Goedenavond,
Graag had ik enig advies over het volgende:
Ik heb 2 weken geleden een pakket verstuurd binnen Nederland met TNT post.
Dit Pakket was verstuurd met een basispakketzegel (€ 6,75).
Nu bleek na 3 dagen dat het pakket bij de geadresseerde niet was aangekomen.
Heb dit gecontroleerd op track & trace,maar het verzendbiljetnummer bleek niet te bestaan.
Nu heb ik een navraagformulier binnenlandse postzendingen ingevuld en teruggestuurd naar TNT post.
En vandaag kreeg ik telefonisch antwoord van een medewerker van de Pakketservice te Leeuwarden "ze konden het pakket nergens vinden,ik moest het maar beschouwen als vermist".
Enige schade wordt door TNT niet vergoed,werd mij verteld.
En notabene op de site van TNT staat hier niets over vermeld,dat bij verlies of diefstal pakketen met een basispakketzegel (€ 6,75) niet vergoed worden.
Ik vind dat als TNT een dienst aanbied,hier dan ook wel degelijk voor aansprakelijk moet zijn,wanneer het WEER fout gaat.
Ik hoop dat iemand mij enig advies kan geven.
Bij voorbaad hartelijk dank,
Jan.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket Vermist door TNT Post
Re: Pakket Vermist door TNT Post
Precies hetzelfde is mij overkomen. Het zg. onderzoek van TNT bestaat uit het kijken in de computer. In mijn geval kon men niets onder de barcode die mij bij de sigarenhandel is verstrekt vinden. Is het pakketje dan weg? Natuurlijk niet. Alleen de referentie in het systeem is weg. Pakketjes lossen niet op. Mijn idee is, dat het overzetten van de code naar het systeem niet gelukt is. Iemand die het pakketje vervolgens voor de scanner houdt ziet dat het niet aanwezig is en... kan het ongestraft mee naar huis nemen. Een onderzoek begint dus bij de sigarenhandel.
Maar wat te doen? De postale recherche die goed lette op de toestand bij de oude PTT bestaat niet meer, Het briefgeheim is verkocht aan de meest biedende.
Wie weet raad tegen deze misstand?
Johan
Maar wat te doen? De postale recherche die goed lette op de toestand bij de oude PTT bestaat niet meer, Het briefgeheim is verkocht aan de meest biedende.
Wie weet raad tegen deze misstand?
Johan
Mijn pakket is sinds november weg....schijnt dat ik mijn geld terug krijg....dat moet ik nog zien....
Meerdere (brievenpost) pakketjes 'zoek'. Zgn. onderzoek door TNT lijkt niets voor te stellen: veel rompslomp en na 4-6 weken bericht: 'niets gevonden'. Je kunt nergens terecht kunt met een klacht behalve bij TNT zelf en het meest vervelende is nog dat je geen alternatief hebt: je moet het wel via TNT verzenden.
-
abdelallint
Ik kwam de namen XXXX en XXXX tegen..XXXX en XXXX en er ging een belletje rinkelen
hun bedrijfsvoering en managing klopt van geen kant.
ik werk zelf als subco bij meerdere vestigingen.
Als er 1 vestiging er een zooitje van maakt is het wel DCP Hilversum onder leiding van XXXX, die ons om het zo maar te zeggen ons in de val probeerde te lokken.
Personeel dat klaagt , subco's die klagen over het beleid. Ze proberen hun problemen allemaal op het eigen personeel en subco's af te schuiven zodat ze zelf in een beter dag licht komen te staan.
Enkele voorbeelden;
Pakketten die op de dag niet weggereden konden worden moeten normaal als VERZUIP geschoten WORDEN, krijgen de opdracht om als 2e bestelling geschoten te worden..waardoor mensen verwart worden als ze track en trace bekijken hun pakket officieel die dag aangeboden is geweest maar dat niet is gebeurd. EX plan balie medewerkers XXXX en XXXX durfden hier niet hun mond over open te doen bang dat hun laatste dagen bij de TNT een hel zouden worden.
Manager die bij subco's zelf de wijk in fietst opzoek naar foutjes en zelf in het klachtensysteem gooit.
Een manager die dreigt dan mensen staan te springen om voor 60 cent pakketjes te willen wegrijden.
