LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ook Consumentenbond abo

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Cascas
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:24

ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door Cascas »

I.v.m. compleet nieuwe abonnementstructuur CB heb ik opgezegd. Werd geweigerd. Gewoon standaardbrief retour dat abo aan einde lopend jaar .. etc.
Toen heb nogmaals en ik uitgebreider gemotiveerd, onder andere:
U heeft eenzijdig en verplicht, de voorwaarden ingrijpend gewijzigd, met meer dan een ‘normaal te verwachten’ prijsverhoging. Uitgerekend u zou moeten beseffen dat dat voldoende ontbindingsgrond is.
en
Er schijnt een mededeling hierover, ergens in een van de afgelopen gidsen, te hebben gestaan. Dat zal best wel, maar u kunt mij niet verplichten om elke gids bijtijds en van A tot Z uit te spellen.
Ik vind dat er minimaal een duidelijk als correspondentie (en niet ‘tijdschrift’) herkenbaar schrijven had moeten uitgaan. Waar in dit geval ook best iets als: “Lezen vóór …” en vooral “Betreft uw lidmaatschap” op had mogen staan.
Ik heb snel gereageerd op de eerste gelegenheid dat het mij bekend werd
Geen reactie meer ontvangen.
Ik was zo pissig, dat ik heb overwogen ze te bellen om rechtsbijstand, want ik zou het graag aan een kantonrechter voorleggen.
Maar ja, hoeveel geld en tijd ben je verder voor je je "consumentenrecht" hebt.
En Radar en Kassa ???? Ben benieuwd of die tegen hun vriendje durven ingaan ;-)

Cas

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Extreme prijsverhoging ConsumentenBond.

Nee hoor,

Ook de "experts"van Vara Kassa Online hebben zelf al aangegeven dat zo'n prijsverhoging een reden is om het abonnement met onmiddelijke ingang op te zeggen als er uwerzijds geen sprake is geweest van acceptatie van deze (eenzijdige) wijziging van voorwaarden.

Immers, de wilsovereenkomst is gaan ontbreken omdat alleen een gewone prijsverhoging, de inflatie volgend en een klein stukje meer behoort tot een verhoging die binnen zo'n overeenkomst moet kunnen omdat deze algemeen geaccepteerd wordt als redelijk.

Echter een prijsverhoging die veel hoger is maakt dat er een onredelijkheid is met betrekking tot het voort moeten zetten van die overeenkomst want het is niet normaal aanvaardbaar dat een prijs van € 27,- naar € 40,- gaat.

Standaard is dan om een aangetekende brief te versturen met bericht van ontvangst waarin u dit bovenstaande omschrijft.
Dat er derhalve geen sprake meer kan zijn van een redelijke overeenkomst en dat de wilsovereenkomst uwerzijds door die verhoging is gaan ontbreken en u derhalve geacht moet zijn geen lid meer te zijn van de ConsumentenBond vanaf het moment van deze verhoging van dat lidmaatschap

Dat u de terugbetaling vordert van de contributies die van uw rekening zijn afgehaald na de invoering van deze nieuwe bedragen en verlangt dat uw lidmaatschap vanaf genoemde datum als geëindigd moet worden beschouwd.

Ga naar uw bank en laat de bedragen storneren vanaf de bovenomschreven datum.
Laat eventueel een selectieve blokkade leggen op dat rekeningnummer.

Alleen, construeer uw geschrevene op een vriendelijke toon want het is die toon die de muziek maakt.

De ConsumentenBond zal heus niet op eenzelfde manier willen gaan werken als bedrijven zoals UPC. (hoop ik en denk ik).

Grootvader.

Cascas
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:24

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door Cascas »

Grootvader.
De ConsumentenBond zal heus niet op eenzelfde manier willen gaan werken als bedrijven zoals UPC. (hoop ik en denk ik).
Nou, wèl dus, denk en weet ik nu.
Mijn brieven, de eerste kort zakelijk met reden opzeggend, de tweede met - nog altijd netjes - formeel protest en uitgebreide redenen met verwijzing naar wet en met termijnen genoemd, zijn wel degelijk aangekomen want ze werden beantwoord.

Dus dat aantekenen mag volgens mij vervallen, ik heb bewijs van aankomst.
Laten storneren heb ik niet gedaan, maar dat was (dacht ik toen nog, en nu is het te laat) niet nodig bij zo'n fatsoenlijk bedrijf als de CB.

Het draait om: zij zeggen dat het tijdig genoeg is aangekondigd, in het blad.
Ik zeg: Dat had duidelijker/persoonlijker gemoeten: aparte brief of opvallender bijsluiter. Hoe ze het ook hebben aangekondigd: het was niet opvallend genoeg blijkt het :!:
Kunnen ze me verplichten het blad binnen een bepaalde termijn te lezen? En zonder iets over te slaan? :shock:

Ik lees het blad vaak pas véél later, vind het niet zo interessant meer qua actualiteit, meer qua achtergronden.
Ook was ik meer lid (al heeeel lang) om ideele redenen, zoals ik dat van Amnesty ben (waarvan ik het blad ook zelden, of pas veel later, lees).

Al met al een vieze tegenvaller, uitgerekend van hen. En ik ga ook niet meer 'moeilijk' doen denk ik. Mijn gelijk halen en zo. Incassobureau, kantonrechter, ...?
Volgens mij heb ik wettelijk correct en voldoende gedaan. Alleen gebruiken ze nu dezelfde tactiek die ze zeggen te bestrijden.

Erg slechte reclame voor ze hier en in mijn omgeving...

Cas

zwaluw
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2005 14:29

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door zwaluw »

Moet je eens uitrekenen wat bijna 640.000 leden (in 2001)jaarlijks gezamelijk ophoesten en wat zij daarvoor terug krijgen.

