LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Per jaar honderden euro's betalen voor lucht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Per jaar honderden euro's betalen voor lucht

Ongelezen bericht door NONO »

Het WDR programma MARKT besteedde vanavond aandacht aan de werkelijke inhoud van verpakkingen en stelde dat de consument per jaar meerdere honderden euro eigenlijk voor lucht betaald: http://www.wdr.de/tv/markt/service/beri ... 02_1.phtml

Hoe is dat eigenlijk in Nederland; is het hier beter gesteld?
Of krijgen we hier ook 170 gram inclusief verpakking terwijl het pak 200 of zelfs 250 gram zou moeten bevatten?

Moet zeggen dat ik er eigenlijk zelf ook nooit op let, maar is er iemand die van tijd tot tijd wel eens nauwkeurig de inhoud nameet?

Of is het gewoon onbegonnen werk?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Per jaar honderden euro's betalen voor lucht

Ongelezen bericht door karr-2 »

Volgens mij is er nergens ter wereld een pak of fles te vinden die helemaal tot aan de rand toe gevuld is. Je betaald dus in principe altijd voor een beetje "lucht" zoals jij het noemt. Helaas niets aan te doen, dus eventuele actie is compleet zinloos.

Sjo.erd
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2006 04:08

Re: Per jaar honderden euro's betalen voor lucht

Ongelezen bericht door Sjo.erd »

Bij de meeste producten zie je een E staan voor de inhoud. Volgens mij betekend die E dat de fabrikant bij het gemiddelde van een grote hoeveelheid van de producten op iets of boven die inhouds vermelding zit.

Er zijn vast ook instanties die controleren of fabrikanten zich hier ook aan houden. De namen hiervan weet ik niet maar misschien iemand anders.

Het zou me niks verbazen als dit onderzoek weer eens is gedaan is door een paar Duitse onderzoekers die niks beters te doen hebben.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Per jaar honderden euro's betalen voor lucht

Ongelezen bericht door NAK »

Hoe is dat eigenlijk in Nederland; is het hier beter gesteld?
Dit onderwerp is in Nederland al vele jaren geleden aan de orde geweest in het Tros programma "Kies Keurig" van Wim Bosboom en Mireille Bekooij.

Als de WDR dat nu pas behandeld geeft het gelijk aan hoever men in Duitsland is. :lol:

Gesloten