LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
koopnietbijleapp
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2018 09:14

niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door koopnietbijleapp »

Een bandenleverancier leverde mij 4 nieuwe banden die ik niet had besteld. Ik heb daarop de verzender gemaild, alle gegevens die bij de banden zaten gemaild maar de verzender weet van niets. Raar, want ze staan wel als verzender genoteerd.

Wat nu? ik heb aangeboden de banden te betalen minus de retourkosten (40 euro) maar de verzender verteld dat de banden niet van hem af komen. Zoals geschreven, de verzender staat wel op de verzendbrief. Ik vrees dat het een fout in hun administratie is.

Wat nu... mag ik de goederen definitief houden? Is er een termijn waarop de verzender nog aanspraak kan maken op de banden?

Alvast dank

huub

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door yan »

U heeft niets besteld, dus betalen hoeft u sowieso nergens voor.

De verzender geeft aan de zei ze niet verzonden hebben (en verwacht dus ook geen betaling van u). Een ander verzender is voor u niet te achterhalen.
Dan kunt u gewoon doen met de banden wat u zelf wilt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door mahadma »

Voordat u gaat verkopen oid zou ik toch effe wachten want er kan zich nog iemand aandienen.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door witte angora »

koopnietbijleapp schreef:Een bandenleverancier leverde mij 4 nieuwe banden die ik niet had besteld. Ik heb daarop de verzender gemaild, alle gegevens die bij de banden zaten gemaild maar de verzender weet van niets. Raar, want ze staan wel als verzender genoteerd.

Wat nu? ik heb aangeboden de banden te betalen minus de retourkosten (40 euro) maar de verzender verteld dat de banden niet van hem af komen. Zoals geschreven, de verzender staat wel op de verzendbrief. Ik vrees dat het een fout in hun administratie is.

Wat nu... mag ik de goederen definitief houden? Is er een termijn waarop de verzender nog aanspraak kan maken op de banden?

Alvast dank

huub
Wacht even.

- Je hebt geen banden besteld
- de verzender heeft ze niet verzonden
- Je krijgt wel 4 banden geleverd
- Vervolgens biedt je aan de banden te betalen

Dus wat vragen:
- Weet je zeker dat je niks besteld hebt?
- Waarom ga jij voor 4 banden betalen die je niet besteld hebt?
- Passen ze toevallig ook nog onder je auto, of is het een andere maat?
- Voor wie waren die banden bestemd, oftewel, wie is de geadresseerde?
- Wat staat er op de pakbon en de factuur hoe en aan wie er betaald moet worden?

Snap je nu zelf niet dat je verhaal aan alle kanten rammelt?

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door Mark1992 »

witte angora schreef:
koopnietbijleapp schreef:Een bandenleverancier leverde mij 4 nieuwe banden die ik niet had besteld. Ik heb daarop de verzender gemaild, alle gegevens die bij de banden zaten gemaild maar de verzender weet van niets. Raar, want ze staan wel als verzender genoteerd.

Wat nu? ik heb aangeboden de banden te betalen minus de retourkosten (40 euro) maar de verzender verteld dat de banden niet van hem af komen. Zoals geschreven, de verzender staat wel op de verzendbrief. Ik vrees dat het een fout in hun administratie is.

Wat nu... mag ik de goederen definitief houden? Is er een termijn waarop de verzender nog aanspraak kan maken op de banden?

Alvast dank

huub
Wacht even.

- Je hebt geen banden besteld
- de verzender heeft ze niet verzonden
- Je krijgt wel 4 banden geleverd
- Vervolgens biedt je aan de banden te betalen

Dus wat vragen:
- Weet je zeker dat je niks besteld hebt?
- Waarom ga jij voor 4 banden betalen die je niet besteld hebt?
- Passen ze toevallig ook nog onder je auto, of is het een andere maat?
- Voor wie waren die banden bestemd, oftewel, wie is de geadresseerde?
- Wat staat er op de pakbon en de factuur hoe en aan wie er betaald moet worden?

