| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opgelost door eigenaar
Opgelost door eigenaar
Opgelost
Laatst gewijzigd door skybird op 31 jan 2018 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Opgelost door eigenaar
Misschien kunt u door een andere partij een schaderapport laten opstellen, met aangeven van mogelijke oorzaak (niet u dus, maar ruwe behandeling oid.)) en ze dat aangetekend met een rekening sturen? Ik zou uw klacht ook op klachtenkompas.nl en klacht.nl zetten en op hun facebookpagina. Dien ook een negatieve review in via Sirelo.nl op hun website. Als ze dan niet wakker worden..
Beste Skybird,
Voor u helaas te laat maar de referenties op Sirelo spreken boekdelen
Verder geef ik u weinig kans om de schade te declareren zie de veel gestelde vragen op hun website.
14. Wat kan ik zelf allemaal doen voor mijn verhuizing?
We kunnen de gehele verhuizing verzorgen, maar u kunt er ook voor kiezen om gedeeltes van de verhuizing uithanden te geven. Zo kunt u bijvoorbeeld één vrachtwagen, met één verhuizer inhuren. U kunt zelf bepalen waar u ons voor nodig heeft en wat u zelf kunt doen. Let wel op, dat de dekking van de verzekering alleen van toepassing is op werkzaamheden die wij zelf volledig hebben uitgevoerd. Op het moment dat derden meehelpen met tillen, inladen en uitladen vervalt de gehele dekking en gebeurt de opdracht op eigen risico van de opdrachtgever.
15. Mogen wij tijdens de verhuizing ook meehelpen?
Uiteraard. Het hoeft niet, maar het scheelt tijd en dus ook kosten indien u meehelpt. Zo kunt u er voor zorgen dat vooraf alles al transportwaardig klaar staat, maar mag u tijdens de verhuizing ook mee helpen met tilwerkzaamheden. Onze ervaren verhuizers zullen in ieder geval wel altijd zoveel mogelijk de verhuiswagen laden en lossen. Dit is vakwerk en dat kunnen wij het beste! U dient er wel rekening mee te houden, wanneer andere dan onze medewerkers meehelpen tijdens de verhuizing en er ontstaat schade, deze dan niet verzekerd is via onze verzekering.
16. Er is onverhoopt schade ontstaan tijdens de verhuizing. Wat moet ik nu doen?
Wij wensen dat u tevreden bent over onze service en hechten veel waarde aan goede contacten met onze relaties. Daarom werken wij voortduren aan de optimalisatie en kwaliteit van onze dienstverlening. Het kan wel eens anders lopen dan verwacht; er is tijdens de verhuizing schade veroorzaakt aan uw of andermans eigendommen. In dat geval dient u ten alle tijden de schade schriftelijk in bijzijn van de verhuizers te laten ondertekenen. Schades die achteraf worden gemeld, mogen wij niet in behandeling nemen en vallen dus niet binnen onze dekking.
Voor u helaas te laat maar de referenties op Sirelo spreken boekdelen
Verder geef ik u weinig kans om de schade te declareren zie de veel gestelde vragen op hun website.
14. Wat kan ik zelf allemaal doen voor mijn verhuizing?
We kunnen de gehele verhuizing verzorgen, maar u kunt er ook voor kiezen om gedeeltes van de verhuizing uithanden te geven. Zo kunt u bijvoorbeeld één vrachtwagen, met één verhuizer inhuren. U kunt zelf bepalen waar u ons voor nodig heeft en wat u zelf kunt doen. Let wel op, dat de dekking van de verzekering alleen van toepassing is op werkzaamheden die wij zelf volledig hebben uitgevoerd. Op het moment dat derden meehelpen met tillen, inladen en uitladen vervalt de gehele dekking en gebeurt de opdracht op eigen risico van de opdrachtgever.