Ook al ben je lid, als je iets wilt altijd moet er geld bij. Ik heb eens bij de jaarcijfers gekeken en vraag me toch af waarom deze bond ook nog eens zoveel extra opbrengsten moet opstrijken.

Een consumentenbond die leningen advieerd of een begravenisverzekering.

De beste koop heeft ook zijn glans verlorren want zo langzamerhand lijkt het er op dat bijna alles de beste koop is. Hoe kan dat?

De consumentenbond heeft zijn geloofwaardigheid verkocht en de leden lopen jaarlijks met tienduizenden tegelijk weg. Ja dan moet je de prijs wel verhogen.

De bond moet dus steeds meer reclamegelden binnehalen en zal uiteindelijk een reclamebond zijn die het consumentenvertrouwen heeft verkwanseld.

http://www.consumentenbond.nl/files/pdf ... et=nietlid

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door thefxr »

prijsverhogingen moeten gewoon persoonlijk gemeld worden! (schriftelijk of email) en aangezien we altijd die cionsumenten nieuwsbrief via de mail krijgen, hadden ze dat ook erg easy kunnen doen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door bot321 »

Ben 40 jaar lid geweest en heb ze nooit nodig
gehad.Toen ik ze een keer nodig had gaven ze niet thuis.
Op mails kreeg ik na drie weken een nietszeggend antwoord.
Boze mail gestuurd abbo opgezegd met onmiddelijke
ingang en heel vreemd na een uur een mail terug waarom
ik mijn abbo had opgezegd.Dus ze kunnen wel snel reageren.
Heb gewoon mijn rek geblokkeerd voor de CB punt uit.
Ze doen niks voor je dus ik niks meer voor hun.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door bot321 »

Met google kom je ook alles aan de weet
en het kost nix.

Cascas
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:24

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door Cascas »

Voorbeeld dat ik ze een keer wilde 'inschakelen':
Paar jaar terug begon ineens KPN, en toen ook Nuon en de 'rest' met het sturen van nota's waarop alle tussen-bedragen EX BTW waren. Pas op eind in een keer een BTW bedrag er bij.
Is dus nog steeds zo!
Heb contact met ConsBond opgenomen. Volgens mij namelijk zelfs wettelijk niet in orde!
Ik werd er over gebeld door iemand. Na half uur praten nog steeds niet (willen?) begrijpen, laat staan iets ondernemen.
"Ik kon toch met een calculator de inclusief-bedragen uitrekenen".
Daar sta je dan met je verzoek.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Consumentenbond.

Mijnheer Cascas,

Ik vind u veel te vriendelijk tegenover een consumentenbond die naast haar contributies ook nog eens geld vaagt voor antwoorden op vragen.

Al eerder geschreven waarom ik meen dat u het volste recht heeft om uw abonnement op CB te beëindigen.
Daarom nogmaals het advies om met een beëindiging niet te wachten tot de afloopdatum maar door nu alle bedragen die CB onrechtmatig toch af blijft schrijven van uw rekening deze te laten storneren door uw bank (dit kan nog over een periode van 1 jaar !) en een selectieve blokkade laten instellen voor dat CB-nummer.

Met Google valt het adres te vinden van Nedincasso, een bureau dat uw financiële aanspraken op (in dit geval) CB verder kan regelen op basis van No-cure No-pay waarbij alleen dossierkosten à € 31,50 aan u berekend wordt wanneer er na veel moeite toch geen resultaat kan worden behaald.

Ook ik vind in dit geval OOK de principes belangrijker dat de ten onrechtte afgeschreven contributies !!!

Grootvader

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door thefxr »

bij mijn rabobank kan storneren tot 1 maand na de afboekingsdatum. of is dit per bank verschillend?

Cascas
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:24

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door Cascas »

Kanovaarder.
Ach je hebt gelijk. Maar ik ben nu eigenlijk wel te laat. Zuiver formeel gezien dan. Maar ik was er toen wel toe in staat geweest. Heb ook geïnformeerd hoe ik bij de kantonrechter terecht kon (zelfs overwogen me als - tegen wil en dank - lid van de CB door hen te laten informeren ;-)
Bleek dus via incassoburo te moeten en zo.
Maar toen liep ook net rechtbank-gedoe over de WOZ, en kwam belastingaangifte in zicht, en had ik even geen zin in nòg meer papierkraam.

Maar bedankt voor dat incassoburo-tip.
Overigens: Ik heb eigenlijk helemaal geen idee (zoals meeste Nederlanders?!) hoe je eigenlijk aan je door Kassa, Radar, CB, ... zo aangeprezen consumentenrecht kunt komen.
Cas

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door bot321 »

http://www.uitgeverijparis.nl/boeken.ph ... lAodEiESXg

FF op google consumentenrecht intypen
en U heeft een heeeele hoop informatie.

Cascas
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:24

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door Cascas »

Ja. Veeeel te veel. "Bomen en bos" weet je wel.
Maar heb ik een half uurtje zitten door-surfen: allemaal over wat mijn rechten ZIJN. Dat weet ik onderhand wel.
Ik wil ook wel eens mijn recht KRIJGEN ;-)
En daar vind je niet veel over.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ook Consumentenbond abo

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 22 Apr 2007 13:47 door Cascas

Ja. Veeeel te veel. "Bomen en bos" weet je wel.
Ik wil ook wel eens mijn recht KRIJGEN
En daar vind je niet veel over
.

Ja maar je woont wel in Nederland hoor.
Hier krijg je alleen je recht als je crimineel
bent getuige de uitspraak van de rechters. :wink:

Gesloten