| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mogelijke oplichting middels e-mailbericht
-
Jacobus4511
Mogelijke oplichting middels e-mailbericht
Heb gisteravond een bericht ontvangen als zou ik Ca € 6000,= te goed hebben of ik even de ontvangst daarvan wilde accorderen.
Niet gedaan natuurlijk, maar heb geen e-mail-adres van radar om dit bericht naar toe te sturen.
Toch even melden.
Niet gedaan natuurlijk, maar heb geen e-mail-adres van radar om dit bericht naar toe te sturen.
Toch even melden.
Re: Mogelijke oplichting middels e-mailbericht
Hallo Jacobus, u kunt dat soort berichten doorsturen naar [email protected]
Voor meer info zie https://www.fraudehelpdesk.nl/
Voor meer info zie https://www.fraudehelpdesk.nl/
En ook natuurlijk een kopie id card, banknummer enz. Goed gereageerd, meestal DE voorbode van veel ellende. En ALS u wat tegoed zou hebben kunt u niets tekenen VOORDAT het op uw rekening zou staan.
Bedankt voor het melden. Als ik dit ook zou gaan doen dan heb ik er een dagtaak aan. Intussen zijn al mijn familieleden in Afrika al overleden want daar krijg ik al een tijdje geen mails meer over. Wel zijn er intussen tientallen IPhone X, Samsung Galaxy S8, Televisies enz enz naar mij onderweg, ik moet alleen even bevestiging. Ook mijn investeringen in BitCoins (ik heb ze niet maar daar denken de afzenders anders over) stijgen en stijgen maar. En sinds een tijdje schijn ik ook in aanmerking te komen voor trapliften en weet ik wat niet meer.Jacobus4511 schreef:Heb gisteravond een bericht ontvangen als zou ik Ca € 6000,= te goed hebben of ik even de ontvangst daarvan wilde accorderen.
Toch even melden.
Gelukkig is mijn SPAMfilter zo slim om deze allemaal in een aparte map te zetten zodat ik ze allemaal in 1 keer kan verwijderen.
Jacobus4511 schreef:Heb gisteravond een bericht ontvangen als zou ik Ca € 6000,= te goed hebben of ik even de ontvangst daarvan wilde accorderen.
Toch even melden.
Maar waarom zou u dit bericht naar Radar willen sturen? Wilt u die € 6.000 niet, dan hoeft u niets te doen.
-
Verwijderd
Er schijnt ook nog een Argentijns jongetje te zijn die sinds 1998 nu nog steeds 6 jaar oud is en geld nodig heeft voor een hartoperatieDirkie schreef:Bedankt voor het melden. Als ik dit ook zou gaan doen dan heb ik er een dagtaak aan. Intussen zijn al mijn familieleden in Afrika al overleden want daar krijg ik al een tijdje geen mails meer over. Wel zijn er intussen tientallen IPhone X, Samsung Galaxy S8, Televisies enz enz naar mij onderweg, ik moet alleen even bevestiging. Ook mijn investeringen in BitCoins (ik heb ze niet maar daar denken de afzenders anders over) stijgen en stijgen maar. En sinds een tijdje schijn ik ook in aanmerking te komen voor trapliften en weet ik wat niet meer.Jacobus4511 schreef:Heb gisteravond een bericht ontvangen als zou ik Ca € 6000,= te goed hebben of ik even de ontvangst daarvan wilde accorderen.
Toch even melden.
Gelukkig is mijn SPAMfilter zo slim om deze allemaal in een aparte map te zetten zodat ik ze allemaal in 1 keer kan verwijderen.
Topicstarter wilde natuurlijk Radar laten tekenen.....Lady1234 schreef:Jacobus4511 schreef:Heb gisteravond een bericht ontvangen als zou ik Ca € 6000,= te goed hebben of ik even de ontvangst daarvan wilde accorderen.
Toch even melden.
Maar waarom zou u dit bericht naar Radar willen sturen? Wilt u die € 6.000 niet, dan hoeft u niets te doen.)
Toch ligt, geheel ter overdenking, de oorzaak van al die spamberichten bij jezelf.
Sommige krijgen er tientallen per week, anderen nog geen 3 per jaar. Gewoon je mailadres niet voor alles en nogwat gebruiken, niet openbaar overal neerzetten en vooral niet met alle acties en aanbiedingen meedoen.
Sommige krijgen er tientallen per week, anderen nog geen 3 per jaar. Gewoon je mailadres niet voor alles en nogwat gebruiken, niet openbaar overal neerzetten en vooral niet met alle acties en aanbiedingen meedoen.