LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS handelt geld-terug aanvraag incorrect af

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
FrankIvens
Contacteer:

NS handelt geld-terug aanvraag incorrect af

Ongelezen bericht door FrankIvens »

Mijn vrouw en ik hebben op 4 februari 2018 twee uur vertraging gehad op een reis van Sittard naar Leiden. We kregen slechts 1/4 compensatie van onze dagkaart toegekend terwijl bij meer dan 30 minuten vertraging al 1/2 dagkaart toegekend had moeten worden. We hebben daar per kerende mail bezwaar op aangetekend. Inmiddels 2 maal met de NS gechat maar 2-en-een-halve maand later nog geen reactie gekregen anders dan dat het wel tot 4 maanden kan gaan duren. Het lijkt wel of de NS het geld terugvragen bewust vertraagt en onjuist uitvoert in de verwachting dat de klanten mogelijk toch niet reageren (op een incorrecte afhandeling) of het uiteindelijk na maanden vergeten dat ze nog geld-terug tegoed hebben.....
Dit lijkt mij een echt maatschappelijk probleem waar RADAR best eens aandacht aan kan schenken.

NeoDutchio

Re: NS handelt geld-terug aanvraag incorrect af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Omdat u een conflict heeft met de NS is dat een maatschappelijk probleem?
U hebt gereageerd bij de NS dat u het er niet mee eens bent en ze komen met een antwoord binnen 4 maanden. Ja dat is lang, maar waarom blijft u dan contact zoeken? U bent niet de enige klant bij de NS.
De NS houdt bij welke treinen welke vertraging hebben gehad. Als daar een kink in de kabel zit zal eerst bekeken moeten worden hoe dat kan. Als u bv de enige bent die 2 uur vertraging claimt terwijl anderen minder claimen is dat al raar. Of dat u bv de enige zou zijn die zou claimen. Dat moet dus bekeken worden. Aangezien NS meer klanten heeft zal dat dus even tijd gaan duren.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Op 1 enkele klacht gaat er geen aandacht geschonken worden.
Simpelweg aangeven dat betaling binnen 14 dagen op uw rekening dient te staan en er anders een incassobureau wordt ingeschakeld.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

U kunt deze kwestie beter voorleggen aan het OV-loket (gelijknamige website) een soort ombudsman-ov voor particulieren. Zij zijn deskundig in dit soort zaken en kunnen u wellicht helpen uw rechtmatige vergoeding van de NS te verkrijgen, binnen redelijke termijn.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

FrankIvens schreef:Mijn vrouw en ik hebben op 4 februari 2018 twee uur vertraging gehad op een reis van Sittard naar Leiden. We kregen slechts 1/4 compensatie van onze dagkaart toegekend terwijl bij meer dan 30 minuten vertraging al 1/2 dagkaart toegekend had moeten worden. We hebben daar per kerende mail bezwaar op aangetekend. Inmiddels 2 maal met de NS gechat maar 2-en-een-halve maand later nog geen reactie gekregen anders dan dat het wel tot 4 maanden kan gaan duren. Het lijkt wel of de NS het geld terugvragen bewust vertraagt en onjuist uitvoert in de verwachting dat de klanten mogelijk toch niet reageren (op een incorrecte afhandeling) of het uiteindelijk na maanden vergeten dat ze nog geld-terug tegoed hebben.....
Dit lijkt mij een echt maatschappelijk probleem waar RADAR best eens aandacht aan kan schenken.
Bij 30 t/m 59 minuten vertraging krijgt u bij een dagkaart 1/4 deel en vanaf 60 minuten een 1/2 deel terug. Daar zijn echter nogal wat voorwaarden aan verbonden en waarschijnlijk voldoet u niet aan alle voorwaarden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn ervaring is juist dat NS die aanvragen snel en accuraat afhandelt. Twee uur vertraging is aanzienlijk. Wat was de oorzaak?

Gesloten