LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overeenkomst ECI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
dropdeadbob

Overeenkomst ECI

Ongelezen bericht door dropdeadbob »

Vanmiddag was er een vriendelijke meneer aan de deur.
Hij vroeg of hij mij wat vragen kon stellen.
Ik zei geen probleem.
Na een lange babbel en een handdruk.
Heb ik, een overeenkomst getekend met het bedrijf ECI.
stom stom stom :oops:

Nu heb ik mijn twijfels, en wil ik er toch maar vanaf.
Alleen in de overeenkomst staat :
Als u wilt opzeggen, kunt u dat het beste doen bij aangetekende brief of briefkaart uiterlijk zes dagen nadat u zelf de overeenkomst hebt getekend.

En op de website van ECI staat :
Het lid heeft de mogelijkheid binnen tien dagen na ontvangst van zijn lidmaatschapskaart zijn aanmelding ongedaan te maken. Deze afmelding dient schriftelijk plaats te vinden met bijvoeging van de lidmaatschapskaart. De toegezonden goederen dienen vervolgens omgaand aan ECI geretourneerd te worden.

Ik weet nu niet wat ik moet doen, om de overeenkomst ongedaan te maken.
Wie kan mij hierbij mee helpen ?

Sjors_B

Re: Overeenkomst ECI

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Aan de deur verkoop kent een afkoelingsperiode van 8 dagen, in welke u zonder opgaaf van reden en kosten van de overeenkomst afkunt.
Als u kado's of zoiets al ontvangen heeft kan eci hier geld dan wel terugzending verlangen.
Doet het opzeggen dus wel aangetekend en op tijd, mocht eci net als detijds spullen gaan sturen zoals het geweldige kroonboek :twisted: dan kun je deze gewoon aan de kant leggen. (niet terug sturen)

dropdeadbob

Ongelezen bericht door dropdeadbob »

Dus een brief schrijven, met daar onder een handtekening is voldoende ?
En moet ik de overeenkomst bij toevoegen ?

Al bedankt voor de snelle reactie !
Dennis

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Ik zou wel even een aangetekende brief sturen. Anders kunnen ze zeggen die brief niet ontvangen te hebben. Aangetekend met ontvangstbevestiging is dan nog beter.

Bij mij gebruikten ze die smoes ook maar ik heb toen gezegd niets meer te betalen omdat ik weldegelijk opgezegd had, ook binnen de opzegtermijn en dat ik alles wat ze me ongevraagd toestuurden volgens de wet mocht houden zonder ervoor te betalen. Toen hebben ze mijn opzegging toch maar geaccepteerd. Ik was er trouwens al een jaar of tien lid toen.

Aardige Mevrouw

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

En moet ik de overeenkomst bij toevoegen ?

Indien je het origineel bijsluit, vergeet dan niet een kopie (zoals ook van je brief) achter te houden!

Gasssst

Ongelezen bericht door Gasssst »

Jaja, sommige verkopers verstaan hun vak. Zo start men de dag zonder enige intentie tot de aankoop van boeken of platen of wat dan ook, en zo gaat de deurbel en 15 minuten later zit men vast aan een maandelijks terugkerende aankoopverplichting van goederen waarin de interesse nog niet eens opgewekt is.
Maar ik kom hier natuurlijk niet posten om te vertellen dat het in voorkomende gevallen de enige juiste werkwijze is om de man zijn kaartje te vragen en nog eens de zaken te overwegen, om dan later alsnog het contract te ondertekenen. Of niet, natuurlijk. Aanbiedingen die voor de consument voordelig zijn maar die alleen geldig zijn voor de duur van het korte moment dat er iemand aan de deur staat, bestaan niet. De dag er na, en ook alle dagen daar weer na, kan op dezelfde aanbieding met 1 telefoontje of één brief alsnog worden ingegaan. Tenzij het unieke voorwerpen betreft, het gebit van Elvis, of de stok van Mozes, dan moet u de buren voor zijn.
Gelukkig kent de wetgever de aard van de consument zowel als die van de handelsman en heeft de bedenktijd, waar de klant in de regel om vergeet te vragen, van rechtswege in de overeenkomst ingebouwd.

Wat u zult moeten doen is inderdaad een aangetekende brief sturen. Dat is wat deze les u kost. Met een kopie van de eerste pagina van de overeenkomst waar de gegevens op staan, zodat ze weten waarover het gaat.
Betreft: ontbinding overeenkomst nr. xxxxx
Geachte dames, heren,
Gaarne wens ik af te zien van onze overeenkomst waarvan ik een copy van de gegevens met deze brief bijgesloten heb. Ik verzoek u daarom deze te ontbinden per 26-10-2005. Hopende hiermee u van voldoende gegevens te hebben voorzien teken ik, Hoogachtend, dropdeadbob.

Vermelding van redenen is niet nodig, een dagtekening nog wel. U komt er probleemloos vanaf. De termijn waarbinnen de opzegging kan gebeuren is niet zoals hiervoor wordt gesteld 8 dagen, maar 8 dagen na officiële dagtekening bij de Kamer van Koophandel. Dit soort overeenkomsten worden in de regel niet aan de KvK aangeboden en zijn daarom in beginsel al ongeldig. En omdat de ECI, ondanks hun aggressieve verkoopmethodes, niet zit te wachten op onwillige klanten beseffen ze dat de opzegging van een klant waarvan het lichtste signaal binnen komt, onmiddellijk moet worden gehonoreerd. De ECI wil graag klanten, maar niet tegen hun zin. Succes.

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

maak je wel even een kopie van de overeenkomst?
en aangetekend aub.

Gesloten