15. Mogen wij tijdens de verhuizing ook meehelpen?
Uiteraard. Het hoeft niet, maar het scheelt tijd en dus ook kosten indien u meehelpt. Zo kunt u er voor zorgen dat vooraf alles al transportwaardig klaar staat, maar mag u tijdens de verhuizing ook mee helpen met tilwerkzaamheden. Onze ervaren verhuizers zullen in ieder geval wel altijd zoveel mogelijk de verhuiswagen laden en lossen. Dit is vakwerk en dat kunnen wij het beste! U dient er wel rekening mee te houden, wanneer andere dan onze medewerkers meehelpen tijdens de verhuizing en er ontstaat schade, deze dan niet verzekerd is via onze verzekering.
16. Er is onverhoopt schade ontstaan tijdens de verhuizing. Wat moet ik nu doen?
Wij wensen dat u tevreden bent over onze service en hechten veel waarde aan goede contacten met onze relaties. Daarom werken wij voortduren aan de optimalisatie en kwaliteit van onze dienstverlening. Het kan wel eens anders lopen dan verwacht; er is tijdens de verhuizing schade veroorzaakt aan uw of andermans eigendommen. In dat geval dient u ten alle tijden de schade schriftelijk in bijzijn van de verhuizers te laten ondertekenen. Schades die achteraf worden gemeld, mogen wij niet in behandeling nemen en vallen dus niet binnen onze dekking.
Veel gestelde vragen zijn geen onderdeel van de overeenkomst.
Zelfs al komt dit uit de AV: In de AV opnemen dat je niet verantwoordelijk bent is onredelijk bezwarend. Net als het beding om alleen direct gemelde schade in behandeling te nemen.
Zelfs al komt dit uit de AV: In de AV opnemen dat je niet verantwoordelijk bent is onredelijk bezwarend. Net als het beding om alleen direct gemelde schade in behandeling te nemen.
Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. Anders kan alle schade achteraf geclaimd gaan worden. Bank heeft een scheur voor de verhuizing, ga ik een paar dagen na de verhuizing maar eens claimen bij de verhuizer (de verhuizers weten het toch niet precies meer).16again schreef:Veel gestelde vragen zijn geen onderdeel van de overeenkomst.
Zelfs al komt dit uit de AV: In de AV opnemen dat je niet verantwoordelijk bent is onredelijk bezwarend. Net als het beding om schade direct te moeten melden.
-
atlas1302
Als dat bij mij zou gebeuren dan waren ze bij het eerste tafeltje klaar ''klaar naar huis'' zoals wij aannemers dat zeggen. Ik zou een groepsfoto maken van de verhuizers en de tafel, en de rel komt er achter aan.
U laat de tent toch niet afbreken , u bent toch niet gek!
Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
-
atlas1302
Waarom achteraf reclameren als je direct ziet dat het fout gaat, ze waren aan het stuntelen, kwamen te laat en breken de boel af. Dan hoeven ze toch niet verder te gaan en kunnen met onverichtte zaken naar de volgende klant daar de boel afbreken.16again schreef:Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
Hupsakee, opgeruimd en u belt gewoon een ander professioneel bedrijf.
Een verhuisdag wordt meestal zorgvuldig gepland en is meestal vlak voor de overdracht/levering van de oude woning.atlas1302 schreef:Waarom achteraf reclameren als je direct ziet dat het fout gaat, ze waren aan het stuntelen, kwamen te laat en breken de boel af. Dan hoeven ze toch niet verder te gaan en kunnen met onverichtte zaken naar de volgende klant daar de boel afbreken.16again schreef:Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
Dat kun je niet zomaar uitstellen.
Of dacht je dat elk verhuisbedrijf gewoon een auto met verhuizers stand-by heeft staan welke direct kunnen komen opdraven ?
Het is lekker gemakkelijk roepen wanneer je de consequenties niet hoeft te dragen...
-
stofzuigertje
1 Maak eerst foto van elk meubel en lamp als bewijs van schadevrij.
Ik zie ook wel eens verhuizingen van nauwelijks rendabele zooi langs komen.
