Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Terence Hill
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2025 22:29

Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Terence Hill »

Ik heb op 06-02-2025 een bestelling van munten gedaan voor een bedrag van € 102,67 bij Collect Coins. De eigenaar heeft op 14-06-2025 zijn site geupdated en mijn bestelling verwijderd. Verder reageert de eigenaar niet op telefonisch contact/wippelt dit af en reageer niet op E-mail berichten.

Morgan le Fay
Berichten: 785
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Kijk eens naar de data die u schrijft !

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Stuur een ingebrekestelling t.a.v. directie Collect Coins (adres gegevens komen van de KvK via het KvK nummer op hun site. CollectCoins is een handelsnaam van Alphin Care):

https://drimble.nl/zakelijk/

Vul het kvk nummer 51817934 en daar heeft u de adres gegevens.

Evert77
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2025 13:34

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Evert77 »

Beste redactie,

Graag breng ik het volgende onder uw aandacht.

Volgens diverse beoordelingen op Trustpilot zijn er meerdere klanten die een Vrijheidsmunt hebben besteld bij het Amsterdams Muntkantoor, maar deze nooit hebben ontvangen.

Ook ik heb munten besteld en betaald via iDEAL. De betaling is verricht aan "Amsterdams Muntkantoor B.V.", zoals vermeld op hun website. Na betaling ontving ik een bevestigingsmail waarin stond dat mijn bestelling in behandeling was genomen voor verzending. Er werd echter geen ordernummer vermeld.

Tot op heden heb ik de munten niet ontvangen. Ik heb meerdere keren contact gezocht via het contactformulier op hun website. De enige reactie die ik kreeg, kwam van een helpdesk die zich identificeerde als "Munt-Online". Zij gaven aan geen bestellingen van het Amsterdams Muntkantoor te verwerken – dit terwijl ik de bestelling juist op die website heb geplaatst.

Het bedrijf adverteert op televisie, maar levert niet. Daarnaast worden klanten benaderd voor muntabonnementen, waarbij vaak onvoldoende transparante informatie wordt verstrekt.

Mijn vraag is: hoe kan dit bedrijf worden aangesproken op zijn leveringsplicht, en wat kunnen gedupeerde klanten ondernemen om hun geld of bestelde product alsnog te ontvangen?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heeft dat iets te malen met Collect Coins, waar dit topic over gaat?

Los daarvan kan je het advies wat al gegeven is in dit topic opvolgen.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Evert77 schreef:
06 mei 2025 13:58
Ook ik heb munten besteld en betaald via iDEAL.
De vrijheidsmunt is gratis, maar u betaalt wel verzendkosten.

Tijdens de bestelling probeert het Amsterdams MuntKantoor klanten allerlei andere zaken aan te smeren. Die zijn stuk voor stuk weg te drukken. Daarna wordt de transactie uwerzijds afgerond met de betaling. En dan is het afwachten.

Veel voorkomende klachten over deze leverancier zijn dat leveringen uitblijven of fout gaan, dan wel dat ze er een soort abonnement van gemaakt hebben. Dat had u kunnen zien als u vooraf enig onderzoek had gedaan.

john199
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2006 10:14

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door john199 »

Onlangs ook een Herdenkingsmunt besteld bij Munt Online. Deze werd geleverd. maar ongeveer 14 dagen later kregen wij ongevraagd weer een munt geleverd met een factuur van € 54,90. Heb direct contact gezocht met de Consumentenbond. Deze heeft mij een voorbeeldbrief gestuurd die ik heb meegestuurd met de munt die ik terug heb gestuurd. Geen reactie op ontvangen. Wel enige tijd later een eerste herinnering. En de mededeling dat wij een abonnement hadden afgesloten. Hierop nogmaals maar nu via de e mail een bericht gestuurd dat wij nergens voor hebben getekend en ook niet van plan zijn ook maar iets te betalen. Tevens ook dat wij een klacht gingen indienen bij de ACM en de Reclame Code Commissie. Na weer ongeveer 14 dagen een herinnering ontvangen dat wij zouden worden worden uitgeschreven maar wel die €54,90 moesten betalen binnen 7 dagen. Nu weer een herinnering ontvangen dat wij binnen 15 dagen moeten betalen, anders wordt de zaak uit handen gegeven aan een Deurwaarder en Incassobureau.
IK wil iedereen waarschuwen niet met die oplichters in zee te gaan. Wordt vervolgd.

