LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Goedendag allen...
voor de zoveelste keer heb ik een probleem met Dhl.
story...
ik heb een pakket goed geseald en verpakt naar een klant gestuurd..
deze is aan gekomen op bestemming in de dhl shop maar echter opengebroken en items uit de doos waren ontvreemd.
hier heb ik melding van gemaakt bij dhl en dan starten ze zgn een onderzoek in.
echter twee dagen later krijg ik de email dat het onderzoek is afgerond en dat dhl niet aansprakelijk is.
ik heb hier over gebeld met dhl en de desbetreffende medeweker kon niks voor me doen ,ik kon echter wel een bezwaar schrift indienen tegen de uitspraak maar de medewerker zei op voorhand al dat dit weinig zin zou hebben. (??)
een andere optie was om aangifte te doen bij de politie en dan zou het vanzelf via de politie bij hun binnen komen en dan zouden ze er werk van maken,
ik heb dus aangifte gedaan bij de politie wegens diefstal, echter een week later krijg ik van de politie de mededeling dat mijn aangifte niet behandeld kan worden aangezien er andere belangrijke zaken zijn waar de politie zich bezig mee moet houden.
dus. Behalve dat ik hier van baal voel ik me bedrogen door de dhl medewerker die onzin verkoopt en tevens doet de politie dus helemaal niks hier mee en kan dhl ongestraft zn gang gaan.
en dit is niet de eerste keer dat er wat mist of kwijt raakt bij dhl.
wat kun je hier nou nog aan doen ? ik zal echt niet de enige zijn die dit overkomt maar dhl komt hier wel elke keer mee weg..
mvg RT
voor de zoveelste keer heb ik een probleem met Dhl.
story...
ik heb een pakket goed geseald en verpakt naar een klant gestuurd..
deze is aan gekomen op bestemming in de dhl shop maar echter opengebroken en items uit de doos waren ontvreemd.
hier heb ik melding van gemaakt bij dhl en dan starten ze zgn een onderzoek in.
echter twee dagen later krijg ik de email dat het onderzoek is afgerond en dat dhl niet aansprakelijk is.
ik heb hier over gebeld met dhl en de desbetreffende medeweker kon niks voor me doen ,ik kon echter wel een bezwaar schrift indienen tegen de uitspraak maar de medewerker zei op voorhand al dat dit weinig zin zou hebben. (??)
een andere optie was om aangifte te doen bij de politie en dan zou het vanzelf via de politie bij hun binnen komen en dan zouden ze er werk van maken,
ik heb dus aangifte gedaan bij de politie wegens diefstal, echter een week later krijg ik van de politie de mededeling dat mijn aangifte niet behandeld kan worden aangezien er andere belangrijke zaken zijn waar de politie zich bezig mee moet houden.
dus. Behalve dat ik hier van baal voel ik me bedrogen door de dhl medewerker die onzin verkoopt en tevens doet de politie dus helemaal niks hier mee en kan dhl ongestraft zn gang gaan.
en dit is niet de eerste keer dat er wat mist of kwijt raakt bij dhl.
wat kun je hier nou nog aan doen ? ik zal echt niet de enige zijn die dit overkomt maar dhl komt hier wel elke keer mee weg..
mvg RT
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mei 2021 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd
Reden: Titel verhelderd
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Voortaan een andere pakketbezorger kiezen lijkt me. Als het zo vaak fout gaat wordt het tijd om een ander een kans te geven.
Kan die klant bewijzen dat het pakket open was en niet compleet?
Kan die klant bewijzen dat het pakket open was en niet compleet?
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Ja daar heb ik foto's van gekregen en die foto's zijn gemaakt in de shop, en zoals ik al zei dit is niet de eerste keer, ik heb dit al vaker mee gemaakt met dhl en ging precies op dezelfde wijze...ik zeg ook altijd neem liever postnl tegen klanten (niet dat het daar niet kan kwijt raken maar ok)..gaat mij vooral om het feit dat dhl hier mee weg komt elke keer en dat daar actie tegen moet komen, ik heb slachtoffer hulp gesproken en die zegt dat de politie alleen actie onderneemt als er heel veel meldingen binnen komen ,dus ik denk dat heel veel mensen ook geen aangifte doen tegen dhl en het er bij laten zitten en ja dan gebeurt er dus niks en ondertussen lopen er een paar figuren rond die stelen als de raven en niemand doet wat...
