LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek naar exorbitanten kosten overheids websites?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
henk12345678

Onderzoek naar exorbitanten kosten overheids websites?

Ongelezen bericht door henk12345678 »

Zag laatst de uitzending van tros radar over de ziektekosten vergelijkingssites en toen daar werd verteld dat de door de overheid bekostigde website kiesbeter.nl de belasting betaler 4 miljoen euro per jaar kost viel ik van mijn stoel.

ten tijde van de 100 dagen tour van het kabinet moest daar ook een website voor komen en ik meen me te herinneren dat dat website van nog geen 10 pagina's inclusief een niet functionerend forum voor 200.000 euro in de boeken stond.

volgens mij stinken dit soort zaakjes...

ben benieuwd of dit wellicht een mooi onderzoek kan zijn voor tros radar om eens te kijken hoe de overheid deze enorme bedragen die de belasting betaler kwijt is aan dit soort informatieve websites kan verantwoorden..

krijg het idee dat er met dit soort projecten of belachelijk veel overhead is of de betrokken instantie moedwillig zich dit soort bedragen op de mouw laat spelden of dat ze simpelweg opgelicht worden door de webbouwers/ externe consultants en de overheidsinstanties zelf wegens interne incompetentie/kennis aan gebrek niet door hebben dat ze 10 keer meer betalen dan een commercieel bedrijf voor dezelfde website.

kweenie

Re: Onderzoek naar exorbitanten kosten overheids websites?

Ongelezen bericht door kweenie »

De kosten zitten bij die sites niet zozeer in het bouwen van de site zelf, maar ook in het verzamelen en onderzoeken van content. Dat kost flink wat tijd en dus geld. Daarnaast moeten zulke sites voor veel mensen tegelijk benaderbaar zijn en zullen ze dus een hoge en dure capaciteit moeten hebben.

Gesloten