LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketjes via DPD

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
VioletPrue

Pakketjes via DPD

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik werd vorige week onaangenaam verrast met een pakketbon van DPD in mijn brievenbus.
Er was niets op ingevuld, geen pakketnummer o.i.d. er stond alleen op de bon 'pakje in fietstas'.
Nu woon ik in een flat en staan er rond mijn deur regelmatig fietsen van medebewoners, maar ook hun visite.
Na inspectie bleek er geen fiets met fietstassen te staan, dus het pakket was weg.
Ik de klantenservice bellen.
Na veel geneuzel kunnen achterhalen welk pakket het was (ik verwachtte iets uit Amerika, speciaal gemaakt als verjaardagscadeau en extra verzekerd verstuurd en een pakket uit Limburg) want ik zag al voor me dat mijn one of a kind cadeau foetsie was.
Bleek gelukkig niet zo te zijn, het was het pakket uit Limburg.
Ik was natuurlijk boos en ben misschien iets te fel geweest tegen de mevrouw van de klantenservice, maar als ik zelf geen klacht in kan dienen en er nul komma nul begrip (nog excuses) voor de situatie is, word ik nog bozer.
Ze vertelde me ook dat ze het bezorgen uitbesteden aan andere bedrijven, maar mocht mij niet vertellen welk bedrijf het was.
Ik wilde daar namelijk ook een klacht indienen.
Dus ik heb haar nog wel meegegeven dat ze geluk hadden dat het niet het bijzondere pakket uit Amerika betrof, maar midden in mijn zin werd de telefoon opgehangen.
Nadat ik uitgebriesd was terug gebeld en iets aardiger collega van mevrouw aan de lijn gekregen.
Deze mevrouw bood in ieder geval haar excuses aan voor het gedrag van haar collega en van de chauffeur.
Zij heeft voor mij wél een klacht ingediend en raadde mij aan om ook contact op te nemen met de leverancier, want die kon ook een klacht indienen.
Legde uit dat dit niet de handelswijze was die normaal was etc. etc., een heel aardige vrouw.
Ik heb uitgelegd dat ik misschien iets te fel had gereageerd en heb daarvoor mijn excuses aangeboden.

Gelukkig bleek een buurvrouw het pakket in haar fietstas te hebben gevonden en heeft dit netjes langsgebracht.
Ging deze week de telefoon, de chauffeuse van DPD.
Eerst haar excuses, maar ja, de fiets stond zó dicht bij de deur, die móest wel van mij zijn.
Ik heb haar uitgelegd dat dit niet het geval was en dan nog, een pakje wat je hoort af te geven, hoor je niet in een fietstas te stoppen, zelfs als je 100% zeker weet dat het mijn fiets is!
Nou ja, excuses dan, heel overtuigend allemaal.
Naar mijn gevoel belde ze meer om zich te rechtvaardigen, dan om excuses te maken.

Vandaag de leverancier gebeld, dit was al de derde klacht die hij kreeg over soortgelijke acties.
Zelfs dat chauffeurs beweren een pakje afgegeven te hebben, terwijl er niets is afgegeven.
Hij ging dus even bellen met DPD.

Verder mensen met zulke ervaringen?

Toolboy

Re: Pakketjes via DPD

Ongelezen bericht door Toolboy »

Bij mij werd een pakje door het wc raampje gedeponeerd.
Zoals te raden is kon ik deze uit de wc pot vissen.
Heb er wel een schade vergoeding voor gehad wat de bezorger uit eigen zak betaalde,Anders was hij z`n baan kwijt.

T

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Toolboy schreef:Bij mij werd een pakje door het wc raampje gedeponeerd.
Heb er wel een schade vergoeding voor gehad wat de bezorger uit eigen zak betaalde,Anders was hij z`n baan kwijt.

T
Eigen schuld Toolboy had je maar 10€ meer moeten uitgeven
dan had je een bril met een klep gehad.Dan kan je nml.de pot kunnen
afsluiten. :wink:

VioletPrue

Toolboy schreef:Bij mij werd een pakje door het wc raampje gedeponeerd.

T
Zo, da's lekker aso!
Ik ga dus voortaan voor ik iets bestel vragen bij welk bedrijf ze hun bezorging hebben lopen....
Gelukkig heb ik geen raampje in mijn toilet denk ik dan maar.

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Heh.. Ik heb zelf jaren bij de DPD gewerkt in Amsterdam, en collega's van me haalden nog wel gekkere dingen uit:

- Iemand in een flat heeft een balkon aan de achterkant van de woning en pakketje MOEST die dag afgeleverd worden.. Net zolang gooien totdat je het pakket op de tweede verdieping op het balkon heb gekregen. Mijn chef moest er toentertijd om lachen..

