Opzeggen TrosKompas
Opzeggen TrosKompas
Nadat een vriendin me vroeg waarom ze voor het opzeggen van haar abonnement op TrosKompas € 29,95 zou moeten betalen, blijkt dat het wel mogelijk is via hun site een abonnement af te sluiten, maar dat voor opozeggen van dat abonnement telefonisch contact moet worden opgenomen.
Dit is wettelijk gezien verboden. Indien digitaal kan worden afgesloten, moet ook op die manier kunnen worden opgezegd.
Dit zal ongetwijfeld bij Radar bekend zijn en is volgens mij in hun uitzendingen ook al meerdere malen aan bod geweest!
De vriendin heeft uiteindelijk van de inferieure "opzegsite" geen gebruik gemaakt!
Dit is wettelijk gezien verboden. Indien digitaal kan worden afgesloten, moet ook op die manier kunnen worden opgezegd.
Dit zal ongetwijfeld bij Radar bekend zijn en is volgens mij in hun uitzendingen ook al meerdere malen aan bod geweest!
De vriendin heeft uiteindelijk van de inferieure "opzegsite" geen gebruik gemaakt!
-
Re: Opzeggen TrosKompas
Naast telefonisch opzeggen (snelste en makkelijkst) kan het ook per mail of ouderwetse brief. Niets mis mee.
Je kunt telefonisch, via de mail of schriftelijk opzeggen. Is toch niet zo ingewikkeld.
Opzeggen kan eenvoudig en snel door te bellen naar:
035-672 6860 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
Uw opzegging wordt dan direct verwerkt en bevestigd.
U kunt bellen op werkdagen van 9.00 to 17.00 uur.
Wilt u liever schriftelijk opzeggen? Houd dan wel rekening met een langere verwerkingstijd.
abonneeservice@troskompas.nl
of
Abonneeservice TrosKompas
Postbus 580
1200 AN Hilversum
Opzeggen kan eenvoudig en snel door te bellen naar:
035-672 6860 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
Uw opzegging wordt dan direct verwerkt en bevestigd.
U kunt bellen op werkdagen van 9.00 to 17.00 uur.
Wilt u liever schriftelijk opzeggen? Houd dan wel rekening met een langere verwerkingstijd.
abonneeservice@troskompas.nl
of
Abonneeservice TrosKompas
Postbus 580
1200 AN Hilversum
Onder "contact" staat het volgende:
Voor vragen over (nieuwe) abonnementen, verlenging, verhuizing, betaling e.d. kunt u dit contactformulier gebruiken. Ons streven is om uw vraag binnen twee werkdagen te behandelen. Is snellere afhandeling vereist, of wilt u een opzegging doorgeven, neem dan telefonisch contact met ons op via 035-6726860 op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur (de kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten).
Bij veelgestelde vragen staat inderdaad een uitgebreider antwoord!
Voor vragen over (nieuwe) abonnementen, verlenging, verhuizing, betaling e.d. kunt u dit contactformulier gebruiken. Ons streven is om uw vraag binnen twee werkdagen te behandelen. Is snellere afhandeling vereist, of wilt u een opzegging doorgeven, neem dan telefonisch contact met ons op via 035-6726860 op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur (de kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten).
Bij veelgestelde vragen staat inderdaad een uitgebreider antwoord!
Vind je per mail nu digitaal genoeg? Of moet het een contactformulier op de website zijn?
Maar ik heb ook 1 minuut moeten zoeken.
Zolang je maar nooit naar die beruchte opzeg websites met hoge kosten gaat!
Maar ik heb ook 1 minuut moeten zoeken.
Zolang je maar nooit naar die beruchte opzeg websites met hoge kosten gaat!
Uw vriendin heeft op een site gekeken van een opzegservice, m.a.w. een bedrijf dat zaken gaat regelen die de abonnee zelf ook had kunnen doen. Vandaar die € 29,95. AVRO/TROS zal dat bedrag nooit rekenen voor een opzegging.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Uw vriendin (echt?) begrijpt het gewoon niet helemaal.
Opzeggen kost geen geld, tenzij je een vage site gebruikt daarvoor.
Tip, laat uw “vriendin” nooit een loodgieter bellen.
Consumenneke
vindt dit leuk
Doet me denken aan de reclame van het Kruidvat https://www.google.com/search?q=kruidva ... Qn86Y,st:0Arizonakid schreef: ↑26 feb 2025 00:05Uw vriendin (echt?) begrijpt het gewoon niet helemaal.
Wel komisch dat je bij uitgerekend dit tijdschrift heel goed moet zoeken naar de relevante gegevens om het abonnement te beeindigen. Als je zoekt op "opzeggen" krijg je een link naar de abonneepagina waar "opzeggen" totaal niet wordt genoemd. Je kunt een abonnement nemen, je mag verhuizen, verlengen, en de rest staat onder "e.d"
Ieder ander bedrijf zou door mevrouw Hertsenberg aan de schandpaal worden genageld als ze het zo zouden doen. Iets met een balk en een splinter. Nu zullen de fans wel komen met dat Troskompas formeel niets te maken heeft met Avro-Tros, maar de buitenwereld ziet dat denk ik toch anders.
Ieder ander bedrijf zou door mevrouw Hertsenberg aan de schandpaal worden genageld als ze het zo zouden doen. Iets met een balk en een splinter. Nu zullen de fans wel komen met dat Troskompas formeel niets te maken heeft met Avro-Tros, maar de buitenwereld ziet dat denk ik toch anders.
Consumenneke
vindt dit leuk
Dat was mij al helemaal duidelijk en dus ook geadviseerd op de site van TrosKompas zelf de mogelijkheid van opzeggen te zoeken.
Aangezien daar onder "contact" wordt vermeld voor opzeggen te bellen, ga je niet verder zoeken. dat bij de meestgestelde vragen wel een digitale mogelijkheid wordt vermeldt is dan ook prima, maar dat zou bij "contact" ook moeten staan!
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik zoek die informatie juist helemaal niet primair bij “contact”, maar onder een kopje “opzeggen” bij de abonneepagina. Maar ook daar staat het niet duidelijk. Ze willen blijkbaar niet snel abonnee’s kwijt.Jos1957 schreef: ↑26 feb 2025 10:03Dat was mij al helemaal duidelijk en dus ook geadviseerd op de site van TrosKompas zelf de mogelijkheid van opzeggen te zoeken.
Aangezien daar onder "contact" wordt vermeld voor opzeggen te bellen, ga je niet verder zoeken. dat bij de meestgestelde vragen wel een digitale mogelijkheid wordt vermeldt is dan ook prima, maar dat zou bij "contact" ook moeten staan!
Consumenneke
vindt dit leuk