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Procentueel valt het best mee, maar in absolute aantallen lijkt het heel veel. En waar het fout gaat is maar de vraag. U denkt meteen aan diefstal, maar er zijn ook andere mogelijkheden. Een pakket valt wel eens van de band af, zit wel eens klem tussen containers of scheurt kapot. Dan wordt het zo goed en kwaad als het kan herverpakt, maar het kan voorkomen dat de inhoud kapot is. Met Kerst worden er bij voorbeeld flessen wijn verstuurd. Tja, het komt wel eens voor dat een fles kapot gaat, dan heeft het geen zin om een paar scherven te bezorgen. En helaas is DHL (en elke andere bezorgdienst) daarvoor, dankzij de Postwet, niet verantwoordelijk. De enige optie is om het verzekerd te versturen, dan krijgt u wel het geld terug.
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Is het een idee om het zelf af te geven aan de klant?
Of dat de klant het komt ophalen bij je?
Misschien PostNL nemen.
Ik had nooit problemen met hun als ik spullen naar Vietnam verzond.
Of dat de klant het komt ophalen bij je?
Misschien PostNL nemen.
Ik had nooit problemen met hun als ik spullen naar Vietnam verzond.
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
nee neo,ik heb foto's gezien van de doos ..die was open gescheurd en ik had het goed met Duck tape verpakt....van de band gevallen? kom op zeg...de inhoud was nieuw en ook die was nog eens verpakt..nee en als er dan spullen zijn ontvreemd uit de doos die onderin zaten terwijl de bovenkant was open gescheurd? nee..deze persoon wist heel goed waar hij mee bezig was..... begrijp me niet verkeerd...ik heb dit keer geen schade ik ben de verkoper maar de koper kan wel fluiten naar de helft van zn spullen....volgens mij moet je het zelf eerst mee maken wil je het begrijpen. Ja natuurlijk denk ik aan diefstal ..alles wijst daarop en nee dit is niet de eerste x...ik ben de tel al kwijt geraakt..
-
- Berichten: 3426
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Waarom vond dhl dat zij niet aansprakelijk waren?
nicolesw1981
vindt dit leuk
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Helaas hier ook continu issues met DHL. Mijn handtekening die vervalst wordt voor ontvangst terwijl ik niets gekregen heb, spullen voor mensen die niet in onze flat wonen maar wel door dhl in de flat gedumpt worden, mijn spullen die elders gedumpt zijn etc. En DHL komt er idd elke keer mee weg. Sommige dingen kan ik in de regio niet in de winkel kopen en moet ik dan wel online bestellen. Helaas heb ik dan vaak geen keuze uit de bezorgdienst. DHL schijnt goedkoper te zijn waardoor veel winkels met hun samenwerken. Zo lang dat blijft gebeuren blijven de issues met DHL bestaan vrees ik.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Heeft u enig idee hoeveel miljoenen pakjes er elke dag verwerkt worden? En u denkt dat "deze" persoon röntgen ogen heeft en de inhoud van de pakjes kan zien? Of maakt "deze" persoon een hele reeks pakjes open totdat hij wat leuk vindt? En dat valt niet op denkt u? Of bent u een juwelier en hebt heel groot uw naam op de doos staan zodat men weet dat er iets van waarde in zit? Hoe ziet u dat voor u dat precies UW pakjes er tussenuit gehaald is en dan ook nog eens selectief zaken er uit gehaald zijn?R.T.M schreef: ↑29 mei 2021 17:32nee neo,ik heb foto's gezien van de doos ..die was open gescheurd en ik had het goed met Duck tape verpakt....van de band gevallen? kom op zeg...de inhoud was nieuw en ook die was nog eens verpakt..nee en als er dan spullen zijn ontvreemd uit de doos die onderin zaten terwijl de bovenkant was open gescheurd? nee..deze persoon wist heel goed waar hij mee bezig was.....
De verkoper is wel degelijk verantwoordelijk. En zelf meemaken? Ik werk voor een bedrijf die tot de top 5 klanten van DHL behoort. Elke dag gaan hier 3 trailers het terrein af.
Nogmaals, waarom zou precies uw pakje uit die miljoenen anderen opvallen en is er uit dat pakje een gedeelte weggehaald? Dit logica heb ik nog niet gehoord.