2 Lees goed de voorwaarden, zelf ingepakte dozen foto maken voor dicht maken, want ook als ze die stevig neer zetten/ pleur maar neer....?
3 iets te laat kan door file of adres zoeken, pas na uren mag je klagen, geen 5 min....
4 Dekens zijn niet verplicht, maar schade voor hun risico.....
5 blijf altijd achter voor afsluiten zodat ze niet de boel los laten en je weet maar nooit....????
6 jou auto is sneller als verhuiswagen en gewoon kijken en wachten en vooral niet op voor gaan, vergeten lampen is hun probleem als het op papier staat.
7 Maak alle dozen in nieuwe huis open en kijk, naast elkaar kost meer ruimte maar vooral niet stapelen!
2 Lees goed de voorwaarden, zelf ingepakte dozen foto maken voor dicht maken, want ook als ze die stevig neer zetten/ pleur maar neer....?
3 iets te laat kan door file of adres zoeken, pas na uren mag je klagen, geen 5 min....
5 blijf altijd achter voor afsluiten zodat ze niet de boel los laten en je weet maar nooit....????
6 jou auto is sneller als verhuiswagen en gewoon kijken en wachten en vooral niet op voor gaan, vergeten lampen is hun probleem als het op papier staat.
7 Maak alle dozen in nieuwe huis open en kijk, naast elkaar kost meer ruimte maar vooral niet stapelen!
-
atlas1302
Ik begrijp het de situatie is niet comfortabel maar ik zou zeker een adequate beslissing nemen en de consequnties dragen, dat doe ik elke dag. Mijn antieke dressoir zou mij harder aan het hart gaan, waarom moet dat stuk?Het is lekker gemakkelijk roepen wanneer je de consequenties niet hoeft te dragen...
Een verhuiswagen vindt je heus wel, niet dezelfde dag maar het gaat lukken.
Ik weet wel dat ik bij het inschakelen van een verhuisbedrijf de algemene voorwaarden goed ga lezen of een 'erkende verhuizer' inschakelen. Hoewel ik ook denk dat bijvoorbeeld 9.10 onredelijk bezwarend zal zijn. Dat ze niet aansprakelijk kunnen zijn als je hen een paar dozen aangeeft en ze vervolgens een kast laten vallen kan er bij mij niet in. Als verhuisbedrijf zou ik er dan voor zorgen dat de bewoner wel iets zou moeten aangeven (huppa weg aansprakelijkheid
)
9.10 ... Indien andere dan bij opdrachtnemer medewerkers meehelpen met het uitvoeren van de opdracht, dan valt elke geleden schade veroorzaakt door onze medewerkers of derden aanwezig, niet onder de aansprakelijkheid van opdrachtnemer. De inboedel die in de vrachtwagen geplaatst worden door iemand anders dan het verhuispersoneel zijn niet verzekerd.
9.11 Opdrachtnemer kan alleen aansprakelijk worden gesteld voor de volledige werkzaamheden uitgevoerd door opdrachtnemer. Werkzaamheden die gedeeltes of volledig worden uitgevoerd door opdrachtgever of derden, valt niet binnen de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer. Indien bijvoorbeeld opdrachtgever zelf alle kleine items in dozen inpakt, dan valt dit dus niet binnen de werkzaamheden van de opdrachtgever. Indien bijvoorbeeld opdrachtgever/derden meetillen (in-/uitladen) tijdens de opdracht, dan zijn de tilwerkzaamheden dus niet volledig uitgevoerd door de opdrachtnemer en vervalt de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer en gebeurt de opdracht op eigen risico van de opdrachtgever, tenzij anders van te voren schriftelijk afgesproken.
9.13 In geval van schade dient de opdrachtgever in aanwezigheid van de verhuizers deze schade te specificeren en dit schriftelijk vaststellen. De aansprakelijkheid vervalt na het vertrek van de verhuizers en indien deze niet schriftelijk is vastgesteld.
