LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgepast voor Sunstar Producten Ede

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Caroline60

Opgepast voor Sunstar Producten Ede

Ongelezen bericht door Caroline60 »

De electrische handbediening van mijn pedicurestoel was kapotgegaan, dus bij Sunstar producten in Ede een nieuwe besteld.... was 116 euro exclusief BTW (inclusief BTW en verzendkosten was het 155,00) ..... Een dag later door DHL thuisbezorgd... wat blijkt nou? Hebben ze me de nieuwprijs in rekening gebracht die ik ook nog vooruit moest betalen en toen ik het pakket openmaakte zat er een oude gebruikte in :evil: :evil:

Meteen daarna gebeld en mijn beklag gedaan, en daar kreeg een onbevredigend antwoord op zo van
"Ja een collega wist niet...... en heeft uit t magazijn ..... en ik wist niet... misschien...... "
Nou, ik zal zien of we een korting kunnen geven zei hij op t laatst, ik bel je terug...... dus niet he? :evil:

Bovendien hebben ze ook nog eens BTW berekend over de verzendkosten á € 12,50 ze hadden het net zo goed over de post kunnen sturen voor 6,75.
Al met al een waardeloos bedrijf dat je teveel voor het geleverde laat betalen en je oude zooi in je maag splitst.
Ik voel mij echt door Sunstar producten in Ede zwaar opgelicht en wil iedereen waarschuwen geen zaken met hun te doen!! Want je moet vooruit betalen en dan leveren ze je iets wat niet aan de verwachting voldoet.

Theresia75

Re: Opgepast voor Sunstar Producten Ede

Ongelezen bericht door Theresia75 »

Hallo Caroline,

Waarom heb je het product niet terug gestuurd? je hebt immers 14 dagen recht op retour.

Daarnaast is Sunstar wel verplicht om jou BTW over de verzendkosten te berekenen, dus hier kunnen zij weinig aan doen.

Hoop dat je er met hen kunt uitkomen, ik ken ze als een goed bedrijf die altijd snel levert.

Groetjes,

Theresia

Caroline60

@Theresia:

Het blijkt achteraf dat ze geen nieuwe hadden, maar "dachten" dat ze wel een nieuwe hadden, en maar om de hete brij heen draaien tijdens mijn telefonisch beklag. Heb dus één keer wat bij ze gekocht , maar nooit meer, :evil: heb eerdaags een nieuwe behandelstoel nodig en die koop ik wel van een mooi luxe merk, maar niet bij Sunstar :mrgreen:

En zo'n goed bedrijf vindt ik het niet want ze willen eerst vooruitbetaling voordat ze leveren, dan hebben ze de poen binnen en jij moet het maar terug zien te krijgen. Want als ik achteraf had moeten betalen had het ook direct teruggegaan, anderzijds zat ik klem omdat mijn stoel geen kant meer opging :twisted: :twisted:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Caroline60 schreef:@Theresia:

:evil: heb eerdaags een nieuwe behandelstoel nodig en die koop ik wel van een mooi luxe merk, maar niet bij Sunstar :mrgreen:

En zo'n goed bedrijf vindt ik het niet want ze willen eerst vooruitbetaling voordat ze leveren, dan hebben ze de poen binnen en jij moet het maar terug zien te krijgen. Want als ik achteraf had moeten betalen had het ook direct teruggegaan, anderzijds zat ik klem omdat mijn stoel geen kant meer opging :twisted: :twisted:
Oei, nu lopen ze wel veel omzet mis. Wat zullen ze nu balen zeg. Je hebt ze goed te pakken door te zeggen dat je elders een nieuwe stoel gaat kopen.

Vooruitbetaling is heel normaal hoor, anders kunnen ze bij 50% van de orders een incassobureau inschakelen.

En toch wel fijn dat ze een afstandsbediening los konden leveren zodat je uit de brand was nietwaar ?
Of kun je die dingen op elke hoek van de straat kopen?

Caroline60

Neen die afstandsbedieningen kun je niet op iedere straat hoek kopen :evil: :twisted: ..... en ik lees net dat vooruitbetaling wettelijk verboden zijn..... :D

Catwoman_421

Ongelezen bericht door Catwoman_421 »

Hallo, ik wist niet dat vooruitbetalen bij wet verboden is!
Toch zijn er wel meer leveranciers die alleen tegen vooruit betaling produkten versturen als je via hun website besteld!
Jammer van de korting natuurlijk,maar als het onderdeel naar behoren werkt dan ben je toch uit de brand geholpen en hoefde je niet 1-2-3 een nieuwe stoel te kopen :!:

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Caroline60 schreef:..... en ik lees net dat vooruitbetaling wettelijk verboden zijn..... :D
Zou ik toch eens leren lezen.

Peer de Schuimer

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

trail46 schreef:
Caroline60 schreef:..... en ik lees net dat vooruitbetaling wettelijk verboden zijn..... :D
Zou ik toch eens leren lezen.

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2011- ... p-internet

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

100% vooruit betaling mag dan wettelijk verboden zijn maar toch is de werkelijkheid anders. Ik betaal vrijwel alles wat ik op het ''www'' koop met Ideal en eigenlijk is dat ook vooraf betalen. De verkoper heeft een aantal betaalvoorwaarden (bv rembours, echter dat is vaak kostbaar)en als je het daar als klant niet mee eens bent word er gewoon niet geleverd ,punt.Grote zaken als Bol.com leveren mij( en vele klanten) alles met een acceptgiro om achteraf te betalen maar dat betekend wel dat er eerst word gekeken bij de BKR enz of je goed voor je geld bent anders is deze optie niet beschikbaar .Genoeg betaalmogelijkheden dus.
De wet zegt dat bij het kopen van producten – ook in een gewone winkel - een vooruitbetaling oftewel een aanbetaling maximaal 50% mag bedragen. Alleen als u uitdrukkelijk samen met de verkoper afspreekt om daarvan af te wijken is een volledige vooruitbetaling toegestaan.

Gesloten