Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ssenseipowers

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Ssenseipowers »

Lady1234 schreef:
14 mar 2023 16:35
Ongepast om zie ziektes aan te halen.
Ja, wat dacht je van dit!
100+ 5 sterren reviews
100+ 5 sterren reviews, jarenlang lid en van de ene op de andere dag werd mijn account geblokkeerd wegens 'verdachte advertenties' op mijn verbinding (niet eens account). Was me van geen kwaad bewust, maar als je contact opneemt willen ze je geen informatie verstrekken en beëindigen ze zomaar het gesprek alsof je een crimineel bent.

Op dat moment kun je dus geen contact meer hebben met je kopers en verkopers, want je kunt ook niet meer in de berichtenbox. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om via het Online Betaalplatform achter de gegevens van een koper te komen, die al dagen niets van me had gehoord en bijna aangifte had gedaan wegens oplichting.

Deze overspannen acties van Marktplaats brengt mensen in problemen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

2000 klachten op zoveel gebruikers. Ik vind dat persoonlijk meevallen.

Ssenseipowers

Nijogeth schreef:
14 mar 2023 16:44
2000 klachten op zoveel gebruikers. Ik vind dat persoonlijk meevallen.
Het is eigenlijk vooral de verdere afwikkeling die ontzettend klachtwaardig is. Dat ze zich kunnen vergissen is natuurlijk mogelijk, maar de afwikkeling wanneer ze het fout hebben is gewoon niet goed. Ik lees precies dezelfde soort klachten als wat ik nu ondervind.

Ssenseipowers

ZeerPrivé schreef:
14 mar 2023 16:52
Er zijn nog meer sites waar je terecht kan voor verkoop en koop. Als je dan zo pissig bent op MP, begrijp ik niet waarom je daar dan nog zou willen handelen.
Ik was een redelijk tevreden gebruiker tot aan de blokkade. Als ze de blokkade opheffen zou ik op dezelfde voet weer verder kunnen/willen. Dus ik begrijp het heel goed. vergeet ook niet dat ze een monopolie hebben.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Man, man, blijf niet zo aan het drammen. Dit is Marktplaats niet, hier kan uw account niet gedeblokkeerd worden.

Ssenseipowers

Lady1234 schreef:
14 mar 2023 17:05
Man, man, blijf niet zo aan het drammen. Dit is Marktplaats niet, hier kan uw account niet gedeblokkeerd worden.
Absoluut, hoop dat ze lucht krijgen van dit soort fora zodat ze weer op het juiste spoor komen. Zou mooi zijn.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ssenseipowers schreef:
14 mar 2023 17:07
Lady1234 schreef:
Absoluut, hoop dat ze lucht krijgen van dit soort fora zodat ze weer op het juiste spoor komen. Zou mooi zijn.

Dat is niet wat Lady1234 zegt. Haar punt is dat je tegen windmolens aan het vechten bent omdat je het ergens niet mee eens bent en niet wil begrijpen waarom sommige dingen nou eenmaal zo zijn. De wereld draait niet alleen om jou en jouw situatie.

Wat overigens ook onder dit soort beslissing valt zijn op zich wel eerlijke verkopers maar met oneerlijke of zelfs illegale waren, bijvoorbeeld imitatie kleding en schoenen. Dus dat kan er ook nog mee te maken hebben.

Ssenseipowers

Ja, ik hoop het echt. Er gaan behoorlijk wat klachten rond, het zou marktplaats sieren hier wat mee te doen. Overigens is van illegale waar zeker geen sprake. Ik zou je willen vragen te stoppen met gissen.
Methusalah schreef:
14 mar 2023 17:29
Ssenseipowers schreef:
14 mar 2023 17:07
Lady1234 schreef:
Dat is niet wat Lady1234 zegt. Haar punt is dat je tegen windmolens aan het vechten bent omdat je het ergens niet mee eens bent en niet wil begrijpen waarom sommige dingen nou eenmaal zo zijn. De wereld draait niet alleen om jou en jouw situatie.

Wat overigens ook onder dit soort beslissing valt zijn op zich wel eerlijke verkopers maar met oneerlijke of zelfs illegale waren, bijvoorbeeld imitatie kleding en schoenen. Dus dat kan er ook nog mee te maken hebben.

