Weet iemand hoe het wettelijk is geregeld met eventuele overname in een huurwoning ?
Ik ben enkele dagen geleden verhuisd.
Er was een potentiële nieuwe huurder voor mijn oude woning.
Hij is komen kijken en deze ging akkoord met het bedrag wat ik voor de overname in gedachten had.
Nu is het geval dat deze meneer wegens omstandigheden de woning niet kreeg toegewezen.
Ineens moest ik van de woningstichting al mijn overname verwijderen.
Zo goed als nieuw laminaat op de beneden en bovenverdieping, paar maanden oude vloerbedekking op de trap, gordijnrails, enz..
Is dit terecht van de woningstichting ?
Wie weet wordt de woning binnen enkele dagen aan een ander verhuurd, waarom moesten wij de zgan overname verwijderen ?
Wij lopen op deze manier € 500,00 mis, het bedrag wat wij in gedachten hadden..
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overname huurwoning.
Re: Overname huurwoning.
Wees blij dat je nog de gelegenheid kreeg , om het zelf weg te halen. Als de wbv het had gedaan, zou er een fikse rekening komen.
Ja dat is terecht van de woningstichting.
-
langste adem
Ja dat is mogelijk .... Alleen is het inderdaad wel wrang, zeker als je zegt dat het nog in vrij goede staat was. Het is heel goed mogelijk dat de nieuwe huurder er inderdaad geen 500 euro voor over heeft. Maar misschien had er een andere deal gemaakt kunnen worden. Als je nieuwe huurder bijvoorbeeld alleen interesse had gehad in het laminaat op de bovenverdieping dan had je kunnen afspreken dat ie die kan krijgen maar dat je de rest dan ook kunt laten zitten. Als je net verhuisd ben stop je (neem ik aan) je tijd en energie liever in het opknappen van je nieuwe huis dan aan het lospeuteren van de trapvloerbedekking en dergelijke.
Ik heb het ook aan de hand gehad, laminaat moest er helemaal uit. Zag er goed uit, heeft me uren werk gekost en ritjes naar het grofvuil. Ik weet niet meer dat de kosten waren als de WBV het had moeten weghalen, maar als ik het goed herinnerde spraken ze over een vierkante meter prijs waar je u tegen zegt... en achteraf sprak ik de nieuwe huurder : die had het dolgraag willen overnemen.
Ik heb het ook aan de hand gehad, laminaat moest er helemaal uit. Zag er goed uit, heeft me uren werk gekost en ritjes naar het grofvuil. Ik weet niet meer dat de kosten waren als de WBV het had moeten weghalen, maar als ik het goed herinnerde spraken ze over een vierkante meter prijs waar je u tegen zegt... en achteraf sprak ik de nieuwe huurder : die had het dolgraag willen overnemen.
De woningbouwvereniging staat volledig in zijn recht hier.
Ik had enkele maanden geleden het probleem dat ik de woning ging verlaten (na relatiebreuk) en er nog geen nieuwe bewoner was (gemiddeld duurt t 3 maanden voor deze woningen weer zijn verhuurd). De woningbouwvereniging heeft toen het laminaat overgenomen (130m2) en ons hiervoor betaald. Kun je dit niet met de woningbouwvereniging bespreken? Nee heb je, Ja kun je krijgen?
Ik had enkele maanden geleden het probleem dat ik de woning ging verlaten (na relatiebreuk) en er nog geen nieuwe bewoner was (gemiddeld duurt t 3 maanden voor deze woningen weer zijn verhuurd). De woningbouwvereniging heeft toen het laminaat overgenomen (130m2) en ons hiervoor betaald. Kun je dit niet met de woningbouwvereniging bespreken? Nee heb je, Ja kun je krijgen?
Maaiii ,had die nieuwe huurder al getekend voor de overname van de spullen?
Marnix.
Nee.. Hij had nog niet getekend.
Maar wat ik vreemd vond was dat de wbv mijn telefoonnummer aan deze meneer had gegeven voor eventuele overname.
Hij is wezen kijken en ging gelijk akkoord met ons voorstel.
Nu ging het ineens niet meer door wegens omstandigheden.
Wel is het zo dat deze huizen erg in trek zijn en ze meestal na enkele weken alweer zijn verhuurd.
Nee.. Hij had nog niet getekend.
Maar wat ik vreemd vond was dat de wbv mijn telefoonnummer aan deze meneer had gegeven voor eventuele overname.
Hij is wezen kijken en ging gelijk akkoord met ons voorstel.
Nu ging het ineens niet meer door wegens omstandigheden.
Wel is het zo dat deze huizen erg in trek zijn en ze meestal na enkele weken alweer zijn verhuurd.
Dan nog ,moeten jouw spullen wel de smaak van de volgende huurder/ster zijn.Wel is het zo dat deze huizen erg in trek zijn en ze meestal na enkele weken alweer zijn verhuurd