9.14 Klant mag onder geen beding aan schuldvergelijk doen. Factuur dient ten alle tijd te worden vereffend ongeacht er schade is ontstaan. Schade dient achteraf geregeld te worden.
9.15 Schade aan planten, aquariums, dieren, trapzalen blijft uitgesloten van de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer uitgesloten.(Indien anders in de opdracht overeengekomen).
9.16 Opdrachtgever dient elektronische apparatuur (witgoed, bruingoed, ict, etc.) aan het begin van de opdracht te laten zien dat deze werkzaam zijn. Aan het einde van de opdracht dient opdrachtgever zelf te controleren of alle elektronische apparatuur nog werkzaam zijn. Achteraf is niet meer te controleren of de schade er al was. Indien voor de opdracht en gelijk na de opdracht de staat van de apparatuur niet is vastgesteld aan de medewerkers van de opdrachtnemer, vervalt de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer.
9.17 Vloeistoffen en andere vloeibare goederen dienen door opdrachtgever zelf vervoerd te worden, indien deze toch worden vervoerd door opdrachtnemer dient dit in samenspraak met de werknemers ter plekke te gebeuren en vervalt alle aansprakelijkheid jegens opdrachtnemer in het geval van schade die ontstaat vanwege het vervoeren van vloeistoffen en andere vloeibare goederen.
9.18 Geld, geldswaardige papieren, juwelen, uit edelmetaal vervaardigde of andere kostbare kleinodiën dient door opdrachtgever zelf worden vervoerd en valt niet binnen de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer, tenzij anders van te voren schriftelijk vastgesteld.
9.19 Bij schade dient opdrachtgever ten alle tijde de originele bon te sturen. Wanneer de originele bon niet beschikbaar is, dient opdrachtgever bij de leverancier een waardebewijs op te vragen.
9.20 Bij takelen is het noodzakelijk dat wij bij de hijsbalk kunnen, dit is uw verantwoordelijkheid. Takelen is ook altijd op eigen risico. Alle schades ten gevolge van takelen zijn volledig voor rekening van de opdrachtgever. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de toegang van de verhuishaak evenals een vrije doorgang voor de gehele inboedel die verhuisd dient te worden. Bij gebruik van verhuisliften is uw inboedel wel verzekerd.
Dat is natuurlijk flauwekul wat je zegt. Je gaat dus bij voorhand er al vanuit dat degene die gaat verhuizen de boel wenst te belazeren. Hou nou toch op zeg. Je ontdekt de meeste schade zelfs als die verhuizers al weg zijn. Nogal logisch dat je het dan pas ontdekt, want een hoop dingen moeten nog uitgepakt en je gaat niet elke poot van je tafels en elk meubelstuk ter plekke inspecteren. Alsof je daar tijd voor hebt en trouwens alles wordt neergekwakt door die verhuizers, dus je krijgt niet eens de kans om alles te inspecteren ter plaatse! De schade direct melden is dus een onmogelijke eis en een bedrijf neemt dat dus alleen in haar voorwaarden op als ze zelf niet te vertrouwen zijn. Ze weten immers dondersgoed dat degene die verhuist de meeste schade pas kan ontdekken als zij al uit beeld zijn! Maar goed, het is allemaal voor mij een harde en dure les geweest en de volgende keer zal ik precies weten te handelen en mij eerst goed op de hoogte stellen d.m.v. reviews en/of zo'n bedrijf wel is aangesloten!Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. Anders kan alle schade achteraf geclaimd gaan worden. Bank heeft een scheur voor de verhuizing, ga ik een paar dagen na de verhuizing maar eens claimen bij de verhuizer (de verhuizers weten het toch niet precies meer).16again schreef:Veel gestelde vragen zijn geen onderdeel van de overeenkomst.
Zelfs al komt dit uit de AV: In de AV opnemen dat je niet verantwoordelijk bent is onredelijk bezwarend. Net als het beding om schade direct te moeten melden.