Privathenk

Ongelezen bericht door Privathenk »

Geblokkeerd op marktplaats vanwege een advertentie van een fles rounup, volgens marktplaats een verboden product. Maar volgens ctbg is het middel weer toegelaten voor 10 jaar.. het mag gekocht en verkocht worden... aan het gebruik zijn eisen gesteld. Maar het is dus niet illegaal. Wat moet ik hiermee.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Privathenk schreef:
01 aug 2024 00:15
Geblokkeerd op marktplaats vanwege een advertentie van een fles rounup, volgens marktplaats een verboden product. Maar volgens ctbg is het middel weer toegelaten voor 10 jaar.. het mag gekocht en verkocht worden... aan het gebruik zijn eisen gesteld. Maar het is dus niet illegaal. Wat moet ik hiermee.
Accepteren dat Martkplaats niet wil dat je die zooi verkoopt. Zo simpel is het.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Roundup bedoel je?
In Nederland mogen ook softdrugs onder bepaalde voorwaarden verkocht en gebruikt worden. Dit kun je bijvoorbeeld ook doortrekken naar medicamenten.
Vermoedelijk zal dat ook niet via marktplaats lukken.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Privathenk schreef:
Marktplaats mag gewoon zijn eigen regels hanteren over wat ze wel of niet toestaan. Zo simpel is het. Deze valt onder het kopje gevaarlijke stoffen...en Glyfosaat (roundup) staat er nog specifiek vermeld ook:

https://help.marktplaats.nl/s/article/a ... ke-stoffen

Gewasbeschermingsmiddelen en biociden (bijvoorbeeld chloorproducten) zonder toelating (zie ook de website van het CTGB) en/of ten aanzien waarvan bepaald gebruik verboden is door de overheid. Op de pagina van Rijksoverheid staat veel actuele informatie omtrent dit onderwerp. Als je een middel voor onkruidbestrijding aanbiedt, check dan eerst of product is goedgekeurd door het Ctgb in de toelatingendatabank. Vermeld het toelatingsnummer in je advertentie. Geef aan of het product goedgekeurd is voor particulier of professioneel gebruik. Daarmee help je je koper om zich aan de wet- en regelgeving te houden. Het Ctgb heeft geen bestrijdingsmiddelen met de werkzame stof glyfosaat goedgekeurd voor gebruik door particulieren. Lees hier meer.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Privathenk schreef:
Je mag het niet aan particulieren verkopen. Dus je bent terecht geblokkeerd.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Privathenk schreef:
Wat moet ik hiermee.
Accepteren.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er wordt volop legaal Roundup verkocht aan particulieren, o.a. via bouwmarkt en tuincentrum. De werkzame stof is dan echter geen glyfosaat, maar nonaanzuur. Een account blokkeren alleen vanwege de merknaam lijkt me dan ook niet correct.

Moneyman

Erthanax schreef:
01 aug 2024 16:55
Er wordt volop legaal Roundup verkocht aan particulieren, o.a. via bouwmarkt en tuincentrum. De werkzame stof is dan echter geen glyfosaat, maar nonaanzuur. Een account blokkeren alleen vanwege de merknaam lijkt me dan ook niet correct.
Ik kan me prima voorstellen dat een verkoopplatform geen risico wil lopen en gewoon het hele product met die merknaam verbiedt. Ze kunnen immers niet/ nauwelijks controleren welke werkzame stoffen erin zitten.

En uiteraard bepalen zij zelf wat ze wel of niet via hun platform willen laten verkopen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, zo kun je het ook zien. Een advertentie verwijderen is dan nog wel te billijken, een account blokkeren vind ik dan wel een zware maatregel.

Moneyman

Eens. Ik vraag me dan gelijk af of er niet meer speelt (andere overtredingen, herhaalde overtredingen). Ik weet uit ervaring dat MP onjuiste advertenties gewoon (met toelichting) verwijderd, zonder verdere gevolgen.

Dat is me om meerdere redenen overkomen: dezelfde advertentie in verschillende rubrieken plaatsen mag niet, en een kogelvanger bleek ook een verboden issue te zijn :D Maar ik ben nooit geblokkeerd.

Plaats reactie