Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Terence Hill
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2025 22:29

Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Terence Hill »

Ik heb op 06-02-2025 een bestelling van munten gedaan voor een bedrag van € 102,67 bij Collect Coins. De eigenaar heeft op 14-06-2025 zijn site geupdated en mijn bestelling verwijderd. Verder reageert de eigenaar niet op telefonisch contact/wippelt dit af en reageer niet op E-mail berichten.

Morgan le Fay
Berichten: 715
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Kijk eens naar de data die u schrijft !

Speedy123
Berichten: 2724
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Stuur een ingebrekestelling t.a.v. directie Collect Coins (adres gegevens komen van de KvK via het KvK nummer op hun site. CollectCoins is een handelsnaam van Alphin Care):

https://drimble.nl/zakelijk/

Vul het kvk nummer 51817934 en daar heeft u de adres gegevens.

Evert77
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2025 13:34

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Evert77 »

Beste redactie,

Graag breng ik het volgende onder uw aandacht.

Volgens diverse beoordelingen op Trustpilot zijn er meerdere klanten die een Vrijheidsmunt hebben besteld bij het Amsterdams Muntkantoor, maar deze nooit hebben ontvangen.

Ook ik heb munten besteld en betaald via iDEAL. De betaling is verricht aan "Amsterdams Muntkantoor B.V.", zoals vermeld op hun website. Na betaling ontving ik een bevestigingsmail waarin stond dat mijn bestelling in behandeling was genomen voor verzending. Er werd echter geen ordernummer vermeld.

Tot op heden heb ik de munten niet ontvangen. Ik heb meerdere keren contact gezocht via het contactformulier op hun website. De enige reactie die ik kreeg, kwam van een helpdesk die zich identificeerde als "Munt-Online". Zij gaven aan geen bestellingen van het Amsterdams Muntkantoor te verwerken – dit terwijl ik de bestelling juist op die website heb geplaatst.

Het bedrijf adverteert op televisie, maar levert niet. Daarnaast worden klanten benaderd voor muntabonnementen, waarbij vaak onvoldoende transparante informatie wordt verstrekt.

Mijn vraag is: hoe kan dit bedrijf worden aangesproken op zijn leveringsplicht, en wat kunnen gedupeerde klanten ondernemen om hun geld of bestelde product alsnog te ontvangen?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Moneyman
Berichten: 33155
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heeft dat iets te malen met Collect Coins, waar dit topic over gaat?

Los daarvan kan je het advies wat al gegeven is in dit topic opvolgen.

Consumenneke
Berichten: 1096
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Munten gekocht, bedrijf reageert niet

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Evert77 schreef:
06 mei 2025 13:58
Ook ik heb munten besteld en betaald via iDEAL.
De vrijheidsmunt is gratis, maar u betaalt wel verzendkosten.

Tijdens de bestelling probeert het Amsterdams MuntKantoor klanten allerlei andere zaken aan te smeren. Die zijn stuk voor stuk weg te drukken. Daarna wordt de transactie uwerzijds afgerond met de betaling. En dan is het afwachten.

Veel voorkomende klachten over deze leverancier zijn dat leveringen uitblijven of fout gaan, dan wel dat ze er een soort abonnement van gemaakt hebben. Dat had u kunnen zien als u vooraf enig onderzoek had gedaan.

Plaats reactie