LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Ruim voordat ons abonnement zou verlopen bij Wanadoo Internet BV zijn wij telefonisch benaderd door de KPN of we nog tevreden waren, waarop wij negatief antwoorde, hierop bood de KPN een Planet Internet abonnement aan met maar liefst een korting van €99,= als wij zouden overstappen, alles zou goed komen volgens de persoon, ook het overstappen en het afsluiten bij Wanadoo.
Tot op heden hebben wij nog steeds niet de beloofde centjes ontvangen en dat gaat ook niet gebeuren, KPN weet van Niets en zegt dat we bij Planet Internet BV moeten zijn, deze ontkennen het ook en spreken van een ander bedrag, namelijk €30,= voor het overstappen.
De persoon die ons belde is niet te achterhalen door ons, we krijgen totaal geen medewerking van KPN of Planet Internet, beide diensten wijzen ons door naar elkaar, een klacht is door ons ingedient, tot op heden nog geen reacties.
Verder weigert tot op heden ook Wanadoo Internet BV ons af te sluiten en het abonnement stop te zetten, telefonisch is ons vertelt dat per 1 september 2005 ons abonnement zou stoppen, niets is minder waar, Wanadoo schrijft nog steeds geld van onze rekening af.
We hebben het geld laten stoneren (terugboeken) door de bank en een rode kaart op gestuurt naar Wanadoo, nu hopen dat ze wakker worden.
Inmiddels zijn we een aardig centje lichter door te moeten bellen met nummers die tenminste 10 cent per minuut kosten en geen resultaat bieden.
Kortom beste lezers, pas goed op wat je doet, er worden hele vieze spelletjes gespeeld.
Tot op heden hebben wij nog steeds niet de beloofde centjes ontvangen en dat gaat ook niet gebeuren, KPN weet van Niets en zegt dat we bij Planet Internet BV moeten zijn, deze ontkennen het ook en spreken van een ander bedrag, namelijk €30,= voor het overstappen.
De persoon die ons belde is niet te achterhalen door ons, we krijgen totaal geen medewerking van KPN of Planet Internet, beide diensten wijzen ons door naar elkaar, een klacht is door ons ingedient, tot op heden nog geen reacties.
Verder weigert tot op heden ook Wanadoo Internet BV ons af te sluiten en het abonnement stop te zetten, telefonisch is ons vertelt dat per 1 september 2005 ons abonnement zou stoppen, niets is minder waar, Wanadoo schrijft nog steeds geld van onze rekening af.
We hebben het geld laten stoneren (terugboeken) door de bank en een rode kaart op gestuurt naar Wanadoo, nu hopen dat ze wakker worden.
Inmiddels zijn we een aardig centje lichter door te moeten bellen met nummers die tenminste 10 cent per minuut kosten en geen resultaat bieden.
Kortom beste lezers, pas goed op wat je doet, er worden hele vieze spelletjes gespeeld.
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Hoe zit het eigenlijk met het contract met Wanadoo? Is er sprake van een jaarcontract? Hoe zit het met opzegtermijnen?
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Tegenwoordig worden er bandopnamen gemaakt van de dingen die worden afgesproken. Ik had ook een probleem bij het overstappen van de ene naar de abonnementsvorm, en door het afluisteren van de bandopname moest men erkennen dat ze daar fout zaten. Mooi, ze hadden ook kunnen doen alsof de bandopname in het geheel niet bestond, en dan had ik met leg handen gestaan.
Het ging dan wel om iets anders, maar wat in dit verband telt, is dat het gesprek wordt opgenomen, voor het deel dat standaard afspraken betreft
Het ging dan wel om iets anders, maar wat in dit verband telt, is dat het gesprek wordt opgenomen, voor het deel dat standaard afspraken betreft
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 15 sep 2005 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Ja een jaar abonnement, welke afliep op 31 augustus 2005, met 1 maand opzeg termijn, ik heb 2 maanden van te voren opgezegd, maar het account afsluiten doen ze (nog) niet
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
ehmmmm alsof planet altijd zo goed is.
Ik heb er geen problemen mee , maar mijn moerder wel die heeft elke keer dat ze niet op internet kan.
Nu heeft ze al een keer dr ompuer helemaal binnestebuiten laten keren
en kwamen er achter dat demodem verouderd was. Zij dat ding bij een ander laten upgraden( dat moet via internet en dat hed ze dus NIET)
2 maanden later dus weer het zelfde liedje, GEEN INTERNET DUS
die lampies van de helpdesk maken het er ook niet beter op, ze heeft dus de hele handel opgezegd, maar zit er wel geloof tot januari nog aan vast
Zoals ik al eerder zei ik heb geen problemen met planet.
Ik heb er geen problemen mee , maar mijn moerder wel die heeft elke keer dat ze niet op internet kan.
