LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst lidgemaakt door een ander

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
datd

Ongewenst lidgemaakt door een ander

Ongelezen bericht door datd »

Wij zijn ongewenst lidgemaakt van een blad van de uitgever Sanoma.
Zonder dat wij het wisten werd er 162 euro van de rekening afgeschreven.
Uiteraard een klacht ingediend en het geld werd retour gestort.
Bij Sanoma wisten ze van welk mail adres het afkwam met data en tijd erbij.
Zij hebben niks gecontrolleerd en mailde dat ik een blokkade op mijn adres aan kon vragen als dit vaker gebeurde.Eventuele aangifte moest ik zelf doen.
De blokkade is aangevraagd en zou in werking zijn.
Zelf ben ik van mening dat Sanoma ook fout is.

Chocomelk

Re: Ongewenst lidgemaakt door een ander

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoe komen ze dan aan je bankrekeningnummer ?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Aangifte doen bij de politie. Weet niet precies waar dit onder valt. Het is of valsheid in geschrifte, of identiteitsdiefstal.

Weet niet in hoeverre sanoma hier de fout heeft gemaakt. ID-diefstal wordt veelal uitgevoerd door zogenoemde phishing websites. En als je graag wilt weten wat phishing is, kijk dan maar op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Phishing

Iemand gebruikt jou gegevens om dingen aan te schaffen. Ik zou me daar veel drukker over maken dan het navragen of sanoma hier fout bezig is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Zelf ben ik van mening dat Sanoma ook fout is.
Sanoma voert alleen maar een opdracht uit, namelijk het leveren van een abonnement, en gebruikt daarvoor de gegevens zoals die binnengekomen zijn.

Toen bleek dat dit niet klopte hebben ze ogenblikkelijk alles teruggedraaid en jou de gegevens verstrekt die je nodig had.

Geen idee waarom Sanoma volgens jou fout zou kunnen zijn. Ik denk meer dat dat gevoel voortspruit uit irritatie/boosheid. Die ik me overigens heel goed kan voorstellen.

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Dat Sanoma jou per direct het geld teruggestort heeft (ik lees uit je verhaal dat je het niet gestorneerd hebt?) en je de gegevens verstrekt heeft waarmee de aanvraag gedaan is, geeft mij het vermoeden dat Sanoma hier weinig tot niets mee van doen heeft..

Zoals berndv al aangaf, ik denk dat iemand jouw gegevens gebruikt om dingen mee aan te schaffen, of om jou op te laten draaien voor de kosten, je een loer te draaien en je treiteren.. De gegevens die ze je verstrekt hebben zou ik gebruiken voor een aangifte bij politie, dat hoeven ze je namelijk niet te geven.

helpendhandje

Ongelezen bericht door helpendhandje »

inderdaad, hoe komen ze aan uw bankrekeningnummer?????
Zelfs mijn dierbaarste vriendin weet mijn bankrekeningnummer niet en ik zal dat echt ook aan niemand doen toekomen met wie ik geen zakelijke relatie wens te hebben. En dan nog, zonder handtekening geen contract, in welke zin ook.
Uw verhaal is niet geheel compleet want vraag u af wie uw persoonlijke gegevens kent en uw handtekening ergens onder gevraagd heeft..
Veiligheid voorop maar helaas betrap ik mezelf op de gedachte dat uw verhaal een geschiedenis heeft, geen hond kan zomaar je gegevens hebben zonder dat je hetzelf geeft/ er sprake is van inbraak/postdiefstal of gewoon aardige bekenden een spelletje spelen.
Wees altijd voorzichtig met persoonlijke gegevens (ook naar kinderen ed toe want geloof mij, dat is vaak een drama)

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

helpendhandje schreef:inderdaad, hoe komen ze aan uw bankrekeningnummer?????
Zelfs mijn dierbaarste vriendin weet mijn bankrekeningnummer niet en ik zal dat echt ook aan niemand doen toekomen met wie ik geen zakelijke relatie wens te hebben. En dan nog, zonder handtekening geen contract, in welke zin ook.
Uw verhaal is niet geheel compleet want vraag u af wie uw persoonlijke gegevens kent en uw handtekening ergens onder gevraagd heeft..
Veiligheid voorop maar helaas betrap ik mezelf op de gedachte dat uw verhaal een geschiedenis heeft, geen hond kan zomaar je gegevens hebben zonder dat je hetzelf geeft/ er sprake is van inbraak/postdiefstal of gewoon aardige bekenden een spelletje spelen.
Wees altijd voorzichtig met persoonlijke gegevens (ook naar kinderen ed toe want geloof mij, dat is vaak een drama)
wat een onzin.. ik maak vaak zat geld over naar vrienden en bekende, waar zou anders je rekening voor bedoelt zijn. Uiteraard moet je opletten dat je het niet aan iedereen zomaar geeft, maar je kan ook overdrijven.

Als je ergens online bent aangemeld zet je normaal gesproken geen handtekening. En ookal moet je een handtekening zetten wordt deze niet gecontroleerd (bedrijven boeken het geld gewoon af op basis van vertouwen met de bank), pas bij een klacht worden de handtekeningen vergeleken en zo nodig de incasso ongedaan gemaakt.

en ja als mensen vervelend doen kunnen ze je zo voor alles aanmelden. Makkelijk zat.. Vervolgens kost het tijd om alles recht te gaan zetten.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Het is mogelijk om online een machtiging te geven om geld af te boeken. Kijk naar bijvoorbeeld marktplaats.

Daarnaast kan je een abo aangaan via internet, daarbij aangeven dat je een machtiging afgeeft, bankgegevens, geboortedatum enz invullen en de machtiging is gegeven.

Gesloten