LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON-brief over isolatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jahier

NUON-brief over isolatie

Ongelezen bericht door Jahier »

Vandaag kreeg ik van NUON een brief over de subsudieregeling met betrekking tot isolatie. Het BTW-tarief op isolatie zou verlaagd zijn van 19% naar 6%. Volgens mij geldt dit niet voor dubbel glas. Wie weet dit? Bij NUON heb ik hierover navraag gedaan. Men kon hierop geen antwoord geven, terwijl op hun folder staat: uw woning isoleren, doe het deze zomer. De overheid betaalt nu mee, slechts 6% BTW.

Vattenfall Webcare
verified

Re: NUON-brief over isolatie

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Jahier,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over de hoogte van het BTW tarief op isolatie en dan met name op dubbelglas.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Jahier

@Vogels, bedankt!!! @Nuon-medewerker, wilt u op deze site vermelden of voor dubbelglas momenteel een 6% BTW-regeling geldt? Andere geïnteresseerden kunnen het dan ook lezen. Ik woon niet in het Nuon-gebied, dus heb geen contractrekeningnummer. Ondanks dat kreeg ik gisteren wel een brief over isolatie-subsidie. Als voor dubbelglas geen 6% BTW-regeling geldt, adviseer is u de folder aan te passen, om verwarring te voorkomen.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Jahier,

Wij behandelen klantvragen niet direct op het forum. Ik vraag u daarom vriendelijk om bijvoorbeeld uw e-mail adres via een privé bericht te sturen. Deze mogelijkheid vindt u onderaan dit bericht. Wij sturen u dan per omgaande het antwoord op uw vraag.

Met vriendelijke groet,

De Nuon Medewerker

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik woon wel maar heb andere aanbieder en zal mijn mail adres ter voorkoming reclame dus niet geven....

Verder kunnen ze toch gewoon eerlijk hier zetten wat wel en niet en eventueel de link naar hun site geven?

Alleen bepaalde isolatie onder bepaalde voorwaarden krijg je dus die 13% belasting korting.
Omdat de voorwaarden zo lastig zijn zullen doe het zelvers en goedkopere aanbieders vermoedelijk hier niet aan voldoen maar ondanks mislopen subsidie zijn die meestal toch goedkoper uit.

Meestal alleen de dure bedrijven en die verrekenen de korting vaak door hogere prijzen te vragen en zo komt het geld vaak niet bij ons maar bij bedrijven terecht!

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Voor dubbelglas moet je niet bij de NUON zijn.

Ga naar de plaatselijke glasservice. Zij kunnen je alles over de subsidie vertellen. Voldoe je aan de voorwaarden dan krijg je EUR 35,00 subsidie per m2.

In de genoemde link staat alle informatie. Ik heb goede ervaringen met deze subsidie.

Jahier

@NUON-medewerker. Ik weet, dat ik voor dubbelglas niet bij u moet zijn. Wat ik wel even kwijt wil, is dat uw folder niet juist is. U geeft aan, dat voor isoleren van woningen 6% BTW in rekening wordt gebracht. @Vogels heeft mij een link gestuurd. Hieruit concludeer ik, dat voor dubbelglas 19% BTW wordt berekend. Uw folder is dus onjuist, want dubbelglas behoort ook bij isolatie. Ik adviseer u dan ook nieuwe folders te laten drukken.

Hooibeest

Ongelezen bericht door Hooibeest »

Beste mensen,

Zoals u allemaal weet heeft nuon een actie over energie besparing bezuinigingen en natuurlijk een beter milieu.
We kennen allemaal de reclame met de 2 mannen in het busje. . opzig heel goed om aan te sporen op bezuinigen en isolatie etc.
maar waarom op een milieu vervuilende manier??
ik betreur het ten zeerste dat men milieu belastende en vervuilende middelen die amper afbreek baar zijn promoten voor isolatie!
wie wil er nu pur schuim tussen zijn muren of onder de vloer, dit is chemische troep en tevens niet meer weg te krijgen!

kan iemand nuon vertellen dat er ook ecologische bouw materialen zijn!!
zoals vlas en hennep vezel matten en platen, of celluose of klei korrel in muren of onder vloeren! laat ze dit promoten anders doe ik het wel (Dubomat.nl)
schandelijk dat zon organisatie niet beter weet!!!!! als ze nobel willen doen, doe het dan wel goed!!

Gesloten