Nu heeft ze al een keer dr ompuer helemaal binnestebuiten laten keren
en kwamen er achter dat demodem verouderd was. Zij dat ding bij een ander laten upgraden( dat moet via internet en dat hed ze dus NIET)
2 maanden later dus weer het zelfde liedje, GEEN INTERNET DUS
die lampies van de helpdesk maken het er ook niet beter op, ze heeft dus de hele handel opgezegd, maar zit er wel geloof tot januari nog aan vast
Zoals ik al eerder zei ik heb geen problemen met planet.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Verouderd modem kan in een aantal gevallen softwarematig worden opgelost, door de laatste nieuwe driver van internet af te halen. Ja: moet je wel internet voor hebben, maar het kan dus ook via een omweg:
download het benodigde bestand, zet het op CD-rom, en installeer dat op de computer met het verouderde modem. Dit is inmiddels al eens gebeurd.
Gaat het om een inbelmodem, dan is het zaak om daar het V90 of V92-protocol (weet niet of daar recente versies van zijn), te gebruiken. Let wel, je moet er een beetje verstand van hebben om dit te installeren, maar voor zover ik weet, is het probleem daarmee opgelost.
Een ander probleem is natuurlijk: zit je moeder zoveel op internet, dat het de moeite loont om het abonnement gewoon te vernieuwen? Aan de hand van de tarieven is na te gaan of die hoger of lager liggen dan het gemiddelde verbruik op de internetaansluiting van je moeder. Zijn die lager, dan is het overstappen zeker te overwegen.
download het benodigde bestand, zet het op CD-rom, en installeer dat op de computer met het verouderde modem. Dit is inmiddels al eens gebeurd.
Gaat het om een inbelmodem, dan is het zaak om daar het V90 of V92-protocol (weet niet of daar recente versies van zijn), te gebruiken. Let wel, je moet er een beetje verstand van hebben om dit te installeren, maar voor zover ik weet, is het probleem daarmee opgelost.
Een ander probleem is natuurlijk: zit je moeder zoveel op internet, dat het de moeite loont om het abonnement gewoon te vernieuwen? Aan de hand van de tarieven is na te gaan of die hoger of lager liggen dan het gemiddelde verbruik op de internetaansluiting van je moeder. Zijn die lager, dan is het overstappen zeker te overwegen.
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
ze zit dus NIET op internet want ze heeft gewoon een chronisch gebrek aan verbinding
En ja ze zat elke dag wel een tijdje achter de computer, maar planet komt haar nu zo dr strot uit dat ze er gewoon van af wil.
DE modem is idd ge upgraded door iemand die er verstand van heeft.
En ja ze zat elke dag wel een tijdje achter de computer, maar planet komt haar nu zo dr strot uit dat ze er gewoon van af wil.
DE modem is idd ge upgraded door iemand die er verstand van heeft.
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Willen jullie het wel ON-Topic houden
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 08 jul 2005 19:08
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Ik werk zelf bij een callcenterbedrijf en het klopt wat er hiervoor gezegd is. Sinds 1 januari van dit jaar moeten alle telefonische verkopen of afspraken (van wat voor bedrijf dan ook) opgenomen worden. In dat stukje opname wordt dan de afspraak samengevat en wordt de klant gevraagd of hij akkoord gaat. Dit is dus voor de bescherming van de klant en om misverstanden te voorkomen. Als een bedrijf je die opname niet wilt laten horen, of sterker nog, zegt dat die opname niet bestaat, dan zitten ze al fout. Die opname is in het leven geroepen om hem desnoods terug te kunnen halen om altijd na te kunnen gaan wat een callcentermedewerker heeft gezegd en of de klant wel echt akkoord is gegaan. Als er uit die opname blijkt dat er u dingen zijn toegezegd die niet kunnen, dan moeten ze de hele verkoop annuleren of u alsnog de aanbieding geven die ze beloofd hadden. Is er in uw gesprek geen sprake geweest van een opname (het wordt altijd aan de klant gevraagd of ze het eens zijn dat het opgenomen wordt) dan is de hele verkoop niet geldig.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 08 jul 2005 19:08
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Oh ja en winkiller het is ook logisch dat uw oude abonnement gewoon door is gelopen, want KPN had u gezegd dat zij het voor u zouden afsluiten, maar omdat KPN na het telefoongesprek doet of zijn neus bloedt, had u ook wel kunnen verwachten dat uw wanadoo abonnement ook niet vanzelf op zou houden. En het is echt heel vervelend, want nu zit u er opnieuw voor een jaar aan vast. Nou ja in ieder geval succes ermee. Groetjes
Re: Overstappen van Wanadoo naar Planet Internet
Doe niet zo raar, KPN kan dat toch niet afsluiten, dat moet wanadoo doen, en dat hebben ze ook gedaan, helaas 1 maand te laatOh ja en winkiller het is ook logisch dat uw oude abonnement gewoon door is gelopen, want KPN had u gezegd dat zij het voor u zouden afsluiten, maar omdat KPN na het telefoongesprek doet of zijn neus bloedt, had u ook wel kunnen verwachten dat uw wanadoo abonnement ook niet vanzelf op zou houden.
Zijn er nog meer mensen de dupe van dergelijke zaken laat mij dat dan eens weten op mijn eigen site, http://www.rikmerle.com