Ik werk bij een bedrijf op basis van een oproepcontract, met een maand opzeg termijn
nou ben ik in principe aangenomen voor een aantal dagen, maar zij kunnen mij minder indelen ivm werk tekort.
op zich duidelijk, maar nou zijn er mensen ontslagen in de zin dat ze gewoon niet meer 'opgeroepen' worden voor de komende 4 weken, en daarmee de maand opzegtermijn is gehandhaaft.
nu vraag ik me af: kan ik datzelfde ook doen vanuit mijn standpunt? kan ik hen gewoon zeggen dat ik de komende 4 weken niet beschikbaar ben om opgeroepen te worden en aangeven dat ik na die 4 weken ontslag neem?
Anders is zo'n contract altijd vanuit de werkgever gunstig maar vanuit de werknemer niet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oproepcontract
Re: oproepcontract
Zootje he die uitzendburo's.. tis gewoon een slavenmarkt nieuwe stijl om de rijke nog rijker te maken..werkgevers profiteren er van..wil je niet werken onder deze voorwaardens ok, genoeg anderen die wel willen.
Als jij aangenomen bent voor een bepaald aantal dagen per maand kunnen ze jou niet afschepen met minder werk.Ik werk bij een bedrijf op basis van een oproepcontract.
nou ben ik in principe aangenomen voor een aantal dagen, maar zij kunnen mij minder indelen ivm werk tekort.
Als ze dat wel doen moeten ze dit doorgeven aan het CWI.
Dat kun je altijd proberen, maar kijk eerst heel goed wat er in je contract staat. Zorg dat ze je niet kunnen pakken op werkweigering.kan ik hen gewoon zeggen dat ik de komende 4 weken niet beschikbaar ben om opgeroepen te worden en aangeven dat ik na die 4 weken ontslag neem?
Succes
Hoi anne, het hangt van je contract af, ik neem aan dat je een echt oproepcontract had en dat je verplicht was te komen als zij wilde dat je zou komen.
Werk je er meer dan 3 maanden. zo ja dan is er een rechtvermoeden van omvang voor het gemiddelde van e afgelopen drie maanden. Dus als je iedere week de afgelopen 13 weken 12 uur per week werkte, dan heb je een contract voor 12 uur.
Gewoon opzeggen kan ook niet. dat kan aan het eind van het contract, en als je dus een onbepaalde tijd controct heb heb je dus een contract voor onbepaalde tijd voor 12 uur per week. ze mogen je alleen ontslaan via de rechter of een ontslag vergunning van het CWI.
wat moet je nu doen:
HEb je een rechtsbijstandverzekering, schrijf deze dan aan. Heb je deze niet, ga dan naar het juridisch loket. Zeg ook tegen je baas dat je omdat je altijd xx uur hebt gewerkt je nu ook recht hebt op xx uur en dat je verwcht, ondanks dat hij het werk wel of niet heeft je wel xx uur uitbetaald krijgt.
Ga ook ff langs het CWI, ze kunnen dit nogmaals face t face uitleggen.[/url]
Werk je er meer dan 3 maanden. zo ja dan is er een rechtvermoeden van omvang voor het gemiddelde van e afgelopen drie maanden. Dus als je iedere week de afgelopen 13 weken 12 uur per week werkte, dan heb je een contract voor 12 uur.
Gewoon opzeggen kan ook niet. dat kan aan het eind van het contract, en als je dus een onbepaalde tijd controct heb heb je dus een contract voor onbepaalde tijd voor 12 uur per week. ze mogen je alleen ontslaan via de rechter of een ontslag vergunning van het CWI.
wat moet je nu doen:
HEb je een rechtsbijstandverzekering, schrijf deze dan aan. Heb je deze niet, ga dan naar het juridisch loket. Zeg ook tegen je baas dat je omdat je altijd xx uur hebt gewerkt je nu ook recht hebt op xx uur en dat je verwcht, ondanks dat hij het werk wel of niet heeft je wel xx uur uitbetaald krijgt.
Ga ook ff langs het CWI, ze kunnen dit nogmaals face t face uitleggen.[/url]