| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket al 4 weken bij post.nl
-
kinkywim.harms
Pakket al 4 weken bij post.nl
Ik heb een pakketje uit China besteld deze is door de douane vast gehouden op 13 februari krijg ik van post.nl een brief dat ik aan vullende gegevens omtrent dit pakket moet aan leveren omdat ik over dit pakket invoer rechten moet betalen. Ik heb deze aangeleverd en weet inmiddels dat de douane het pakket heeft ingeklaard en heeft vrij gegeven. Nu is het zo dat ik waarschijnlijk € 17,50 behandeling en € 9,85 aan invoer kosten moet betalen. Normaal wordt er of een iDEAL code gestuurd of men kan bij het ophalen van het pakket bij een post.nl centrum gewoon betalen. Maar niks van alles gebeurt en ben nu 4 weken bezig er bewegingen in te krijgen post.nl zegt dat de douane hem vast houd, douane zegt dat dit niet zo is en dat hij direct na aanleveren documenten is vrijgegeven. Heb post.nl gezegd gewoon dat extra geld te willen betalen en dat ik het pakketje graag wil ontvangen maar wordt door post.nl van kastje naar de muur gestuurd en mijn klacht wordt niet serieus genomen denk ik anders hadden ze al wel actie ondernomen. Wie van jullie kan mij helpen heb inmiddels al bijna net zoveel betaald aan telefoon kosten dan dat het pakketje kost en kan ik dit verhalen op post nl.
Re: Pakket al 4 weken bij post.nl
U vraagt: "kan ik dit verhalen op post nl". Antwoord: Nee. Geduld is een schone zaak.
ElleFlowers
vindt dit leuk
-
Theotrucker
Nee, je kunt niets verhalen op de post.nl. Opbellen heeft geen zin. Je hebt geen rechten naar de transporteur. De verzender is de opdrachtgever. Dit heeft het grote voordeel dat hij ook verantwoordelijk blijft tot het ontvangen is. Dus afwachten en als de termijn verstreken is een geschil starten. Aliexpress is nogal gemakkelijk. Meestal meteen het geld retour en als je het product alsnog ontvangt is het gratis.
Komkommertijd
en ElleFlowers
vinden dit leuk
-
Komkommertijd
Als datum verloopt wel Dispuut starten op Ali, anders kreeg je niets!
ElleFlowers
vindt dit leuk
-
ElleFlowers
PostNL en de douane kan inderdaad eeuwig duren. Ik zie wel opties door PostNL aan te schrijven maar helaas vaak zonder succes. Je kan niet anders dan wachten en indien het nooit aankomt kun je wellicht de verkoper proberen geld terug te vorderen of indien je met paypal of creditcard hebt betaald daar deze kwestie aanhanging maken...
Betalen kan je zo uitrekenen op de invoercalculator. Daar kom je niet mee weg vrees ik.
Succes...
Betalen kan je zo uitrekenen op de invoercalculator. Daar kom je niet mee weg vrees ik.
Succes...
-
femke.huizinga
- Contacteer:
De Douane kan niets vasthouden. Hun taak is enkel bepalen of er al dan niet BTW en / of invoerrechten betaald moeten worden. De faktuur hiervoor wordt opgemaakt en in rekening gebracht door de koerier, in dit geval PostNL. Als dit nu al 4 weken bij PostNL ligt vrees ik dat het zoek is ....
-
NeoDutchio
Er zijn redenen te bedenken waarom een pakket vastgehouden wordt. Als er twijfel is over de echtheid van een product wordt de merkhouder gecontacteerd en deze heeft een periode de tijd om de echtheid vast te stellen. In die tijd wordt de zending dus niet vrij gegeven.femke.huizinga schreef: ↑14 mar 2020 23:32De Douane kan niets vasthouden. Hun taak is enkel bepalen of er al dan niet BTW en / of invoerrechten betaald moeten worden. De faktuur hiervoor wordt opgemaakt en in rekening gebracht door de koerier, in dit geval PostNL. Als dit nu al 4 weken bij PostNL ligt vrees ik dat het zoek is ....
-
sake1987
Alles wat van Ali komt is toch echt ?NeoDutchio schreef: ↑15 mar 2020 09:00Er zijn redenen te bedenken waarom een pakket vastgehouden wordt. Als er twijfel is over de echtheid van een product wordt de merkhouder gecontacteerd en deze heeft een periode de tijd om de echtheid vast te stellen. In die tijd wordt de zending dus niet vrij gegeven.femke.huizinga schreef: ↑14 mar 2020 23:32De Douane kan niets vasthouden. Hun taak is enkel bepalen of er al dan niet BTW en / of invoerrechten betaald moeten worden. De faktuur hiervoor wordt opgemaakt en in rekening gebracht door de koerier, in dit geval PostNL. Als dit nu al 4 weken bij PostNL ligt vrees ik dat het zoek is ....
-
NeoDutchio
De Aodi Q7 die ik ooit geleverd kreeg was inderdaad echt speelgoed. En ook de namaak legowinkeltjes van M&H, Poma en Laooste zijn leuk om mee te spelen, maar toch niet niet de bekende merken.sake1987 schreef: ↑15 mar 2020 19:49Alles wat van Ali komt is toch echt ?NeoDutchio schreef: ↑15 mar 2020 09:00Er zijn redenen te bedenken waarom een pakket vastgehouden wordt. Als er twijfel is over de echtheid van een product wordt de merkhouder gecontacteerd en deze heeft een periode de tijd om de echtheid vast te stellen. In die tijd wordt de zending dus niet vrij gegeven.femke.huizinga schreef: ↑14 mar 2020 23:32De Douane kan niets vasthouden. Hun taak is enkel bepalen of er al dan niet BTW en / of invoerrechten betaald moeten worden. De faktuur hiervoor wordt opgemaakt en in rekening gebracht door de koerier, in dit geval PostNL. Als dit nu al 4 weken bij PostNL ligt vrees ik dat het zoek is ....![]()