LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MISLEIDING OP MARKTPLAATS jan jansen UGG SCHOENEN
-
MISLEIDING OP MARKTPLAATS jan jansen UGG SCHOENEN
Hallo,
Er is een persoon actief op MP met heel veel aliassen en (advertenties, meer dan 700 voor zover ik het weet) Afgebeeld op de foto met een doosje (merk schoenen) . Ze waren zo goed als nieuw, volgens de advertentie.
Ik had voor deze schoenen 75euro geboden, omdat dit de start bieding was.
Ik dacht dat ze het gevraagde bedrag waard waren.
Ik kreeg ze opgestuurd in een vuilniszak, afgedragen, en nog geen 20euro waard, afgetrapt en zonder doos, piepend en krakend als je erop loopt.
Ik ben op zoek naar andere gedupeerden.
Reageer als je zoiets mee hebt gemaakt.
jjdk
Er is een persoon actief op MP met heel veel aliassen en (advertenties, meer dan 700 voor zover ik het weet) Afgebeeld op de foto met een doosje (merk schoenen) . Ze waren zo goed als nieuw, volgens de advertentie.
Ik had voor deze schoenen 75euro geboden, omdat dit de start bieding was.
Ik dacht dat ze het gevraagde bedrag waard waren.
Ik kreeg ze opgestuurd in een vuilniszak, afgedragen, en nog geen 20euro waard, afgetrapt en zonder doos, piepend en krakend als je erop loopt.
Ik ben op zoek naar andere gedupeerden.
Reageer als je zoiets mee hebt gemaakt.
jjdk
Laatst gewijzigd door Janjansendekinderen op 31 jul 2010 16:51, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: MISLEIDING OP MARKTPLAATS jan jansen UGG SCHOENEN
als ik het verhaal goed begrijp, dan koopt iemand spullen, en zet ze vervolgens voor een hoger bedrag weer te koop..
wat is het probleem?
wat is het probleem?
Als je eens goed leest tsja, dan weet je wat het probleem is.
Niet altijd DIRECT reageren, maar eerst goed lezen.
-
Er is een probleem met Marktplaats, Trosopgelicht en een mevrouw die via MP spullen koopt en duurder weer verkoopt.
Gezien het feit dat de mevrouw die via MP spullen koopt en duurder weer verkoopt niet echt een probleem is, is er eigenlijk ook niet echt een probleem met Marktplaats en Trosopgelicht, lijkt me.
Hooguit een beetje kwaadheid dat een aanschaf tegenviel. Maar dat is nu eenmaal het risico als je via MP ongezien spullen vanaf een foto koopt. Er zijn er wel meer die op die manier de boel 'oplichten'.
Kopen via MP geeft gewoon een zeker risico, daar zul je de consequenties van moeten aanvaarden, of niet via MP kopen. Er zijn ook nog kringloopwinkels tenslotte, daar zie je wat je koopt.
Het probleem is eigenlijk dat janjansendekinderen wel een risico wil lopen, maar als het daadwerkelijk fout gaat, niet de consequenties wil aanvaarden.
Gezien het feit dat de mevrouw die via MP spullen koopt en duurder weer verkoopt niet echt een probleem is, is er eigenlijk ook niet echt een probleem met Marktplaats en Trosopgelicht, lijkt me.
Hooguit een beetje kwaadheid dat een aanschaf tegenviel. Maar dat is nu eenmaal het risico als je via MP ongezien spullen vanaf een foto koopt. Er zijn er wel meer die op die manier de boel 'oplichten'.
Kopen via MP geeft gewoon een zeker risico, daar zul je de consequenties van moeten aanvaarden, of niet via MP kopen. Er zijn ook nog kringloopwinkels tenslotte, daar zie je wat je koopt.

Het probleem is eigenlijk dat janjansendekinderen wel een risico wil lopen, maar als het daadwerkelijk fout gaat, niet de consequenties wil aanvaarden.
'als je EENS goed leest en niet ALTIJD direct reageren'Janneke52 schreef:Als je eens goed leest tsja, dan weet je wat het probleem is.
nogal tendentieus, vindt u niet?
het verhaal is mij niet duidelijk, dus ik vraag om opheldering.
en dat bedoel ik dus..witte angora schreef:
WA, bedankt!
*aai modus aan*
-
waar het mij om gaat is mensen zoeken via dit forum die ook problemen met deze adverteerder hebben gehad.
ze heeft een zeer omvangrijke handel opgezet, waar mensen de dupe van worden.
meer dan 600 advertenties onder allerlei verschillende namen en plaatsen.
Dat MP risico,s met zich meebrengt komt omdat die rotte appels gewoon hun gang kunnen gaan. Daardoor komen er steeds meer bij.
ze heeft een zeer omvangrijke handel opgezet, waar mensen de dupe van worden.
meer dan 600 advertenties onder allerlei verschillende namen en plaatsen.
Dat MP risico,s met zich meebrengt komt omdat die rotte appels gewoon hun gang kunnen gaan. Daardoor komen er steeds meer bij.
-
Als mensen gewoon drie keer nadenken voor ze iets op MP kopen hebben die lui ook geen handel meer. Dan houdt het voor die rotte appels op.Dat MP risico,s met zich meebrengt komt omdat die rotte appels gewoon hun gang kunnen gaan. Daardoor komen er steeds meer bij.