- Pakket afleveren 3 postcode gebieden van iemand vandaan: Pakket wat afgeleverd moest worden bij een pariculier in een heel andere buurt afleveren..

- Pakketten 'plat' maken zodat je het door de brievenbus kon rammen. Hierbij werd niet gekeken of het daarna rammelde of niet.

- Pakketten werden zowat 'gestort' in de auto's, van zorgvuldig handelen was bij sommigen geen sprake.

Je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurde bij de DPD. Ik ging er eigenlijk van uit dat dit onderhand wel verleden tijd zou zijn, maar blijkbaar dus niet.. Veel succes, want in Ede lachen ze veelal om de manieren waar klachten over binnenkomen.

p.s. Ik ben zelf franchise ondernemer geweest bij DPD, dus nee, dit waren niet praktijken die ik zelf uithaalde. :P

marloes1991

Ongelezen bericht door marloes1991 »

pakket zou woensdag bezorgd worden door dpd, ik was niet thuis dus briefje in de bus met wanneer de 2e levering zou zijn, als dat niet schikte kon ik bellen.
Ik gebeld, ong. 15 minuten aan de lijn gehangen, toen afgesproken dat het pakket op mn werkadres geleverd zou worden. toen het daar 4 uur was heb ik gebeld of mijn pakket nog kwam voor ik naar huis zou gaan, nou nee hoor.. het pakket was gewoon bij mijn huis geleverd waar ik niet was "ja dit komt af en toe voor".. vandaag de hele dag zitten wachten en na 6x bellen met dpd blijkt dat mijn pakket ook vandaag niet komt, maar misschien morgen 8-) en dit terwijl mij gisteren is verzekerd dat hij echt vandaag geleverd zou worden.....
nooooooit meer iets via dpd....

Sita_sita

Ongelezen bericht door Sita_sita »

Eerst en hopelijk laatste ervaring met de DPD:

Er wordt een pakket naar mij verstuurd, bij levering ben ik niet thuis. Er ligt een briefje in de bus of ik wil bellen voor een tweede leveringsafspraak. Dat doe ik en spreek af voor twee dagen later, tussen 12 en 3 's middags.

Zoals iedereen blijf ik braaf thuis, wil mijn pakketje niet missen. Er komt geen hond. Ik neem kontakt op met de DPD die mij meedeelt dat mijn pakket de dag ervoor al retour is gegaan naar de afzender omdat er twee afleverpogingen zijn gedaan.

??? Zo stond dat niet op het briefje en zo is mij niet meegedeeld toen ik de DPD belde voor een nieuwe afspraak. Ik heb dus voor joker zitten wachten, terwijl de medewerkster van de DPD al had moeten weten dat het pakket allang retour was gegaan!

Ik heb vervolgens kontakt opgenomen met de afzender. Deze heeft niets retour ontvangen. De DPD kijkt nu of het pakket toch nog ergens ligt maar dat duurt ook al dagen.

Het is werkelijk een schande hoe de pakketbezorgbedrijven zich er vanaf maken. Je kunt verdorie regelmatig speurtochten uitzetten om je eigen pakket te vinden. Zo is een pakket van mij enkele maanden terug op nummer 71 bezorgd (terwijl ik woon op nummer 17) en lag het ding bovenop een afdakje in de gutsende regen. Het is dat die bewoners het kwamen brengen, want er lag ook geen briefje in de bus dus ik had 'm nooit meer gevonden! Werkelijk bizar.

Ze verwachten dat je de hele dag thuis bent omdat zij zich niet willen vastleggen rond welk tijdstip ze kunnen bezorgen. Wát een service, het lijkt wel 1920 in plaats van 2011 waarin iedereen toch écht wat anders te doen heeft dan thuisblijven voor een pakketje.

De TNT is duurder, maar die komen tenminste op een vast tijdstip.

Ik zeg: boycotten alle transportbedrijven die er een zooitje van maken! Niet meer inhuren en zoveel mogelijk navragen bij webwinkels welke bedrijven er gebruikt worden voor het vervoer van de goederen. Want zit het eenmaal in hún molen, dan mag je blij zijn dat je het binnen een acceptabele termijn ontvangt! En dan heb ik het nog niet eens over pakketten met beschadigde inhoud waar je wéér druk mee bent om die terug te sturen etc. etc. etc.

Boycotten die DPD en Selektvracht (ook slechte ervaringen mee)!

