LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichter met messensets, wat een loser.....

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
woefdrammert

Oplichter met messensets, wat een loser.....

Ongelezen bericht door woefdrammert »

Hi, op 22-09-2005 werd ik bij de mc.donalds in Zoetermeer (zilverstraat) aangesproken door een keurige heer van begin 40, toen ik een ijsje zat te eten in m'n auto.

deze man kwam heel vlot over en had een of ander BS verhaal over dat hij op een beurs had gestaan, en nu een messenset over had van Solinger, en die wilde hij dan aan mij geven, en dan hoefde ik alleen maar even de BTW te betalen. a. 120 euro (maar 70 was ook wel goed).

ik wist gelijk dat het een oplichtertje was, want immers niets voor niks in deze wereld, maar toch maar even de act meegespeeld en net gedaan alsof ik interesse had hierin.

achter zijn stoel kwam een koffertje te voorschijn , met daarin een veelheid aan messen en vorken , hakbijltje, etc etc.

nadat ik goed gekeken had naar deze handel, wees ik hem er op dat er soling op gedrukt stond en niet solingER, tevens op het feit dat Ik zo'n koffertje met dezelfde inhoud, maar betere kwaliteit voor 12 euro in Thailand kan kopen (daar woon ik namelijk/ en ben enkele maanden per jaar in NL), de stemming van de man sloeg snel om, toen vroeg ik hem of hij niet meer van die handel in z'n kofferbak had.

na wat dood/ziekten-verwensingen die ik naar m'n hoofd geslingerd kreeg, scheurde hij snoeihard weg, en reed bijna een jong meisje van haar fiets. (ik schrok ervan).

anyway het gaat hierom een:

blanke man.
begin 40.
keurig voorkomen, met sportief geknipt mm kapsel.
(copy) armani kostuum.
(copy) rolex (en dan niet de camping uitvoering dus)
een heel licht amsterdams/leids accent.

de auto:
een Volkswagen (VW) passat nieuw model, kleur zwart metalic (black magic pearl mica kleur) 2.0 TDI, automaat.

kenteken 92-RN-LH (het zal wel een huurauto zijn)

let dus op mensen en laat je geen troep aansmeren door dit soort tuig.

Gast

Re: Oplichter met messensets, wat een loser.....

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de waarschuwing, maar heb je ook al de Politie hiervan op de hoogte gebracht, dan kunnen ze hem traceren en aanpakken.?!

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Dit is een gloednieuwe auto waarvan het kenteken op 14 juni 2005 op naam is gesteld.

Hij wilde zeker met de verkoop van de messenset z'n auto sneller afbetaald hebben. :oops:

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Op naam gesteld kan ook op naam van de verhuurmaatschappij zijn, natuurlijk.

Maar dankzij die handige funktie van de RDW kun je precies zien wanneer de op naam-stelling heeft plaatsgevonden.

caddygirl

Ongelezen bericht door caddygirl »

zoieso al brutaal om je zo aan te spreken terwijl je een ijsje zit te eten in je auto :evil:

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Zo ben ik ooit eens aagesproken bij het tankstation Hazendonk toen ik voor mijn werk terugkwam uit België. Een man kwam met een verhaaltje dat hij mij een gouden ketting wilde verkopen omdat hij geen geld bij zich had en hij moest tanken. Heb toen gezegd dat ik geen geld bij me had maar ik kneep 'm wel een beetje want ik had erg veel geld bij me omdat ik net een bestelling contant had afgerekend. Paar dagen later hingen er toen trouwens overal papieren met waarschuwingen over die man.

woefdrammert

Ongelezen bericht door woefdrammert »

@Monument Valley, Ik wilde aangifte gaan doen in zoetermeer, maar dan moet je eerst een afspraak maken (heel vaag maar waar), dus toen dacht ik: laat ik meld misdaad anoniem eens bellen, dat anoniem hoeft wbt mij niet maar in beginsel leek het me wel een handig telefonisch meldpunt, nadat ik de medewerker hiervan het verhaal had verteld, was de reactie, tjonge tis me toch wat vandaag de dag, maar je kunt beter bij de politie in je eigen woonplaats aangifte doen (dat is Ede), dat is namelijk ' beter', waarom is mij niet duidelijk, maar als ik tijd van leven heb zal ik hier eens langs gaan, al met al valt het zwaar tegen om iets gemeld te krijgen.