MP brengt alleen maar vraag en aanbod bij elkaar. Je kunt moeilijk verwachten dat ze bij iedereen langs gaan om te controleren of het aanbod wel aan de omschrijving voldoet, kwalitatief goed is, en noem maar op. Die onderzoeksplicht rust bij de koper, niet bij MP.
-
zoals ik al schreef ben ik op zoek naar andere gedupeerden.
op die berichten zal ik reageren.
en op mensen die iets zinnigs te vragen of te zeggen hebben.
verwijten over en weer gooien heeft voor mij geen zin, en daar werk ik niet aan mee.
Dat gaat zijn doel voorbij.
op die berichten zal ik reageren.
en op mensen die iets zinnigs te vragen of te zeggen hebben.
verwijten over en weer gooien heeft voor mij geen zin, en daar werk ik niet aan mee.
Dat gaat zijn doel voorbij.
-
Ik denk dat er genoeg zinnigs gezegd is, maar het is niet wat je horen wil...
Je zou beter je nick kunnen wijzigen in Don Quichot!
Je zou beter je nick kunnen wijzigen in Don Quichot!
ik zou dan ook (indien het zijn of haar echte naam is) deze uit de topic titel verwijderen, aangezien er mogelijk sprake zou kunnen zijn van laster en/of smaad.
-
Wat mij betreft mag deze topic ook sluiten.
De reacties tot nu toe lijken eerder van oplichters zelf, als van mensen die zich in kunnen leven in iemand anders z,n probleem.
Dit is weer zo,n forum waar een aantal personen het leuk vinden om met modder te gooien. Op MP hebben ze ook zo,n forum gehad, die hebben ze om die rede opgeheven.
Ik heb deze topic geopend op aanraden van iemand die op een advertentie van mij heeft gereageerd. Achteraf geen goed idee.
Ik zal daarom ook niet meer inloggen om te kijken hoe het ervoor staat.
Zonde van mijn energie en tijd.
Hierop zullen er ook wel weer verwijten komen.
Ik laat het rusten, u ook?
De reacties tot nu toe lijken eerder van oplichters zelf, als van mensen die zich in kunnen leven in iemand anders z,n probleem.
Dit is weer zo,n forum waar een aantal personen het leuk vinden om met modder te gooien. Op MP hebben ze ook zo,n forum gehad, die hebben ze om die rede opgeheven.
Ik heb deze topic geopend op aanraden van iemand die op een advertentie van mij heeft gereageerd. Achteraf geen goed idee.
Ik zal daarom ook niet meer inloggen om te kijken hoe het ervoor staat.
Zonde van mijn energie en tijd.
Hierop zullen er ook wel weer verwijten komen.
Ik laat het rusten, u ook?
-
..
Laatst gewijzigd door kees.bugter op 31 jul 2010 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="vogels"]
En ze is geen oplichter, want ze levert de artikelen. Ze maakt handig gebruik van de naïviteit en hebzucht van de kopers.[/quote]
Natuurlijk is ze een oplichter.Ze levert nml niet de artikelen
die ze opgeeft.
T.S. geeft iets aan waardoor andere mensen gewaarschuwd zijn
en het zal niet waar zijn maar enkele weten altijd weer het topic
te verpesten.
Bovendien hoezo hebzucht en naïviteit van de kopers.
Ik heb bv. mijn cassette van 50 jaar oud weer kompleet kunnen maken
via marktplaats omdat het niet meer te leveren was.
Alleen ik laat niets opsturen maar haal het op.
En ze is geen oplichter, want ze levert de artikelen. Ze maakt handig gebruik van de naïviteit en hebzucht van de kopers.[/quote]
Natuurlijk is ze een oplichter.Ze levert nml niet de artikelen
die ze opgeeft.
te verpesten.
Volgens mij probeert men zich in te leven door kritische vragen te stellen, wat door jou wordt gewaardeerd met de kwalificatie "oplichters"Janjansendekinderen schreef:De reacties tot nu toe lijken eerder van oplichters zelf, als van mensen die zich in kunnen leven in iemand anders z,n probleem.
Oké, nu begrijp ik je reden om op het forum te reageren.kees.bugter schreef: Daarom is dit zo'n leuk forum voor simple minded persons![]()
-
Wie de schoen past etc.
-
- Contacteer:
@ TS:
weliswaar laat - maar met UGGS en zo zijn er zo veel oplichters actief...
Voor iedereen die populaire (merk) artikelen wil aanschaffen geld er eigenlijk een gouden regel : Haal het in de winkel, waar je het kan zien, voelen en desnoods ruiken voordat je afrekent.
Ja, dat is iets duurder - maar je bent een stuk zekerder.
weliswaar laat - maar met UGGS en zo zijn er zo veel oplichters actief...
Voor iedereen die populaire (merk) artikelen wil aanschaffen geld er eigenlijk een gouden regel : Haal het in de winkel, waar je het kan zien, voelen en desnoods ruiken voordat je afrekent.
Ja, dat is iets duurder - maar je bent een stuk zekerder.
-
Markt Plaats is in de eerste instantie nog steeds een leuke plek om spullen te kopen.plumber schreef:Natuurlijk is ze een oplichter.Ze levert nml niet de artikelenvogels schreef: En ze is geen oplichter, want ze levert de artikelen. Ze maakt handig gebruik van de naïviteit en hebzucht van de kopers.
die ze opgeeft.
te verpesten.
Alleen is niet iedereen in staat om het persoonlijk op te halen, (als je geen vervoer hebt.)
Dat betekend niet dat mensen daar misbruik van mogen maken.