Het gaat eigenlijk over de pensioenveranderingen wat deze kabinet wil doorvoeren.
En dat er weer gesproken wordt om pensioen in te inleveren
Er zit meer dan 1500 miljard in de pot dus wij moeten niet inleveren maar er wat bij krijgen.
Heb vroeger ook al meegemaakt dat kabinet Lubbers uit de pot stal en niet terug is betaald.
Ik heb de serie Zwarte Zwanen gezien en gezien de geheimzinnigheid ben ik er niet blij mee.
Ik vraag mij af wie profiteert het meest van de pensioenpot
Der zijn mensen die werken bij het pensioen een behoorlijk loon hebben van onze centen.
En waarom moet een gepensioneerde hier de dupe van worden.
waarom wordt er niet eens een gedeelte van die 1500 miljard uitbetaald aan die mensen die er recht op hebben.
of gaar onze regering er straks weer mee van door dat geld is van de
werknemer
Ook ben ik al 40 jaar lid van de bond en begrijp niet waarom de bond hiervoor hebben gestemd.(ik in elk geval niet)
En daarbij al die mensen die proberen via de bond in de tweede kamer te komen (zijn geen vakbondsmensen)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pensioen
Re: Pensioen
Ik denk eerlijk gezegd dat dit de samenvatting van het hele topic is. Je begrijpt duidelijk niet hoe het systeem werkt, welke eisen er zijn en hoe die al dan niet tot uitkeringen leiden.
Tegelijk is het verhaal zo algemeen dat het redelijk onbegonnen werk is om te zorgen dat je het wél begrijpt. Heb je geen pensioenadviseur die je het stelsel kan uitleggen en je concrete vragen kan beantwoorden?
kweenie
vindt dit leuk
Re: Pensioen
Hoort dit niet bij dit topic van de redactie: Is alles uit de pensioenonderhandelingen gehaald?