Snap je nu zelf niet dat je verhaal aan alle kanten rammelt?
Het rammelt wel een beetje. Maar zoals TS aangeeft, zegt zelfs de verzendende partij niets van de levering af te weten.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik lees niet dat men je tot een koop heeft geprobeerd te verleiden, door bijvoorbeeld het bijvoegen van een factuur. Daaruit volgt dat je de banden niet mag houden als eigendom.

Ik lees wel dat je de nodige moeite hebt gedaan om de verzender te achter halen, maar daarin niet geslaagd bent. Als je niet als opslag wilt dienen, dan lijkt mij een heel redelijke handelswijze om de banden aan de gemeente aan te bieden als zijnde verloren voorwerpen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ben erg benieuwd naar de uitleg over het betalen van de banden terwijl je niets gekocht hebt.

Waarom zou je ze betalen ?

Dat klopt niet.

En de verzendende partij hoeft niet de verkopende partij te zijn.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door Mark1992 »

crazyme schreef:Ik ben erg benieuwd naar de uitleg over het betalen van de banden terwijl je niets gekocht hebt.

Waarom zou je ze betalen ?

Dat klopt niet.

En de verzendende partij hoeft niet de verkopende partij te zijn.
Klopt, de verzendende partij hoeft niet de verkopende partij te zijn. Maar als de verzendende partij aangeeft geen 4 banden te hebben verzonden... Dan klopt er toch iets niet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door Brahms »

Nou deze wat vreemde situatie gaat nog een leuke discussie opleveren voor de afstudeeropdracht......

koopnietbijleapp
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2018 09:14

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door koopnietbijleapp »

Even voor de duidelijkheid:

Er zit een pakbon bij, waaruit blijkt wie de verzender is. Echter de verzender zegt de zending niet te herkennen. De verzender is de verkopende partij. Ik heb voorheen ook wel banden daar gekocht.

Ik heb aangeboden om de banden over te nemen voor de helft van het bedrag, heb er al een koper voor tegen nieuwprijs. Echter, men blijft volhouden dat de banden niet bij hun vandaan komen. Al staat dat wel op de pakbon die ik aan de verzender heb laten zien (foto). Voor het geval dat men de banden terug wilde halen heb ik aangeboden de banden te kopen. win-win zeg maar. Hun er van af, ik geld in de pocket.

Weet je zeker dat je niks besteld hebt? Ik heb deze banden NIET besteld
- Waarom ga jij voor 4 banden betalen die je niet besteld hebt? We is geld op te verdienen. Maar verkoper kan ze niet herleiden.
- Passen ze toevallig ook nog onder je auto, of is het een andere maat? Ik heb verschillende autos, maar met deze maar voorlopig niet nodig
- Voor wie waren die banden bestemd, oftewel, wie is de geadresseerde? Ik dus.
- Wat staat er op de pakbon en de factuur hoe en aan wie er betaald moet worden? Pakbon zit er bij, geen factuur. Aan mij gericht.


Ik denk dat het dan maar een presentje is voor me.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door vroem »

ik blijf het een onwaarschijnlijk verhaal vinden. Waar tegenwoordig alles met pakbonnen met barcodes en zo gaat...
Zit een vies luchtje aan.

NeoDutchio
Berichten: 12335
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een doos kan je nog wel eens aannemen aan de deur als die bezorgd wordt. Maar bij 4 banden gaat er geen lampje branden? Nooit aan gedacht om de banden bij ontvangst te weigeren?

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door witte angora »

koopnietbijleapp schreef:Even voor de duidelijkheid:

Er zit een pakbon bij, waaruit blijkt wie de verzender is. Echter de verzender zegt de zending niet te herkennen. De verzender is de verkopende partij. Ik heb voorheen ook wel banden daar gekocht.

Ik heb aangeboden om de banden over te nemen voor de helft van het bedrag, heb er al een koper voor tegen nieuwprijs. Echter, men blijft volhouden dat de banden niet bij hun vandaan komen. Al staat dat wel op de pakbon die ik aan de verzender heb laten zien (foto). Voor het geval dat men de banden terug wilde halen heb ik aangeboden de banden te kopen. win-win zeg maar. Hun er van af, ik geld in de pocket.