Ja, en dan? Dan sta ik daar als oudere vrouw alleen op de stoep met heel mijn inboedel. Wie gaat mij dan ter plekke helpen? Welk verhuisbedrijf komt dan meteen eraan gesneld om mij verder te helpen? Zo werkt dat natuurlijk niet? Je moet eerst een afspraak maken met een verhuisbedrijf wanneer en hoe, etc. Nee zeg, ik bel en ze komen er als een haas aangesneld. Zo werkt dat toch niet?atlas1302 schreef:Als dat bij mij zou gebeuren dan waren ze bij het eerste tafeltje klaar ''klaar naar huis'' zoals wij aannemers dat zeggen. Ik zou een groepsfoto maken van de verhuizers en de tafel, en de rel komt er achter aan.
Ik had al een hoop schade ter plekke gezien en bij ze gemeld en overal hadden ze een bijdehand antwoord op 'oh, dat is dan slechte kwaliteit', 'oh, dat zijn oude beschadigingen, dat zie ik zo', 'o, heeft dat licht dan wel ooit gebrand', o, dat hebben wij niet gedaan, hoor'.16again schreef:Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
Nee, ik heb zelf met hamers mijn inboedel in elkaar geslagen, nou goed!
Alsof het zo gemakkelijk gaat. Nou, zo werkt het dus niet. Je moet afspraken maken met een verhuisbedrijf en die komen maar niet met een belletje opdraven, was dat maar waar! Allemaal zo gemakkelijk gezegd, maar stel je voor dat je ze wegstuurt en je staat daar met je hele inboedel op de stoep en er komt niemand opdraven. Ik ben een oudere vrouw alleen en zou me geen raad weten. Ze hadden zoiets een grote vent moeten flikken, dan hadden ze hopelijk een pak slaag kunnen krijgen!atlas1302 schreef:Waarom achteraf reclameren als je direct ziet dat het fout gaat, ze waren aan het stuntelen, kwamen te laat en breken de boel af. Dan hoeven ze toch niet verder te gaan en kunnen met onverichtte zaken naar de volgende klant daar de boel afbreken.16again schreef:Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
O ja, ik heb er zeker van geleerd. Het is een harde en dure les en ik huil nog elke dag om mijn vernielde meubelen waar ik zo hard voor gewerkt heb, maar ik weet wel precies wat te doen de eerstvolgende keer. Er komt geen verhuisbedrijf meer mijn huis binnen of ik zal eerst alles hebben uitgepluist over ze op internet. En controleren of ze wel aangesloten zijn als erkende verhuizer. En inderdaad foto's en nogeens foto's , want dit vernielzuchtige duo ontkende alle schade die ik ter plekke al constateerde 'oh, dat hebben wij niet gedaan, hoor', 'oh, dan is dat slechte kwaliteit', 'oh, heeft dat licht dan wel ooit gebrand', oh, dat zijn oude beschadigingen, hoor'! Natuurlijk, ik ben een vrouw alleen, dan hebben ze praatjes zat, moeten ze een grote vent flikken! Maar goed, ik heb ervan geleerd en zal me nooit meer een paar oren laten aannaaien!stofzuigertje schreef:1 Maak eerst foto van elk meubel en lamp als bewijs van schadevrij.