NeoDutchio
Berichten: 13263
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

john199 schreef:
21 jul 2025 13:35
Onlangs ook een Herdenkingsmunt besteld bij Munt Online. Deze werd geleverd. maar ongeveer 14 dagen later kregen wij ongevraagd weer een munt geleverd met een factuur van € 54,90. Heb direct contact gezocht met de Consumentenbond. Deze heeft mij een voorbeeldbrief gestuurd die ik heb meegestuurd met de munt die ik terug heb gestuurd. Geen reactie op ontvangen. Wel enige tijd later een eerste herinnering. En de mededeling dat wij een abonnement hadden afgesloten. Hierop nogmaals maar nu via de e mail een bericht gestuurd dat wij nergens voor hebben getekend en ook niet van plan zijn ook maar iets te betalen. Tevens ook dat wij een klacht gingen indienen bij de ACM en de Reclame Code Commissie. Na weer ongeveer 14 dagen een herinnering ontvangen dat wij zouden worden worden uitgeschreven maar wel die €54,90 moesten betalen binnen 7 dagen. Nu weer een herinnering ontvangen dat wij binnen 15 dagen moeten betalen, anders wordt de zaak uit handen gegeven aan een Deurwaarder en Incassobureau.
IK wil iedereen waarschuwen niet met die oplichters in zee te gaan. Wordt vervolgd.
Dat waarschuwen gebeurd al van voor dat internet bestond. Gratis sokken, gratis munten, gratis proefpakketten, enz. Gratis bestaat niet en dan kom je uit bij de kleine lettertjes. Maar ja, mensen zijn zo verblind door het woordje gratis dat ze niet in de gaten hebben dat ze een vinkje zetten bij een abonnement. Een abonnement die overigens op elk moment opgezegd kan worden.
U hebt de munt terug gestuurd, hebt u daar bewijs van? En hebt u herroepen, of gewoon blind de munt ergens heengestuurd?

simonswald
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door simonswald »

Munten of penningen-meestal zijn het penningen die als munten worden verkocht-kopen bij dit soort bedrijven,is het domste wat je kunt doen.
In de meeste gevallen gaat het om waardeloze prullaria.
Ik ken meer dan 5 bedrijven, die rijk zijn geworden door deze activiteiten.
Voorbeelden genoeg van penningen die 50 euro kosten en later bij verkoop nog geen 2 euro opbrengen.
Penningen en munten die niet van goud of zilver zijn,en gekocht bij dit soort bedrijven,zijn weggegooid geld.
En trap niet in die acties met gratis, u betaalt alleen de verzendkosten.
De verzendkosten zijn een veelvoud van de waarde van de penningen.
Op die manier wordt zelfs aan een gratis "munt" verdiend.
En vaak zit je aan een abonnement vast.
De volgende waardeloze penning kost tientallen euro's.
Ik ben er 40 jaar geleden ook ingetrapt.
Gelukkig kon ik het item destijds wel retourneren.

Dirkie
Berichten: 3154
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Dirkie »

john199 schreef:
21 jul 2025 13:35
Onlangs ook een Herdenkingsmunt besteld bij Munt Online. Deze werd geleverd. maar ongeveer 14 dagen later kregen wij ongevraagd weer een munt geleverd met een factuur van € 54,90. Heb direct contact gezocht met de Consumentenbond. Deze heeft mij een voorbeeldbrief gestuurd die ik heb meegestuurd met de munt die ik terug heb gestuurd. Geen reactie op ontvangen. Wel enige tijd later een eerste herinnering. En de mededeling dat wij een abonnement hadden afgesloten. Hierop nogmaals maar nu via de e mail een bericht gestuurd dat wij nergens voor hebben getekend en ook niet van plan zijn ook maar iets te betalen. Tevens ook dat wij een klacht gingen indienen bij de ACM en de Reclame Code Commissie. Na weer ongeveer 14 dagen een herinnering ontvangen dat wij zouden worden worden uitgeschreven maar wel die €54,90 moesten betalen binnen 7 dagen. Nu weer een herinnering ontvangen dat wij binnen 15 dagen moeten betalen, anders wordt de zaak uit handen gegeven aan een Deurwaarder en Incassobureau.
IK wil iedereen waarschuwen niet met die oplichters in zee te gaan. Wordt vervolgd.
Heeft U de voorwaarden gelezen toen U iets besteld?
Wat was de inhoud van de brief die U verstuurd hebt?
Waar hebt U de brief heen gestuurd?
Heeft U dit aangetekend gedaan zodat U weet dat de brief op de juiste plek ontvangen is? Een track en trace code voor brievenbus post is niet voldoende.
Heeft U een bewijs dat dat mail ontvangen is? Ik denk het niet.
Zolang hier geen duidelijkheid in komt dan heeft het klagen bij de ACM en RCC niet zoveel zin.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Plaats reactie