LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nog een telsell

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jolande44

nog een telsell

Ongelezen bericht door Jolande44 »

Ik had een bestelling geplaatst bij tellsell voor de kerst.
Ik had hem in begin november besteld.
Voor de kerst kreeg ik een bericht dat het eraan kwam.
Bij de kerst had ik nog niets.
Ik heb via de mail de bestelling geanuleerd, maar dat kon niet meer omdat het al bij selectvracht was.
Ik moest het aan de deur maar weigeren.
Toen ze kwamen was ik niet thuis en mijn zoon van 14 heeft het aangenomen.
Mag de selektvracht dit doen en is de handtekening van een 14 jarige dan wel rechtsgeldig.
Wie weet het antwoord?

Jolande44

Re: nog een telsell

Ongelezen bericht door Jolande44 »

Bedankt voor alle reacties.

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Laatste artikelen: 234 BW1

Burgerlijk Wetboek 1 (BW1)

Artikel 234 | BW1, Boek 1, Titel 13, Afdeling 1
1.
Een minderjarige is, mits hij met toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger handelt, bekwaam rechtshandelingen te verrichten, voor zover de wet niet anders bepaalt.

2.
De toestemming kan slechts worden verleend voor een bepaalde rechtshandeling of voor een bepaald doel.

3.
De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.

Ook bij TNT is bekend dat minderjarige niet mogen tekenen, zij zijn niet voorzien van een geldig legimentatie, en hebben de bevoegdheid nog niet.
Hierdoor komt het vaker voor dat u zelf het poststuk moet ophalen op het postkantoor.

veel succes

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Natuurlijk mag een 14-jarige een postpakket aannemen (tenzij direct blijkt dat deze 14-jarige een achterstand heeft). Lid 3 van het door EagleOne2002 geciteerde artikel is van toepassing; 14-jarigen worden geacht dit te kunnen en mogen doen.

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ad Verkaad schreef:Natuurlijk mag een 14-jarige een postpakket aannemen (tenzij direct blijkt dat deze 14-jarige een achterstand heeft). Lid 3 van het door EagleOne2002 geciteerde artikel is van toepassing; 14-jarigen worden geacht dit te kunnen en mogen doen.
Aannemen ja, echter ondertekenen niet, hier is een bevoegd persoon voor nodig.
http://www.wetboek-online.nl/zoek?q=minderjarige

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Flauwekulregeltjes...en wie controleert dit...die gehaaste tnt of koeriersdienst interesseert het geen malle moer als er maar een krabbeltje op komt...
Laatst gewijzigd door ron1 op 08 jan 2010 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

jor

Ongelezen bericht door jor »

ron1 schreef:Flauwekulregeltjes...en wie controleert dit...die gehaaste tnt of koeriersdienst interesseert het geen malle moet als er maar een krabbeltje op komt...
Ben het hier met ron1 in eens, de koerier wil zijn pakketje kwijt en als er op het adres word opengedaan is het voor hem prima.Die regels zijn mooi maar hoe kan die koerier nu aan de deur zien hou oud/jong iemand is. Er word getekend en voor hem gaat het om de handtekening. Goed? misschien niet maar zo werkt het wel.

ron1

Dat zie je met heel heel erg veel dingen in NL overigens, op papier prima, maar in de praktijk functioneert het voor geen meter....het is altijd theorie en praktijk die botsen.....

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dus ik mag niet tekenen voor een pakketje van de buurman waar ik altijd pakketjes voor aanneem?
Want stel je voor dat hij het bestelde pakket ineens niet meer wil, maar het wordt later toch verstuurd!
En als ik me niet vergis, moet een 14 jarige inmiddels ook verplicht een ID kaart hebben, dus dit argument:
Ook bij TNT is bekend dat minderjarige niet mogen tekenen, zij zijn niet voorzien van een geldig legimentatie, en hebben de bevoegdheid nog niet.
Gaat niet meer op.

ron1

Je moet het zo zien gemiddeld genomen....iedereen doet maar wat, totdat het fout gaat, niks meer en niks minder.Als je niet perse wil HOEF je niet te tekenen voor die vibrator voor de buurman, dan proberen ze het bij de andere buren of wordt het pakketje inclusief batterijen retour gezonden......

Gesloten