzuiger ging, als hij hem nog steeds wilde de centjes kon overmaken dan zou ik het ding versturen.

2 dagen later belde hij me op mijn mobiel, ik wist niet wie het was dus nam ik op.
Met harrie hoor ik, ik denk ooo en jee die komt verhaal halen, nou krijg de pest.
Maar nee, meneer wilde even melden dat hij de stofzuiger gemaakt had en bedankte me voor mijn snelle afhandeling.

Mijn kapotte trailer ook op mp geknikkerd, vermeld dat hij door zijn as gezakt was, bieden graag.
Ik wilde die sta in de weg dolgraag kwijt, dat begrijp je.
Wij wonen in het noorden (friesland) bijna tegen de zee aan, de bieder moest uit den bosch komen.
Erg slim om zover met die kapotte trailer te rijden vond ik het niet, daarover belde ik de beste man.
Hij moest en zou het ding ophalen, nou prima mij een zorg.
Met elk tientje zou ik blij geweest zijn, maar de man gaf me 250 euro, betaalde keurig de overschrijvings kosten en vertrok.
Nooit meer iets van gehoord.

Nee als ik in jou schoenen stond, je hebt het vermeld, de prijs was ernaar, als je iets van mp koopt loop je ook een risico en dit had men kunnen weten.
Afhouden, niks terug nemen, verkocht is verkocht, hadden ze maar slimmer moeten zijn, ze hoefden hem immers niet te kopen ze wilden het zelf.

denny009
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:45

Re: Marktplaats - 2e hands wasmachine

Ongelezen bericht door denny009 »

Ik zou zo'n ding niet terugnemen, blij dat je er vanaf bent toch?

Ik heb vorige maand een 2e hands Miele bovenlader voor 100euro van 5 jaar oud gekocht, echt een koopje, en te mooi om waar te zijn. En inderdaad hij lekte beetje water, gelukkig heb ik een handige vader, lekje gemaakt. Ik ga dan ook echt niet terug, dat is het risico van iets 2ehands kopen.

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Marktplaats - 2e hands wasmachine

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Ooow je moet op MP zo uitkijken...
Ik heb jaren terug een z.g.a.n mobiele telefoon verkocht.
Ladyphone clamshell in roze je kent het wel.

Ik had hem 2 maanden eerder gekocht en als tijdelijk toestel gebruikt en hij was dus ook tip top in orde.
Verkocht ver onder de nieuwprijs.
Geld ontvangen en netjes verstuurd.

Krijg ik een mailtje van de koper dat ik gelogen had in mijn advertentie.
Hij zou onder de krassen zitten.
Ik had foto's er van bij de advertentie gezet waarop te zien was dat dat niet het geval was.
Hij stuurde foto's van het toestel vol met krassen zelfs op plaatsen waar een clamshell helemaal geen krassen kan oplopen door gebruik..
Hij wilde hem terug sturen en geld terug..
Ik heb gewoon zijn mailtjes weggegooit en zijn adres op de spam lijst gezet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats - 2e hands wasmachine

Ongelezen bericht door nevermind »

hebikweer2013 schreef:Ooow je moet op MP zo uitkijken...
Ik heb jaren terug een z.g.a.n mobiele telefoon verkocht.
Ladyphone clamshell in roze je kent het wel.

Ik had hem 2 maanden eerder gekocht en als tijdelijk toestel gebruikt en hij was dus ook tip top in orde.
Verkocht ver onder de nieuwprijs.
Geld ontvangen en netjes verstuurd.

Krijg ik een mailtje van de koper dat ik gelogen had in mijn advertentie.
Hij zou onder de krassen zitten.
Ik had foto's er van bij de advertentie gezet waarop te zien was dat dat niet het geval was.
Hij stuurde foto's van het toestel vol met krassen zelfs op plaatsen waar een clamshell helemaal geen krassen kan oplopen door gebruik..
Hij wilde hem terug sturen en geld terug..
Ik heb gewoon zijn mailtjes weggegooit en zijn adres op de spam lijst gezet.

Dit soort truc heb ik ook meegemaakt.
Iemand zoekt een soortgelijk voorwerp op MP.
Jij verkoopt het en stuurt het op, en dan krijg je een foto, over de beschadigingen.
Dus de koper eist zijn geld terug, en wil ook het voorwerp netjes terugsturen , maar in feite is niet van jou zelf, maar koper wil het gewoon ruilen.

Gesloten