Peter 2

Ongelezen bericht door Peter 2 »

Ach, de Nederlandse politie en aangifte doen... dat heeft toch geen enkele zin!

topery

Ongelezen bericht door topery »

Ach, de Nederlandse politie en aangifte doen... dat heeft toch geen enkele zin!
Daarom was ook van de week in het nieuws dat Nederland veiliger is geworden....omdat er minder misdrijven zouden worden gepleegd.
Als je gewoon zorgt dan niemand aangifte kan doen gaat het misdaadcijfer vanzelf omlaag.

rebbel

Ongelezen bericht door rebbel »

Aangifte doen?Dan heb je al gouw kans dat je als dader word behandeld in dit land. :evil:
Laatst gewijzigd door rebbel op 10 okt 2005 05:42, 1 keer totaal gewijzigd.

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Leuter toch op.Op elke parkeerplaats wordt je tegenwoordig aangehouden om iets van die rotzooi te kopen. Misschien dat je dat nog niet gewend bent in een dorp maar mensen uit een stad staan van deze praktijken echt niet te kijken. :wink:

rebbel

Van mij zal hij die zet in zijn rug krijgen de oplichter.En in een dorp zo een tegen kommen woord moeilijk.Wand Den haag is het grootste dorp van Europa. :lol:

dieks1971

Ongelezen bericht door dieks1971 »

Vanmiddag had ik zo''n iemand aan de deur. Praten als brugman met een machtig mooie pannenset. ( van € 1495 voor €150)Ik heb hem ook gezegd dat ik het niet vertrouwde maar hij lulde alleen maar mooier. Hij had ook nog een messen set in de auto en een Engels Servies.
Ik ben even met hem blijven kletsen en hij dacht dat hij beet had.
Ik kon de pannen al kopen voor €100,-
toch maar niet gedaan en ik heb de politie gebeld (0900-8844)
Kenteken doorgegeven en melding gedaan. Ging perfect. Ik raad ook iedereen aan om dat ook te doen
groetjes Diana

dieks1971

ps ik woon buitenaf (ook nog in het oosten ook)en zo naief zijn we niet dat we dat allemaal maar geloven

groetjes Diana

Aardige Mevrouw

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Ik woon buitenaf & kom ook van een "durp" en daar zijn we inderdaad niet naïef. Verder vind ik het eigenlijk onzin om dit soort lui aan te geven c.q. als oplichter te betitelen. Want als je inderdaad je gezond verstand laat werken weet je heus wel dat iets van € 1495,-- niet voor € 150,-- kan en dat het dan ook niet echt is. Waarom zijn mensen er wel gek op om op vakantie (neem als voorbeeld Turkije/Thailand) een nep Rolex, Nike schoenen, Levi's jeans etcetc. te kopen voor weinig? Dan weten ze toch ook allemaal dat het nep is??????Nou niet zielig gaan doen hoor. En: op de Zwarte Markt in Beverwijk leven ze d'r van. Het verhaal wordt echter anders als het om gestolen waar zou gaan. Dan kun je rustig iemand aan gaan geven. P.S.: misschien trappen stadsmensen nog wel eerder ergens in, want vergeet het spreekwoord niet: "wat de BOER niet kent, dat vreet tie niet". (en dat geldt dan zowel letterlijk als figuurlijk) :wink:

rebbel

Als iets 1495 euro kost en het word aangeboden voor 150 euro,hoe kan ik dan zien dat het niet gestolen is? Dus elke oplichter moeten we nu ook voor een dief aanzien en aangeven bij de politie. :shock:

dieks1971

Vind ik ook. Daarom heb ik dus de politie gebeld.
En roep ik iedereen op om dat ook te doen.
:)

nataskracht

Ongelezen bericht door nataskracht »

Ook ik ben door deze man aangesproken in let wel: Den Helder!!

Ik liep op het voetpad, en er kwam een man in een duur pak en mooie auto naast me rijden en zij dat ie een messenset over had.Of ik die wou kopen.

Uiteraard niet gedaan!!

Maar blijft raar.

Gr natas

Gesloten