Dannk u wel voor uw reactie en uw adiserende suggesties. Ze staan helaas niet op FB. Er staat wel een bedrijf die zo heet, maar dat schijnt een bedrijf in New York te zijn en die berichtte mij dat zij niets met dat verhuisbedrijf van doen hebben. Ik had mijn klacht ook op klacht.nl gezet en opeens kreeg ik bericht dat ze me tegemoet willen komen (????!!!!!) en willen de zaak graag met me oplossen. Toen kon ik dus op klacht.nl alleen neerzetten of ik akkoord ging met die oplossing of niet, verder kon ik niet reageren. Ik dus op 'ja' gedrukt, want wat moet je anders? Krijg ik opeens bericht dat de zaak is opgelost. Nou moe! Maar goed, ik heb dat Excellent Movers dus gemaild wat zij denken te vergoeden, maar tot op heden nog geen antwoord. Lees ik al die reviews op Sidelo (had ik veel eerder moeten doen alvorens ik met ze in zee ging) en daar lees ik dat ze heel wat mensen schadevergoeding zouden geven, maar dat ze tot op de dag van vandaag nog zitten te wachten op die scchadevergoeding Dus ik vrees het ergste. Ik weet wel dat ze kunnen rekenen op een levenslange gratis reclame van me, want ik pik dit echt niet. Het is een harde en dure les geweest en het is om te huilen wat ze hebben aangericht, maar volgende keer weet ik precies hoe te handelen en naait niemand mij nog een paar oren aan! Excellent Movers, nou, die kunnen hun naam beter veranderen in Terrible Movers, want het is een bedrijf om nachtmerries van te krijgen!rvjapio schreef:Misschien kunt u door een andere partij een schaderapport laten opstellen, met aangeven van mogelijke oorzaak (niet u dus, maar ruwe behandeling oid.)) en ze dat aangetekend met een rekening sturen? Ik zou uw klacht ook op klachtenkompas.nl en klacht.nl zetten en op hun facebookpagina. Dien ook een negatieve review in via Sirelo.nl op hun website. Als ze dan niet wakker worden..
-
atlas1302
Precies, en ik vind het inderdaad in en in treurig dat die lui op deze manier een oudere vrouw overrompelen met veel machtsvertoon, bij een grote vent zouden ze dat zeker niet gedaan hebben. En eerlijk gezegd ging ik daar van uit dus mijn escuus.
Het is ook nog eens de eerste keer voor u dus alles is voor u nieuw en u bent natuurlijk doodnerveus voor uw mooie spulletjes, begrijpelijk.
Heeft u de rekening vooruit betaald, of een gedeelte ervan? Ik zou toch proberen om ze schriftelijk aansprakelijk te stellen aan de hand van foto`s van de gemaakte schade. Is er niet iemand die voor u kan getuigen dat de schade heel recentelijk is gebeurd?
Het is ook nog eens de eerste keer voor u dus alles is voor u nieuw en u bent natuurlijk doodnerveus voor uw mooie spulletjes, begrijpelijk.
Heeft u de rekening vooruit betaald, of een gedeelte ervan? Ik zou toch proberen om ze schriftelijk aansprakelijk te stellen aan de hand van foto`s van de gemaakte schade. Is er niet iemand die voor u kan getuigen dat de schade heel recentelijk is gebeurd?
-
stofzuigertje
Verse schade is met wit hout aantoonbaar, maar word lastiger.
Net als mijn huurauto in Spanje, was bij aflevering niet schadevrij en de foto met datum en tijd bij afhalen.....
Ja ook ik had problemen want ze claimde de reeds oude aanwezige schade!
Alleen had ik naast de handtekening ook 8x schade zie foto geschreven... en daarom hoefde ik niets extra te betalen.
Deze verhuurder doet dat vaker en daarom willen ze geen schadevrije auto verhuren!
Op de foto wel maar alle voertuigen waren duidelijk gebruikt!
Zo moet je ook voor verhuizen altijd bewijs verzamelen wat je hebt en in welke staat het is.
En ook erkende verhuizers moet je dit doen, iets beter geregeld maar ook daar.......
Net als mijn huurauto in Spanje, was bij aflevering niet schadevrij en de foto met datum en tijd bij afhalen.....
Ja ook ik had problemen want ze claimde de reeds oude aanwezige schade!
Alleen had ik naast de handtekening ook 8x schade zie foto geschreven... en daarom hoefde ik niets extra te betalen.
Deze verhuurder doet dat vaker en daarom willen ze geen schadevrije auto verhuren!
Op de foto wel maar alle voertuigen waren duidelijk gebruikt!
Zo moet je ook voor verhuizen altijd bewijs verzamelen wat je hebt en in welke staat het is.
En ook erkende verhuizers moet je dit doen, iets beter geregeld maar ook daar.......