Weet je zeker dat je niks besteld hebt? Ik heb deze banden NIET besteld
- Waarom ga jij voor 4 banden betalen die je niet besteld hebt? We is geld op te verdienen. Maar verkoper kan ze niet herleiden.
- Passen ze toevallig ook nog onder je auto, of is het een andere maat? Ik heb verschillende autos, maar met deze maar voorlopig niet nodig
- Voor wie waren die banden bestemd, oftewel, wie is de geadresseerde? Ik dus.
- Wat staat er op de pakbon en de factuur hoe en aan wie er betaald moet worden? Pakbon zit er bij, geen factuur. Aan mij gericht.


Ik denk dat het dan maar een presentje is voor me.
Dus de doos is op jouw naam geadresseerd, maar je hebt het niet besteld en de leverancier weet van niks. Ondertussen ben je bereid de helft van het bedrag te betalen, omdat je al een koper hebt.

Vind je het erg als ik zeg dat ik het gevoel krijg dat iemand de boel doelbewust zit te bedonderen?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door Student90 »

Hoe heb jij de vorige keer/keren bij deze partij besteld?

Erthanax
Berichten: 9711
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op een pakbon staat toch een ordernummer? En die wordt toch door "het systeem"? Ik heb nog nooit gehoord dat zoiets spontaan gebeurt.
En inderdaad: als iemand aan de voordeur staat met vier banden die je niet besteld hebt, dan neem je die toch niet aan?
En nog eerder een potentiële klant gevonden, dan contact opgenomen met de leverancier?
Heeft TS soms een bedrijf? Een particulier heeft niet zo gauw "verschillende auto's".
Dit is een dermate vreemd verhaal, dat ik vermoed dat ofwel TS, ofwel het forum bij de neus wordt genomen.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:Dit is een dermate vreemd verhaal, dat ik vermoed dat ofwel TS, ofwel het forum bij de neus wordt genomen.
Ik denk niet dat de topicstarter zichzelf bij de neus neemt... :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door olaf79 »

Even van uit gaande dat je verhaal klopt (ben het eens met de andere dat het een vreemd verhaal is), zou ik het volgende doen.

Iemand stuurt je banden, op de pakbon staat een afzender. De afzender zegt geen banden te hebben geleverd. Ik zou de afzender in de gelegenheid stellen de banden te komen ophalen, een termijn van 14 dagen lijkt me redelijk. Doet hij dat niet , dan zijn de banden jouw eigendom geworden en kun je er mee doen wat je wilt, inclusief doorverkoop.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand als geintje jouw banden gaat sturen met een fake pakbon van een bedrijf dat de banden, en de order niet kent. Als de verzender de order niet kent, en ook geen banden mist, en tevens te kennen geeft de banden niet terug te willen, tsja, wat rest je dan nog?

Moneyman
Berichten: 30156
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef: Ik zou de afzender in de gelegenheid stellen de banden te komen ophalen, een termijn van 14 dagen lijkt me redelijk. Doet hij dat niet , dan zijn de banden jouw eigendom geworden en kun je er mee doen wat je wilt, inclusief doorverkoop.
Onzin. Er is geen geldige titel voor eigendomsoverdracht.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef: En nog eerder een potentiële klant gevonden, dan contact opgenomen met de leverancier?
En die potentiële klant is bereid een paar weken te wachten op zijn banden voor de nieuwprijs, terwijl jij zit te wachten op de antwoorden hier in dit topic?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: niet besteld, niet betaald, verzender weet van niets. Wat nu

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:
olaf79 schreef: Ik zou de afzender in de gelegenheid stellen de banden te komen ophalen, een termijn van 14 dagen lijkt me redelijk. Doet hij dat niet , dan zijn de banden jouw eigendom geworden en kun je er mee doen wat je wilt, inclusief doorverkoop.
Onzin. Er is geen geldige titel voor eigendomsoverdracht.
Natuurlijk wel. Iemand bezorgd je een artikel wat je niet besteld hebt, hij wil er geen geld voor, hij wil het niet terug, dan is er een feitelijke levering om niet. Als het een administratieve fout betreft hebben ze voldoende tijd gehad (14 dagen) om dit uit te zoeken en alsnog de banden op te halen.

Gesloten