| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstap van Essent naar andere leverancier: bijna 800 euro
-
Eternumman
Overstap van Essent naar andere leverancier: bijna 800 euro
Ik veranderde de levering van elektriciteit en gas bedrijf. Ik was met Essent en zijn nu een paar dagen met een ander bedrijf. Wat gebeurt er met mij?
Ik krijg een brief van ESSENT waar hij vertelt me om weg te gaan ik moet nog 787,90 euro betalen omdat dit zijn de regels van het contract. Nu vraag ik me .... Ik heb er gebeurd met iemand anders hetzelfde? Als u mij antwoord, alsjeblieft, want eerlijk gezegd ik wil echt NIETS te betalen!
Ik krijg een brief van ESSENT waar hij vertelt me om weg te gaan ik moet nog 787,90 euro betalen omdat dit zijn de regels van het contract. Nu vraag ik me .... Ik heb er gebeurd met iemand anders hetzelfde? Als u mij antwoord, alsjeblieft, want eerlijk gezegd ik wil echt NIETS te betalen!
Re: Overstap van Essent naar andere leverancier: bijna 800 euro
Heeft u een zakelijk overeenkomst of een consumentenovereenkomst?
Als u een consumentenovereenkomst dan kan de boete nooit 787,90 zijn.
https://www.consuwijzer.nl/energie/verg ... ract-stopt
Als u een consumentenovereenkomst dan kan de boete nooit 787,90 zijn.
https://www.consuwijzer.nl/energie/verg ... ract-stopt
Zou het kunnen zijn dat 787,90 het bedrag is wat nog openstaat voor het gebruik van gas en energie?Opzegvergoeding voor energiecontracten
hoe lang zou het nog duren voordat het contract afloopt? hoeveel moet u maximaal betalen?
korter dan 1,5 jaar 50 EUR
1,5 - 2 jaar 75 EUR
2 tot 2,5 jaar 100 EUR
langer dan 2,5 jaar 125 EUR
Let op
Het energiebedrijf mag dit voor gas en voor elektriciteit aan u vragen. Als u met allebei stopt, betaalt u dus maximaal het dubbele bedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze bedragen vastgesteld.
-
Zombiemaster
Het is natuurlijk wel zo, dat als je vlak na de winter je contact beëindigt je voorschotten sinds de laatste jaarafrekening, stel 6 maanden, nooit de dure winter bekostigen. Voorschotten zijn iedere maand hetzelfde, ook in de zomer, maar het duurste verbruik zit in de wintermaanden.
Dus waarschijnlijk lijkt het dat je duur uit bent, maar is dit gewoon het betalen van wat je daadwerkelijk hebt gebruikt.
Dus waarschijnlijk lijkt het dat je duur uit bent, maar is dit gewoon het betalen van wat je daadwerkelijk hebt gebruikt.
Als U kunt aangeven waarom U dit bedrag moet betalen (m.a.w. een specificatie van het te betalen bedrag) dan wordt het al wat eenvoudiger om te kunnen beoordelen of het bedrag juist is of niet.Eternumman schreef:Ik veranderde de levering van elektriciteit en gas bedrijf. Ik was met Essent en zijn nu een paar dagen met een ander bedrijf. Wat gebeurt er met mij?
Dat willen we allemaal niet, maar dat gaat nou éénmaal niet.Eternumman schreef: Als u mij antwoord, alsjeblieft, want eerlijk gezegd ik wil echt NIETS te betalen!
Als u een leveringscontract (meerdere jaren) vroegtijdig verbreekt dan brengt dat kosten met zich mee en die zijn afhankelijk van de tijdsduur die u nog te gaan heeft.
Als u tussentijds, dus een paar maanden na de laatste jaarafrekening, overstapt dan moet u het verbruik over die afgelopen maanden afrekenen met de energieleverancier, met verrekening van de reeds betaalde maandelijks voorschotten.
U stapt net na het duurste stookseizoen (de winter) over en daardoor worden de hoge verbruikskosten in de periode niet over een heel verbruiksjaar gespreid, maar nu in éénmaal op uw bordje gelegd, vandaar naar alle waarschijnlijkheid uw hoge eindafrekening.