MK85

Ongelezen bericht door MK85 »

Bij mij lag er vandaag een briefje in de bus van DPD:
"Pakje bij pizzeria overkant".
Nu zitten er heel toevallig 2 pizzeria's aan de overkant. 1 recht tegenover mij. Dus daar was ik eerst naartoe gegaan; geen pakje.
Toen naar de andere. En daar was het pakje. Ik pak het doosje aan en het voelde nogal licht en ik zag dat het doosje een beetje kapot was. Er zat dus niets meer in: ja een lege verpakking. Dus die man van de pizzeria de doos helemaal open gemaakt om het te checken. En ja hoor, weg horloge.

Volgens de man van de pizzeria zag het doosje er al zo uit toen ze 'm kwamen afleveren. Hij zei dat ik maar moest gaan bellen met de bezorgdienst en dat als ik hulp nodig had, ik langs moest komen want z'n vriendin was er ook bij geweest en had gezien dat het pakje er al zo uitzag.

Maar goed, ik kan dus niet bewijzen of de chauffeur de inhoud heeft of de man van de pizzeria. Wat kan ik nu het beste doen?

VioletPrue

Degene die het pakje naar je heeft opgestuurd direct bellen.
Beiden een klacht indienen bij DPD, dat je nooit hebt afgesproken dat het pakje naar de pizzaria moest (heb je niet gedaan toch?!?).
Er staat een adres op het pakje en daar moet het heen, niet naar de overburen.
Aantonen wie het pakketje open heeft gemaakt gaat al niet meer.
Overleg even met de verstuurder wat jullie nu gaan doen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Heb je het pakje van een particulier of van een winkel ?

Neem contact op met de verzender. Tot bij aflevering is die namelijk verantwoordelijk voor het pakketje en die heeft ook een overeenkomst met in dit geval DPD. Die kan dus ook aan DPD vragen een onderzoek in te stellen en/of een vergoeding eisen ( jij niet, jij hebt met DPD niets van doen ).

In het geval het een winkel betreft, kiezen die er meestal voor nogmaals een pakket op te sturen.

MK85

Ongelezen bericht door MK85 »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb zeker niet afgesproken dat het bij de pizzeria geleverd moest worden. Vind t ook erg raar dat het daar is afgeleverd. Ik heb genoeg buren + een restaurant beneden maar ze brengen het bij een pizzeria die een stukje verder aan de overkant van de straat ligt..

Ik heb zowel DPD als de website waar ik de bestelling had gedaan een mail gestuurd. Van de website een reactie terug dat ze bij het magazijn ging checken of daar iets verkeerd is gegaan. Maar dat lijkt me sterk.

Sita_sita

Ongelezen bericht door Sita_sita »

Update van mijn klacht hierboven op 14 april:

Pakketje is nergens meer te vinden. Depot-medewerker was wel zeer beleefd en was de eerste die zijn excuses aanbood.

De Klantenservice van de DPD is bagger: de 'Customer Service Manager' verwees mijn klacht door naar een onbekend bedrijf: Parcel.nl. Nooit van gehoord en op mijn bon staat enkel DPD. Maar met andere woorden: bij de DPD moest ik niet wezen voor een klacht.

Ik heb het inmiddels afgehandeld met de verkoper die zo vriendelijk was mij de inhoud van het pakket te vergoeden. Doordat die er veel zaken mee doet, staat die sterker en ik ben in de veronderstelling geweest dat het via TNT verzonden zou worden (ook voor betaald).

jacqueslardenoije

Ongelezen bericht door jacqueslardenoije »

Pakket DPD
Ook ik heb een zeer slechte ervaring met DPD: op maandag via reifenchampion.de 4 winterbanden besteld voor mijn zoon : levertijd 3 -4 dagen zodat ze op zaterdag gemonteerd konden worden voor een vakantiereis naar Duitsland.
Via Tracking service alles gevolgd : op woensdag ochtend om 04.45 alle 4 de banden aangekomen in Best ( 40 km van de geadresseerde!) . Woensdag verschijnt er 's middags een contractor bestelauto met SLECHTS 2 banden. Hij heeft er slechts 2 meegekregen in Best .
Dan nog 2 extra vrije dagen opgenomen om te wachten op de volgende 2 banden; volgens track service staan ze in Best maar gebeurt er niets mee. Ten einde raad gebeld naar DPD best en gemaild: komt email terug dat de banden zoek zijn , er zat geen label (waren wel gescand in Best!!) op en zo staan hier honderden banden zonder label............
Ik heb ze merk en gegevens doorgegeven om nogmaals te zoeken tussen de vele ongelabelde banden...: niet te vinden. Mij werd verzocht om te bellen naar Duitsland om 2 nieuwe banden te verzenden. DPD voelde zich niet verantwoordelijk voor het kwijt raken (terwijl ik via de gegevens kon zien dat alle 4 de banden op woensdag al in Best aangekomen waren!!! ) .
Gevolgen : 1/ garage afgebeld voor montage. 2/ 3 dagen voor niks thuis zitten wachten 3/vakantie van mijn zoon moeten annuleren!