Grote subco's die tegen spreken of niet met dingen eens zijn wegwerken. 6 Routes Bendt 5 Routes siflara 3 routes wijzelf.. allemaal opgedoekt.
Ze spelen daar achter hun tafel erg smerige spelletjes terwijl ze met ons brood zitten te spelen. XXXX
Er werd door eigen personeel gepraat over the bigg boss Meneer XXXX dat hij op de hoogte MOET worden gebracht.
Mensen bij tnt zijn bang om te praten omdat ze daar ieder persoon als concurrent van elkaar maken. Als de 1 zijn mond open doet neemt een ander zijn wijk over. Zelfs eigen mensen moeten onderhandelen met personeelszaken.
Motivatie onderzoeken waarmee de manager sjoemelt etc etc..
Hoe wil tnt ooit kwaliteit kweken met zulk gedemotiveerd personeel het is TE erg voor woorden.
Ik hoop dat u eruit kan komen met uw problemen. Zoals u weet zijn de meeste subco's aan de slag bij de concurrent en niet te spreken over TNT en hun on menselijke gedoe.
Er is zoveel onvrede binnen dit bedrijf..
hun bedrijfsvoering en managing klopt van geen kant.
ik werk zelf als subco bij meerdere vestigingen.
Als er 1 vestiging er een zooitje van maakt is het wel DCP Hilversum onder leiding van XXXX, die ons om het zo maar te zeggen ons in de val probeerde te lokken.
Personeel dat klaagt , subco's die klagen over het beleid. Ze proberen hun problemen allemaal op het eigen personeel en subco's af te schuiven zodat ze zelf in een beter dag licht komen te staan.
Enkele voorbeelden;
Pakketten die op de dag niet weggereden konden worden moeten normaal als VERZUIP geschoten WORDEN, krijgen de opdracht om als 2e bestelling geschoten te worden..waardoor mensen verwart worden als ze track en trace bekijken hun pakket officieel die dag aangeboden is geweest maar dat niet is gebeurd. EX plan balie medewerkers XXXX en XXXX durfden hier niet hun mond over open te doen bang dat hun laatste dagen bij de TNT een hel zouden worden.
Manager die bij subco's zelf de wijk in fietst opzoek naar foutjes en zelf in het klachtensysteem gooit.
Een manager die dreigt dan mensen staan te springen om voor 60 cent pakketjes te willen wegrijden.
Grote subco's die tegen spreken of niet met dingen eens zijn wegwerken. 6 Routes Bendt 5 Routes siflara 3 routes wijzelf.. allemaal opgedoekt.
Ze spelen daar achter hun tafel erg smerige spelletjes terwijl ze met ons brood zitten te spelen. XXXX
Er werd door eigen personeel gepraat over the bigg boss Meneer XXXX dat hij op de hoogte MOET worden gebracht.
Mensen bij tnt zijn bang om te praten omdat ze daar ieder persoon als concurrent van elkaar maken. Als de 1 zijn mond open doet neemt een ander zijn wijk over. Zelfs eigen mensen moeten onderhandelen met personeelszaken.
Motivatie onderzoeken waarmee de manager sjoemelt etc etc..
Hoe wil tnt ooit kwaliteit kweken met zulk gedemotiveerd personeel het is TE erg voor woorden.
Ik hoop dat u eruit kan komen met uw problemen. Zoals u weet zijn de meeste subco's aan de slag bij de concurrent en niet te spreken over TNT en hun on menselijke gedoe.
Er is zoveel onvrede binnen dit bedrijf..
Ik raak tientallen poststukken kwijt per maand. Je mag toch verwachten dat als je iets op de bus doet dat het dan ook gewoon aankomt. Maar helaas, volgens mij wordt alles wat interessant is er gewoon uitgevist door onderbetaalde krachten..
Kan hier nou niet eens iets aan gedaan worden door Radar of een andere instantie. Het mag toch niet zo zijn dat je dingen post en dan maar moet hopen dat het aan gaat komen, soort russische roulette.
Kan hier nou niet eens iets aan gedaan worden door Radar of een andere instantie. Het mag toch niet zo zijn dat je dingen post en dan maar moet hopen dat het aan gaat komen, soort russische roulette.