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
dat klinkt als een integere en betrouwbare houding voor een verkoper. binnenkort een topic hier van je klant die probeert zn geld terug te krijgen wegens het niet leveren van de gekochte spullen
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Dan moet DHL toch een betere selectieprocedure gaan houden want ik heb al veel verschillende DHL bezorgers gehad en het probleem blijft bestaan. De bezorgers worden betaald door DHL. Zij zijn dan ook verantwoordelijk voor de mensen die ze inhuren.fonsflons schreef: ↑29 mei 2021 18:58Zoals hier al vaak gezegd ligt het in de meeste gevallen niet aan DHL (of Postnl etc) maar heb je gewoon een krocht van bezorger. Veel klagen helpt, dan wordt ie ontslagen en gaat bij de concurrent werken. Mis je eerst de ene 50% van je pakketjes, mis je daarna de andere.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
En wat nu zo leuk is, het uitbesteden gebeurd vaak aan andere bedrijven die voor meerdere bezorgdiensten rijden. Onlangs kwam een chauffeuse op maandag met de gele DHL bus en op dinsdag reed ze met PostNL. En vrijdag kwam de DPD bezorger er aan in zijn witte bus. Totdat de achterdeuren open gingen, knalgeel aan de binnenkant.nicolesw1981 schreef: ↑29 mei 2021 19:13Dan moet DHL toch een betere selectieprocedure gaan houden want ik heb al veel verschillende DHL bezorgers gehad en het probleem blijft bestaan. De bezorgers worden betaald door DHL. Zij zijn dan ook verantwoordelijk voor de mensen die ze inhuren.
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
DHL is alleen aansprakelijk indien de schade het gevolg is van grof nalatig of opzettelijk handelen en dat is een lastige opgave om te bewijzen. Je kan naar de kantonrechter, als je denkt dat dit aannemelijk kunt maken.
Je kan een artikel 12-Sv procedure opstarten, maar ik vermoed dat dit geen ander resultaat zal op leveren.
Bied jij DHL als optie aan? Zo ja, verwijderd ze onmiddellijk uit je lijst en ben jij nu aansprakelijk voor de schade van klant. Zo nee, dan is het risico voor wat er tijdens het transport gebeurt voor de klant.
Waarom denk jij dat de klant dat moet bewijzen?PeterPeters1966 schreef: ↑29 mei 2021 16:48Kan die klant bewijzen dat het pakket open was en niet compleet?
Ja, maar hoe ga je dat aannemelijk maken?
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Ik was even vergeten dat jij bedrijven bij voorbaat schuldig vindt. Consumenten/klanten zijn heilige boontjes. Stom van me dat ik daar niet aan dacht.alfatrion schreef: ↑29 mei 2021 19:43Waarom denk jij dat de klant dat moet bewijzen?PeterPeters1966 schreef: ↑29 mei 2021 16:48Kan die klant bewijzen dat het pakket open was en niet compleet?
-
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Volgens mij heeft de verkoper (ondernemer) dat al verklaart en hoeft klant niets meer te bewijzen.PeterPeters1966 schreef: ↑29 mei 2021 20:11Ik was even vergeten dat jij bedrijven bij voorbaat schuldig vindt. Consumenten/klanten zijn heilige boontjes. Stom van me dat ik daar niet aan dacht.alfatrion schreef: ↑29 mei 2021 19:43Waarom denk jij dat de klant dat moet bewijzen?PeterPeters1966 schreef: ↑29 mei 2021 16:48Kan die klant bewijzen dat het pakket open was en niet compleet?
-
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Je kan nooit bewijzen dat dit bij DHL is gebeurt en niet bij je klant, zeker niet als je klant een opengemaakt pakket gewoon aanpakt.
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Dit is wel heel erg kortzichtig. Het mes snijdt aan twee kanten. Wil je echt moeten bewijzen dat je een betaling niet hebt ontvangen? De klant kan altijd roepen dat je betaling eruit hebt gefilterd. Of heb je liever dat je moet bewijzen dat er een overeenkomst hebt? Als je voor dat laatste kiest, waarom gun je dat je klanten niet?PeterPeters1966 schreef: ↑29 mei 2021 20:11Ik was even vergeten dat jij bedrijven bij voorbaat schuldig vindt. Consumenten/klanten zijn heilige boontjes. Stom van me dat ik daar niet aan dacht.
Overigens, als je wat beter leest dan kun je zien dat ik deze ondernemer een tip heb gegeven hoe verzending met DHL voor risico van de klant komt, namelijk door DHL niet aan te bieden. Wilt een klant persé DHL, dan gaat het risico over op het moment dat de ondernemer het pakket aan DHL is gegeven. De ondernemer kan dan volstaan met te bewijzen dat alles in goede staat aan DHL is gegeven.
Moneyman
vindt dit leuk
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Waarom neemt iemand een pakketje in ontvangst waarvan te zien is dat het ge-opent is geweest onderweg?
Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?
Nergens blijkt uit dat de klant het pakket heeft geaccepteerd.