| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misbruik van mijn huisadres
misbruik van mijn huisadres
Kan iemand zomaar abonnementen, simkaarten (gratis) enz. aanvragen en daarbij mijn adres gebruiken? Dit is mij nu een paar keer gebeurt dat iemand die ik niet ken dingen op mijn adres aanvraagt. Nu nog onschuldig maar wie weet wat er nog gaat komen. Kan je hier iets tegen doen?
Re: misbruik van mijn huisadres
is het elke keer de zelfde persoon die het aan vraagd cq waar het aan geadreseerd is?
zo ja dan kijken of deze niet nog op uw adres staat in geschreven
zo ja dan bij de gemente deze persoon direct laten verwijderen
kan je bewijzen door midel van huur contract of koop contract
zo ja dan kijken of deze niet nog op uw adres staat in geschreven
zo ja dan bij de gemente deze persoon direct laten verwijderen
kan je bewijzen door midel van huur contract of koop contract
-
stofzuigertje
Als je dit weet, helaas kan iedereen op jou naam en adres iets bestellen en U mag omdat U het niet zelf bestelde retour sturen.
Als het op andere naam staat altijd melden deze fraude.
Op Uw naam ook en een standaard brief dat iemand op Uw naam iets bestelde erbij doen mag.
De grootste schade is voor deze bedrijven en als het een online aanvraag was kan het bedrijf via IP nummers de dader zoeken en achterhalen en alle gemaakte kosten en schade claimen.
Via telefoon is zijn nummer bekend, dus ook te pakken.
Per post aangevraagde is moeilijker.
Retour afzender en niet besteld erop zetten is voldoende.
Meestal stopt dit soort dingen na enige tijd want de pestkop wil je lastig vallen.
Vooral niets zeggen want dan gaan ze als ze dit horen juist door.
Als het op andere naam staat altijd melden deze fraude.
Op Uw naam ook en een standaard brief dat iemand op Uw naam iets bestelde erbij doen mag.
De grootste schade is voor deze bedrijven en als het een online aanvraag was kan het bedrijf via IP nummers de dader zoeken en achterhalen en alle gemaakte kosten en schade claimen.
Via telefoon is zijn nummer bekend, dus ook te pakken.
Per post aangevraagde is moeilijker.
Meestal stopt dit soort dingen na enige tijd want de pestkop wil je lastig vallen.
mee eens ,zolang ze je rekeningnummer niet hebben dan valt er niks te betalen.stofzuigertje schreef:
Beetje ziek dat mensen zoiets doen.
Wij hebben hetzelfde probleem, maar bij ons is het minder onschuldig. Ik moet nu al voor de tweede keer naar Essent bellen om een overgang van Eneco naar Essent ongedaan te maken die iemand anders op mijn achternaam en adres gedaan heeft (voorletters zijn gelukkig niet correct, dus makkelijk aantoonbaar dat ik het niet zelf gedaan heb). Ik heb inmiddels het e-mail adres achterhaald dat de ellende veroorzaakt. Dit riekt mij naar fraude of valsheid in geschrifte. is het verstandig om naar de politie te stappen?
Misschien kan je de aangifte via internet doen:
http://www.politie.nl/PolitieABC/U_en_d ... e_doen.asp
http://www.politie.nl/PolitieABC/U_en_d ... e_doen.asp
Ik had inmiddels al de politie gebeld. Die willen er werk van maken, mits ik via de leveranciers bewijzen kan krijgen dat inderdaad met het betreffende e-mail adres misbruik is gemaakt. Dat wordt dus nog even vervelend om al die bedrijven die ik net verteld heb dat ik ze niet nodig heb ervan te overtuigen dat ze me moeten helpen, omdat we een gezamenlijk belang hebben....
Ik snap dat de politie zich zo opstelt, maar het is wel enorm vervelend
Ik snap dat de politie zich zo opstelt, maar het is wel enorm vervelend
Let op dat je brievenbus niet is leeg te hengelen.