PetraStrem

Ongelezen bericht door PetraStrem »

Ik vond een briefje van de DPD dat er een pakket was bezorgd. De nieuwe afleverdatum vandaag overdag. Ook vandaag werk ik weer dus heb ik gebeld.
Geen probleem het pakje kon tussen 10:00- 14:00 op mijn werk (in een andere plaats) worden gebracht.
Ik heb nu al drie keer gevraagd bij de receptie, niets gekomen (14:50).
Dus DPD gebeld; "nee hoor, in Apeldoorn is de bezorging pas veel later op de dag en het is nog druk ook vandaag..."

Nu moet ik dus op mijn werk blijven zitten wachten op het pakketje van DPD.
De mevrouw zei ook geen sorry, alleen dat de collega dan zeker bij de verkeerde woonplaats had gekeken.
Vandaag is mijn laatste werkdag voor de kerstvakantie, dus dit is allemaal heel lekker.

angeliquedh

Ongelezen bericht door angeliquedh »

Ook ik heb een zeer slechte ervaring met DPD m.n. de klanten- en pakketservice. Ze staan je zeer onklantvriendelijk te woord. Na bijna 45 minuten aan de telefoon te hebben gehangen, wordt me verteld dat ik geen klant ben, omdat ik niet degene ben die het pakketje heeft verstuurd, dat het druk is, en dat als ik wil weten wat er met mijn pakketje is gebeurd ik over twee uur moet terug bellen. Zij zullen in de tussentijd de chauffeur bellen.

Na twee uur…..
Weer sta ik bijna 45 minuten in de wacht om te horen, dat ze nog niet gebeld hadden, maar ook de chauffeur heeft het druk, dus……….. Geen excuses niets!
Na aandringen mijnerzijds beloven ze terug te bellen als ze meer weten.

Vervolgens staat de chauffeur voor de deur, dat het pakketje op een verkeerde adres is afgeleverd en hij heeft zelf voor het gemak afgetekend onder mijn naam!
Hij kon me niet vertellen wat er nu ging gebeuren, daarvoor moest ik bij de klantenservice zijn.
Maar hij verteld me nog wel dat de klantenservice, waarschijnlijk voor de helft al naar huis is (om 14:00!) en dat de rest aan het voetballen is. Zijn woorden “Het kan ze niets schelen”
Daar kan ik het mee doen.

Gwen84

Ongelezen bericht door Gwen84 »

Van een bekend, leuk modewerk had ik een prijs gewonnen. Dit zou worden opgestuurd. Een paar weken geleden ontving ik een briefje van DPD in de bus dat half ingevuld was. Geen pakketnummer erop vermeld, maar wel met de mededeling 'pakket bij buren 78'. De buren, van een paar huizen verderop, hadden niks ontvangen. Ik heb toen contact opgenomen met DPD en een paar dagen later lag er een ander briefje in de bus dat er iemand langs was geweest en met de vraag of ik bijgevoegd formulier wilde invullen. Op het formulier zou ik verklaren dat ik geen pakket heb ontvangen en dat de handtekening dat ik had gezien niet van mij was. Ik heb het formulier niet getekend omdat ik geen handtekening heb gezien. Ik weet dus ook niet of er een handtekening is uperhaubt. Vervolgens een mail gestuurd naar het mailadres dat op het formulier stond geschreven en daarop kreeg ik dagen later antwoord, in slecht Nederlandse spelling, dat de klacht naar de afdeling claims is gestuurd. Deze meneer kon niet zeggen wanneer ik een vervangens pakket o.i.d. tegemoet kan zien, want hij weet niet hoe snel de afdeling claims dit verder zal behandelen. Het rare is dat ik het pakketnummer heb opgevraagd per mail. Toen ik het pakketnummer op de site van DPD invulde zodat ik de status van het pakket kon zien, stond er bij de status 'Afgelverd bij mevrouw G. Hella'. Mijn achternaam was totaal verkeerd gespeld. En het is vreemd dat er niet stond 'afgeleverd bij buren' zoals op het briefje stond dat in de bus lag.
Ik vind het een uiterst vreemd verhaal en ik hoop dat mijn pakketje ooit boven water komt of dat ik een vervangend pakketje krijg. Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in als ik alle rampverhalen over DPD op internet lees. Hoe kan het dat zo'n organisatie zoveel grove fouten kan/mag maken.

Gesloten