LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NBC Voorwaarden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nronaldvdberg

NBC Voorwaarden

Ongelezen bericht door nronaldvdberg »

Hallo,

Ergens begin 2004 werd ik benaderd door een NCB Boekenclub-vertegenwoordiger, of ik ook lid wilde worden. Ik gaf te kennen dat ik eerder lid was geweest, maar dat na een tijdje had opgezegd omdat de keuze in hun selectie me te beperkt was. Toen werd me verteld dat die restrictie niet meer geldt en dat "alles wat een ISBN-nummer heeft" tegenwoordig als geldige kwartaalbestelling kan worden gedaan. Aangezien ik toch ieder kwartaal sowieso wel een boek koop leek het me wel aantrekkelijk (als welkomstkado mocht ik voor 50 euro boeken uitzoeken geloof ik) en ben toen weer lid geworden.

Dit ging een tijdje goed, maar op een gegeven moment werd mij verteld dat mijn bestelling niet 'geldig' was; ik moest beslist iets kiezen uit hun eigen selectie. Na navraag bleek het dat hun nieuwe "alles-wat-een-ISBN-nummer-heeft-telt"-beleid niet in overeenstemming was met de wet en daarom teruggedraaid.

Hierna heb ik per brief geprobeerd mijn lidmaatschap per direct te be-eindigen, maar ik kreeg als antwoord dat dat niet mogelijk was, want mijn lidmaatschap loopt nog tot 1 juli 2007. Vanochtend heb ik naar de helpdesk gebeld om om uitleg te vragen. In mijn ogen is het tenslotte zo dat ik lid ben geworden onder de voorwaarde dat ik niet aan hun selectie gebonden ben; nu veranderen zij de regels, dus zou het contract m.i. ongeldig moeten zijn geworden. Maar volgens de mevrouw aan de telefoon is dit niet zo: "nee meneer, wij hebben de regels niet veranderd; dat heeft de wet gedaan". Helaas heb ik mijn contract niet meer, dus kan ik niet nalezen wat er nou <precies> in de voorwaarden stond. Maar als daar expliciet in staat dat "alles wat een ISBN-nummer heeft als kwartaalbestelling geldt", dan zou ik toch zonder problemen moeten kunnen opzeggen?

Frankkk

Re: NBC Voorwaarden

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ja, binnen een maand na de wijziging van de voorwaarden kun je dan opzeggen, dacht ik... Dus als die maand voorbij is, dan houdt het gewoon op en zit je eraan vast tot 1 juli 2007...

De wijziging van de voorwaarden moet je wel kunnen aantonen en zonder contract wordt dat wellicht erg lastig...

Gesloten